Hehe..vel nå var jeg så dum at jeg begynte med moped helt i starten, og i tillegg var/er mc frelst, det er ingen god kombinasjon når det gjelder lovlig fart og power.
Kjøpte meg en TSX for 7000,- før jeg fikk lappen og kjørte rundt på gården med den, også solgte jeg den for samme pris en uke etter at jeg fikk mopedlappen og kjøpte meg en Furia med full TP trim til 15000,-, som det viste seg at omtrent alle untatt meg hadde hørt om før, inkludert vegvesenet etc. pga han forrige eieren hadde kjørt noe jævli

Jeg kjøpte den på høsten, og brukte hele vinteren på å finne ut av en forferdelig skrapelyd inne i motoren.
Jeg bytta kiler på veivakselen i det uendelige, da ble det stille, men de røyk etter ca 10min kjøring igjen. Før jeg fant ut at det var denne kila som røyk hele tida, trodde jeg det var clutchlager, veivlager, blabla, så det gikk noen tusen tilsammen i deler der og

Motoren fikk seg ihvertfall en skikkelig overhaling
Etterhvert kom første vårdag 2004, sol og fantastisk vær...og jeg satt i garasjen og kikka stygt på den åpne motoren og veivakselen/dreva og lurte på hva faen jeg skulle gjøre med detta. Til slutt ga jeg fullstendig faen i alt av lover om tiltrekkingsmoment, tok "latmannsarmen", stelte meg oppå den og gynga/hoppa på den mens jeg dro til dreva på veivakselen. Jeg skrudde den sammen igjen med litt blanda forventinger, men tror du ikke den malte som en liten pusekatt når jeg startet, istedet for "SCWWÆÆÆEEEEP!"

Dette har holdt helt til den dag i dag for han som kjøpte den av meg (men han har ødelagt den på alle andre vis da :/ )
Anyways, en kamerat av meg som også kjørte Furia, hadde akkurat fått på skilter igjen denne vårdagen, og lurte på om jeg ville bli med ut og kjøre. "JAAA!" svarte jeg seff i gledesrus over å ha endelig fått orden på motoren, hehe. Vi kjørte rundt på småveier for å holde oss unna "sivilisasjonen" og unngå å bli tatt. Litt senere på kvelden stakk vi innom søstra mi, og ho skulle ha meg til å kjøpe en avis nedi sentrum. Jeg sa "neee det kan være kontroll der", men ho sa "JOOO du får 100kr!!" og jeg tenkte *full tank med bensin og mer til det!*, og for av sted.
Idet vi kom ned til sentrum, var det helt dødt, omtrent ikke folk. Like før stengetid på butikken. Vi svingte inn på Rimi og parkerte. I det vi skulle gå inn døra, hører vi noe rakleverk kommer kjørende. "FAEN!" Brøt jeg ut! Det var dem, "The Others" (Biltilsynet altså) ! Nå skulle de ta oss, eller hvertfall meg. Det var jo så max sjokk at de skulle komme nå, første dagen jeg hadde sykkelen 100% i orden, og første ordentlige vårdag. De spurte om sykkelen var trimmet, og før jeg rakk å svare "tjaaa" så hadde de smelt den opp på rampa (hello, sykkelen hadde lilla sylinder og blått effektanlegg, det lyste jo trim av den). Jeg skulle akkurat til å prøve meg på at "det der har dere ikke lov til uten at politiet er tilstedet" siden sykkelen sto parkert, men i det jeg skulle åpne kjeften svingte det inn en sivil politibil med blålys og dro meg vekk for å avhøre meg

Under avhøret hørte jeg de dro Furia`n så høyt på rampa at turtallet hørtes helt høyfrekvent ut. Motoren blei aldri den samme etter den gangen, et eller annet skjedde. Jeg innrømmte alt jeg hadde gjort med sykkelen til politiet, og det lønnte seg, for 3 dager senere trakk dem tilbake anmeldelsen pga "jeg hadde vært ærlig". Ærlighet varer lengst
Anyways, der sto jeg plutselig, alene, uten skilter midt i Stokke sentrum, som hadde gått fra folketom til å plutselig kry av jevnaldrende som lo av meg

Jeg solgte sykkelen dagen etterpå for 13500,-, uten skilter, så jeg var fornøyd. I tillegg fikk jeg tilsendt et forenkla forelegg på 3500kr for trimminga.
Den sykkelen kosta meg altså ca 3000,- i diverse deler, grusomme kostnader i drivstoff og olje, og 3500,- for bota. Ca 7-8000 tilsammen tipper jeg

Når jeg tenker over det nå så skjønner jeg hvorfor jeg aldri hadde penger det året, selvom jeg jobba som en helt.
Jeg ble gående sykkelløs en stund, før jeg i juni 2004 bestemte meg for å låne penger av fattern og kjøpe meg en 04 Peugeot XR6. Denne var uplombert og jorde ca 80km/t, jeg gjorde litt småsnæx med drev og CDI så den gjorde ca 100km/t og kjørte 8000km med den rundt i hele Sør Norge med den (jeg er og vil alltid være kjøregal). Hadde mange turer fra Tønsberg, så ned til Kristiandsand på E18, for så å opp til Veggli igjen, det var et under egentlig at jeg ikke ble stoppa med den.
...helt til jeg faktisk blei det, den 10 oktober 2004. Jeg og en kamerat (som kjørte en NSR som ikke så ut i måneskinn og bråka som et uvær) ble vinka inn til siden. Det var rutinekontroll utført av biltilsynet. Han jeg snakka med var veldig hyggelig, og ville bare sjekke bremser og lys og la meg kjøre igjen. Men han andre som snakka med kameraten min var en skikkelig gestapo og mente NSR`en var trimma maksimalt (som den faktisk var også). Dermed ville de også sjekke min for trim og skulle se i vognkortet for at de skulle registrere på data`n at jeg måtte komme å vise den. Da så de at det også var 50cc (de var njabbs, han ene trodde jeg også kjørte lett) og da ble jeg avskilta på stedet, og måtte sette fra meg sykkelen på et jorde, for det "var ikke lov å la den stå på busslomma".

Jeg satt den fra meg og skyndta meg på jobb, fikk gå en time tidligere på kvelden og fikk lånt prøveskilter og kjørt den hjem.
Senere ringte politiadvokaten meg og sa at "det var sendt ut et forelegg på kr 3500 til meg, men det var feil, så jeg skulle ikke tenke over det". Neivel, fint! Tenkte jeg

....men etter en måned så kom det en bot på 1500kr, den gamle gamle satsen. Jeg betalte den likegodt så var jeg ferdig med de surrehuene

Jeg solgte sykkelen for 22000,- (tapte ca 4000,- inkludert bota). 2 uker senere fikk jeg vite at han som kjøpte den av meg ble tatt i 104km/t i 40 sona og fikk passe vill straff

Da er man jo seriøst skutt i hue

Heldigvis hadde jeg aldri for stor fart noen av gangene jeg ble stoppa, så jeg slapp utsettelse. Vet ikke om det er sånn nå lenger altså så ikke ta noen sjangser folks.
Sommeren 2005 putra jeg rundt på en tempo mens jeg tok billappen og mellomtunglappen (den betalte jeg ca 9500,- for). Jeg fikk oppkjøring på dagen på begge to og sto på begge
Og her sitter jeg nå og har bestemt meg for å låne penger til å kjøpe en mellomtung MC, selvom jeg ikke har råd til det. Men jeg kan ikke la være

Jeg lever for MC
Nå veit jeg ikke hvor mye de forskjellige tinga har kosta meg tilsammen, men se på summene ovenfor så kan du regne ut ca, jeg orker ikke, har skrivi myye mer enn jeg hadde tenkt til
Mvh Magne
EDIT: Forresten, brukte ca 2-3000 på kjøreutstyr også, glemte at du spurte om det og =) Hof MC har billig utstyr særlig om høsten.
EDIT 2: ETT TIPS: Er du interessert i MC og glad i å kunne holde fartsgrensene, ta deg råd til å ta lett lappen når du er 16! Ikke gjør som jeg gjorde, det ble fort mye dyrere uansett!
