Page 1 of 1

Kjøpe sykkel i utlandet og registrere som 34hk?

Posted: 07 Apr 2006 08:31
by AxMataz
Noen som har kjøpt sykkel i utlandet og registrert denne som 34hk?

Hvor skal man titte for å finne gode sykler til gode priser? Tyskland? Sverige?
Ville det i så fall lønnet seg å kjøpe en sykkel som er uregistrert i det landet?

Posted: 23 Apr 2006 16:21
by Wright
hiver meg med på et lite spørsmål ang samme sak istedenfor å lage ny topic, kan man importere en fulleffekter, ta den inn og da seff betale moms, men strupe den i norge så man bare betaler avgifter for 34hk,selv om papirene fra tyskland viser at den gikk som fulleffekter når den ble henta? eller må den strupes før den tas inn i norge?

Posted: 25 Apr 2006 20:25
by Impervium
Wright wrote:hiver meg med på et lite spørsmål ang samme sak istedenfor å lage ny topic, kan man importere en fulleffekter, ta den inn og da seff betale moms, men strupe den i norge så man bare betaler avgifter for 34hk,selv om papirene fra tyskland viser at den gikk som fulleffekter når den ble henta? eller må den strupes før den tas inn i norge?
Den må nok ikke strupes før den taes inn i Norge.
Strupingen kan du foreta før du betaler avgifter for hk/ccm/vekt.
Bare møt opp med "tung mc" tollpapirene, og strupepapiret (fra strupingen) på tollvesenet, så ordner nok ting seg.

Mvh
Impervium

Re: Kjøpe sykkel i utlandet og registrere som 34hk?

Posted: 25 Apr 2006 20:27
by Impervium
AxMataz wrote:Noen som har kjøpt sykkel i utlandet og registrert denne som 34hk?

Hvor skal man titte for å finne gode sykler til gode priser? Tyskland? Sverige?
Ville det i så fall lønnet seg å kjøpe en sykkel som er uregistrert i det landet?
Jeg kjøpte en sykkel som er betalt moms på, og som er kjøpt i dette landet, men som ikke er betalt avgifter på (noe som er veldig dyrt for en "ungdom i vekst".).
Dette kan jeg nok trygt si ikke noen gang kommer til å lønne seg med dagens avgiftsnivå.
Engangsavgiftene er ufattelig stygge.
Disse er høyere dersom en ikke kjøper fra forhandler, for at forhandlere ikke skal måtte konkurrere med private importører.
Det skal altså ikke lønne seg å gjøre jobben selv :roll: .

Mvh
Impervium

Re: Kjøpe sykkel i utlandet og registrere som 34hk?

Posted: 26 Apr 2006 18:22
by Wright
Impervium wrote:
AxMataz wrote:Noen som har kjøpt sykkel i utlandet og registrert denne som 34hk?

Hvor skal man titte for å finne gode sykler til gode priser? Tyskland? Sverige?
Ville det i så fall lønnet seg å kjøpe en sykkel som er uregistrert i det landet?
Jeg kjøpte en sykkel som er betalt moms på, og som er kjøpt i dette landet, men som ikke er betalt avgifter på (noe som er veldig dyrt for en "ungdom i vekst".).
Dette kan jeg nok trygt si ikke noen gang kommer til å lønne seg med dagens avgiftsnivå.
Engangsavgiftene er ufattelig stygge.
Disse er høyere dersom en ikke kjøper fra forhandler, for at forhandlere ikke skal måtte konkurrere med private importører.
Det skal altså ikke lønne seg å gjøre jobben selv :roll: .

Mvh
Impervium
mye kom engangsavgifta på r6'n på?

Re: Kjøpe sykkel i utlandet og registrere som 34hk?

Posted: 26 Apr 2006 23:10
by Impervium
Wright wrote:
Impervium wrote:
AxMataz wrote:Noen som har kjøpt sykkel i utlandet og registrert denne som 34hk?

Hvor skal man titte for å finne gode sykler til gode priser? Tyskland? Sverige?
Ville det i så fall lønnet seg å kjøpe en sykkel som er uregistrert i det landet?
Jeg kjøpte en sykkel som er betalt moms på, og som er kjøpt i dette landet, men som ikke er betalt avgifter på (noe som er veldig dyrt for en "ungdom i vekst".).
Dette kan jeg nok trygt si ikke noen gang kommer til å lønne seg med dagens avgiftsnivå.
Engangsavgiftene er ufattelig stygge.
Disse er høyere dersom en ikke kjøper fra forhandler, for at forhandlere ikke skal måtte konkurrere med private importører.
Det skal altså ikke lønne seg å gjøre jobben selv :roll: .

Mvh
Impervium
mye kom engangsavgifta på r6'n på?
Ca 13 lapper, med 34 hk, 99 modell.

Posted: 01 May 2006 13:59
by Impervium
Import er altså: Forsikring + Bensin fram til Norsk grense, Bensin x antall kilomtere videre etter det, 16% moms av kjøpspris som MÅ betales dagen etter inntak i landet, engangsavgift (med eller uten bruksfradrag), årsavgift, forsikring, og kanskje nytt typegodkjenningsnummer på statens vegvesen.