Fusker under 4000 omdr.

Trenger du hjelp til mekking, tips til deler, spør her.
Post Reply
speedy
Posts: 8
Joined: 08 Apr 2006 12:15
Location: 6493 Lyngstad Nordmøre

Fusker under 4000 omdr.

Post by speedy »

Jeg har en GSXR1100 1987 som fusker under 3000-4000 omdr. Den drar som ei kule, men den lugger på dette omdr.tallet eller når jeg ligger på 80/90 km/timen. Kan det være blandingen? Er det noen som har vært borti lignende?
chopperen
Posts: 175
Joined: 18 Feb 2006 18:25

Post by chopperen »

http://mc-forumet.no/viewtopic.php?t=2239 kanskje denne tråden gjør deg litt klokere?
Nå: Yamaha Dragstar XVS 125
x: Hyosung sense 50ccm (små trimma)
User avatar
Keihin
Posts: 827
Joined: 11 Aug 2005 23:19
Location: Lier
Contact:

Post by Keihin »

Hvis du mener når du ligger og "cruiser" i jevn fart, så er den for mager. Hvis du har byttet til åpent filter og/eller åpen eksos så er det grunnen. Bare å få den justert først som sist, da den sannsynligvis er mager "hele veien".

Hvis ingen forandringer er gjort ville jeg prøvd å justere litt på pilotskruen. Jeg er i vintermodus og husker ikke helt hvilken vei, men tror den skal inn for å gi rikere blanding (Skruen gir luft). Prøv en halv omdreining på alle.
99 R1TIC
03 Audi RS6
Image
User avatar
bandit
Posts: 1039
Joined: 24 Oct 2005 14:11
MC: Honda CBR 1100 XX Super Blackbird
Location: Bergen

Post by bandit »

Keihin wrote: Jeg er i vintermodus og husker ikke helt hvilken vei, men tror den skal inn for å gi rikere blanding (Skruen gir luft). Prøv en halv omdreining på alle.
Vanligvis skrur du mot klokken (ut) for å få mer luft (magrere blanding), men jeg mener å ha lest at det kommer an på om pilotskruen er på fremsiden eller baksiden av forgasseren. Men som Keihin sier, det er bare å prøve. Merker fort om den får for lite eller for mye bensin :)
'05 Honda CBR 1000RR

X: '97 Honda CBR1100 XX SuperBlackbird
X: '86 Kawasaki GPZ 900 R
X: '92 Suzuki Bandit 400
X: '94 Suzuki GN125
speedy
Posts: 8
Joined: 08 Apr 2006 12:15
Location: 6493 Lyngstad Nordmøre

Post by speedy »

Ja jeg får prøve meg frem litt her
speedy
Posts: 8
Joined: 08 Apr 2006 12:15
Location: 6493 Lyngstad Nordmøre

Post by speedy »

Forrige eier satte på effektanlegg.(jeg har nettopp kjøpt sykkelen)Kanskje det kan være noe med det ? Det er ganske kaldt i lufta enda, det blir sikkert ikke bedre av det heller. Holder det med å justere på pilotskruen da?
User avatar
bandit
Posts: 1039
Joined: 24 Oct 2005 14:11
MC: Honda CBR 1100 XX Super Blackbird
Location: Bergen

Post by bandit »

speedy wrote:Forrige eier satte på effektanlegg.(jeg har nettopp kjøpt sykkelen)Kanskje det kan være noe med det ? Det er ganske kaldt i lufta enda, det blir sikkert ikke bedre av det heller. Holder det med å justere på pilotskruen da?
Hvis det er effektanlegg (hele veien frem), og ikke bare slip-on, kan dette være nok til å endre bensinblandingen ja. Siden du sier den bare fusker UNDER 4000rpm kan det være tilstrekkelig å justere pilotskruen ja. Hvis du merker at motoren nøler/lugger etc over 4000rpm også bør du bytte hoveddyser og nåler (Dynojet eller tilsvarende).. :)
'05 Honda CBR 1000RR

X: '97 Honda CBR1100 XX SuperBlackbird
X: '86 Kawasaki GPZ 900 R
X: '92 Suzuki Bandit 400
X: '94 Suzuki GN125
speedy
Posts: 8
Joined: 08 Apr 2006 12:15
Location: 6493 Lyngstad Nordmøre

Post by speedy »

Takk for veilednig og råd karer. Ca null grader i lufta her på Nordmøre nå, så jeg har satt sykkelen bort for en måneds tid. Får begynne å skru litt når tempen kommer over 10 grader. Jeg har skiftet plugger og justert ventiler, så det er nok forgasserne jeg må kikke på in next step. :lol:
Post Reply