ZX6R 1998 GAFFEL!

Trenger du hjelp til mekking, tips til deler, spør her.
Post Reply
ralm
Posts: 38
Joined: 23 Dec 2005 20:30

ZX6R 1998 GAFFEL!

Post by ralm »

Bah vi har prøvd og prøvd å få de ut fra hverandre, men ringene inne sitter for godt. Vi har også prøvd å få bunn skrue løs, men den sitter godt også.

Noen forslag hvordan kan vi banke (DRA) de ut fra hverandre??

OBS!! Den ene gaffle baina gikk lett!
User avatar
KØLLA
Posts: 109
Joined: 22 May 2005 23:52
Location: YTRE

Post by KØLLA »

Bunnskruen må ut, har du klart og fått demontert /delt det ene benet uten og fjerne bunnskruen så blir jeg meget forundret. For å løsne bunnskruen så må du bruke luftdrevet muttertrekker med umbrakobits. Det samme må du også gjøre når du skal montere gaffelbena sammen igjen også. Vil anbefale deg og ta med deg gaffelbena til et mc-verksted hvis du føler deg helt grønn på dette. Ikke er det noen stor kostnad siden dette er en jobb som ikke bør koste mer enn en halv times arbeid.
ralm
Posts: 38
Joined: 23 Dec 2005 20:30

Post by ralm »

takker kølla, faktisk jeg har gjort uten utsyret på den ene, men den andre gir seg bare ikke.
User avatar
indianeren
Posts: 973
Joined: 29 Apr 2005 14:54

Post by indianeren »

luftdreven muttertrekker som han sier..!

Dette er ofte en ganske skånsom og (ikke minst) vel fungerende måte å løsne bolter/muttere på. Istedenfor å belaste det med stort moment. (og evt dra istykker noe)

ellers er jeg helt enig...det er bedre å få et verksted til å hjelpe deg, enn å bruke masse tid på å ødelegge noe dyrt..
User avatar
KØLLA
Posts: 109
Joined: 22 May 2005 23:52
Location: YTRE

Post by KØLLA »

ralm wrote:takker kølla, faktisk jeg har gjort uten utsyret på den ene, men den andre gir seg bare ikke.
Har du klart og demontere hele gaffelbenet i "biter" uten og fjerne bunnskruen ?????
ralm
Posts: 38
Joined: 23 Dec 2005 20:30

Post by ralm »

vel jeg har løsnet den litt før jeg demonterte og det gikk flott, det er bare den andre skruen på den gaffel som jeg klarer ikke å løsne så hvis du har noen forslag si fra.
ralm
Posts: 38
Joined: 23 Dec 2005 20:30

Post by ralm »

indianeren wrote: ellers er jeg helt enig...det er bedre å få et verksted til å hjelpe deg, enn å bruke masse tid på å ødelegge noe dyrt..
Les nøye...jeg har gjort dette på flere sykler uten problemer!
Post Reply