Page 1 of 2

Worklogs - For moped, scooter, lett mc og atv.

Posted: 03 May 2005 18:33
by Gixxerman
Her kan du skrive om/legge ut bilder av den nye potta du har montert, sylinderen du har borret opp, det nye styret du har montert osv..

For å holde litt orden først som sist så kan jeg si at det er å foretrekke å slenge opp bilder med maks 800x600 format. Om du ikke fikser det så kan du spørre folk om de kan være behjelpelige eller rett og slett bare legge ut linken til siden. Her er én side hvor du kan laste opp bilder gratis om det skulle være ønskelig.
Det har jo nå vært vinterstid så vi får håpe at folk rundt omkring har jobba litt. Alltid artig å lese om andres arbeid og se bilder av det.

Bruk tråden nå da folkens :)

Posted: 03 May 2005 18:59
by rmxråner
Har lakkert bakkåpene på rmxen svarte.
Ble MYE tøffere av det, anbefales

OBS bruk sandpapir over 400 når du pusser ned

Posted: 08 May 2005 12:16
by Wright
lakka alle kåpene på furiaen svarte, brukte først 240 så på med fuller og så 800 papir. fint langt i fra,men langt i fra fint ;) godt nok, bilder kommer...

Posted: 09 Sep 2006 10:07
by Honda-Spirit
Bruk heller http://www.tinypic.com
Den er mye enklere ibruk :)

Posted: 31 Dec 2006 00:05
by ScooterRider
Tok bort all rusten på potta og lakerte den svart...

Posted: 04 Apr 2007 15:19
by Hawken
Driver å bytter variatorreim på scooteren før den skal selges.
Her er noen bilder av hvordan det ser ut bak variatordekselet på scooteren min værtfall :)

Her har jeg da tatt av deksel og variatoren. Reima er også fjernet.

Image
Image

Her er da baksiden av clutchen. Hvor det er to "skiver" som klemmer reima sammen og holder den på plass. Ser også den fjæra som klemmer de sammen bak der. Når man skal ha inn ei ny reim må man trekke den skiva til høyre på bildet tilbake, slik at det blir en stor nok åpning til ei ny reim der inne :)
Image
Image

Re: Worklogs - For moped, scooter, lett mc og atv.

Posted: 03 Jul 2007 23:32
by Memo
Kjøpte en rs her forleden som var en eneste stor feil :lol:
Alle skruer var løse, Tanklokket hadde falt NEDI tanken :shock:, Sveisekjøtet til lydemperen hadde ryki ++++++++++
Har fiksa alt og nå funker den som bare det :D

Re: Worklogs - For moped, scooter, lett mc og atv.

Posted: 04 Jul 2007 03:12
by Mantis
Tro meg, ikke for å drepe gleden totalt men. Du vil nok kunne komme til å skru i evigheter på den ;-) Er en mutter først skrudd av, ja da må den skrues på for resten av livet.

Re: Worklogs - For moped, scooter, lett mc og atv.

Posted: 04 Jul 2007 23:32
by Memo
har merka det! :shock:

Re: Worklogs - For moped, scooter, lett mc og atv.

Posted: 05 Jul 2007 02:01
by Eike_Oak
Etterhvert som du lærer deg sakene og får det skrudd sammen igjen ordentlig og tar deg så god tid som du trenger blir det ordentlig, skal du se :)

Re: Worklogs - For moped, scooter, lett mc og atv.

Posted: 09 Jul 2007 16:14
by Lasseleeten
Trimsylindere har jo en tendens til å la syklene hvile i garasjen en stund :)

Re: Worklogs - For moped, scooter, lett mc og atv.

Posted: 09 Jul 2007 17:10
by crab
Lasseleeten wrote:Trimsylindere har jo en tendens til å la syklene hvile i garasjen en stund :)
ja :roll:

Re: Worklogs - For moped, scooter, lett mc og atv.

Posted: 09 Jul 2007 22:48
by Mantis
Lasseleeten wrote:Trimsylindere har jo en tendens til å la syklene hvile i garasjen en stund :)
:-$

Re: Worklogs - For moped, scooter, lett mc og atv.

Posted: 12 Jul 2007 17:39
by Eike_Oak
Riktig vedlikehold og montering så holder trimsylindre minst like lenge som original, trimsylindre er veldig ofte av langt bedre kvalitet enn originalsylinder, til f. eks. AM6

Re: Worklogs - For moped, scooter, lett mc og atv.

Posted: 14 Jul 2007 16:22
by mazor
Indeed Eike_Oak, Bare du gir den riktig med bensin og riktig me kjøling ;) da holder trimsylindern minst like godt som orginale + du får litt mer spenning ut av moppedulla ;)