matt visir

Diskutèr kjøreutstyr her. F.eks: Hjelmer, støvler, dresser, hansker m.m.
jandreas
Posts: 27
Joined: 16 Mar 2006 20:01
Location: Halden

matt visir

Post by jandreas »

Hi!! :D Visiret på hjelmen min begynner å bli litt matt. Har nesten bestemt meg for å kjøpe nytt men så dukker et spørsmål opp i hue mitt: Hva om jeg polerer det, med rubbing? Eller blir også det for grovt å matter det skikkelig ned? :shock:
Har noen her prøvd?
Resultat:?
Mvh: Jandreas 8)
Den Røde Fare
Posts: 968
Joined: 23 Mar 2006 20:45
Location: Bergen

Post by Den Røde Fare »

Tror man må til med finere stoff da, slik man sliper ruter med. Men man bør vel ha maskin for å få resultater også. Tviler på at plast er like enkelt å ha med å gjøre som glass også?

Jeg hadde kjøpt nytt, også kan du heller eksperimentere med det gamle? :)
-86 ugjenkjennelig Sportster
-07 grell XL883R
User avatar
erib
Posts: 92
Joined: 14 Aug 2005 22:15
Location: Rælingen

Post by erib »

Ikke rubbing!!!! :shock:
Da kan du bare kaste det etterpå. Du kan prøve en voks uten slipemiddel, men det er ikke sikkert det hjelper.

-erib
Tumbleweed

Post by Tumbleweed »

Herre....er det ingen av dere som har oppdaget Sonax?
Funker veldig bra, koster rundt 70,- og er laga for plast. Sist kjøpt hos Clas Ohlson.

T'Weed
User avatar
erib
Posts: 92
Joined: 14 Aug 2005 22:15
Location: Rælingen

Post by erib »

Jeg har en flaske Sonax, og på den står det: Bør ikke brukes på plast.. :lol:

-erib
Tumbleweed

Post by Tumbleweed »

Nei, det gjør det ikke, med mindre du har feil flaske. Sonax lager en aldeles utmerket vinyl/plast-polish til den nette sum av 59,-

Og jeg siterer fra Clas Ohlson: "Polerpasta, Sonax. For polering av akryl & plexiglass. Perfekt til hjelmvisir, campingvogn, båtvindu, MC-kåpe, baklykter etc. Tube på 75ml."
User avatar
gsxr-(r)
Posts: 318
Joined: 29 Apr 2005 08:17
Location: Oslo

Post by gsxr-(r) »

ja jeg brukte og den væska der og gnei den på skjermen på mobildekselet og funka som bare det..den ble som ny :D ta en tur til clas ohlson du ;)
jandreas
Posts: 27
Joined: 16 Mar 2006 20:01
Location: Halden

Post by jandreas »

Hei igjen! :D Her kom det mange bra svar! :) Det kunne være fristende å prøve den Sonax'en. Resultatet kan jeg jo legge inn her, det er sikkert mange som lurer på det samme.
Takk for hjelpa! :D
M.v.h: Jandreas
User avatar
erib
Posts: 92
Joined: 14 Aug 2005 22:15
Location: Rælingen

Post by erib »

Den jeg har heter "Sonax liquid wax". Best å kjøpe riktig flaske da, for på den jeg har står det:"Brukes ikke på vinyl og plast".

-erib
Tumbleweed

Post by Tumbleweed »

For de av dere som åpenbart har litt tungt for det:
Tumbleweed wrote:Nei, det gjør det ikke, med mindre du har feil flaske. Sonax lager en aldeles utmerket vinyl/plast-polish til den nette sum av 59,-

Og jeg siterer fra Clas Ohlson: "Polerpasta, Sonax. For polering av akryl & plexiglass. Perfekt til hjelmvisir, campingvogn, båtvindu, MC-kåpe, baklykter etc. Tube på 75ml."
User avatar
Flydude
Posts: 459
Joined: 23 Sep 2005 22:52
MC: Honda CBR 600F

Post by Flydude »

Tumbleweed wrote:For de av dere som åpenbart har litt tungt for det:
Tumbleweed wrote:Nei, det gjør det ikke, med mindre du har feil flaske. Sonax lager en aldeles utmerket vinyl/plast-polish til den nette sum av 59,-

Og jeg siterer fra Clas Ohlson: "Polerpasta, Sonax. For polering av akryl & plexiglass. Perfekt til hjelmvisir, campingvogn, båtvindu, MC-kåpe, baklykter etc. Tube på 75ml."
Tror virkelig at alle skjønte det første gangen T'weed! Ikke vær så høy på pæra! To ganger på to dager, er to ganger for ofte på to dager syns jeg!
Sykkel selges:
CBR 600F4 -99 (Profilbildet)
Tumbleweed

Post by Tumbleweed »

Ikke alle som er så kjappe som deg, vet du.

Innlegget var ment for Erib som åpenbart ikke hadde tatt seg tid til å lese før han postet for andre gang.

Pærekommentarene dine kan du forøvrig ha for deg selv, jeg vil ha meg frabedt å bli sammenlignet med frukt.
User avatar
erib
Posts: 92
Joined: 14 Aug 2005 22:15
Location: Rælingen

Post by erib »

Jeg leste innlegget ditt, derfor ville jeg påpeke at det tydeligvis er forskjellige typer Sonax voks.
Hvem hadde tungt for det sa du...? :wink:

-erib
Tumbleweed

Post by Tumbleweed »

Du følte at du måtte det, til tross for at jeg ned til minste detalj beskrev det riktige Sonax-produktet?

Men for all del, nice save.
User avatar
erib
Posts: 92
Joined: 14 Aug 2005 22:15
Location: Rælingen

Post by erib »

Du verden!
Hva er problemet ditt egentlig? Trodde dette var et forum der vi skulle holde en grei tone og prøve og hjelpe hverandre så godt vi kan.
Hva er vitsen med en sånn tone egentlig?? Jeg kan ikke se at jeg har angrepet deg på noen måte?? :roll:

-erib
Post Reply