FemIceBloggen: http://femice.blogspot.com/

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Post Reply
FemIce
MC: Lille-V, 2004 mod

FemIceBloggen: http://femice.blogspot.com/

Post by FemIce »

Tenkte jeg fikk starte en liten bloggtråd jeg også.
Hvor mye jeg kommer til å skrive her er nå så sin sak.
Det avhenger av tid og inspirasjon.
For jeg prøver å blogge litt her også:
http://www.vgb.no/7641/

Og så leker jeg litt med hjemmeside(r) innimellom også.
http://www.femice.com/

Og så jobber jeg jo på dagtid... sover på natta...
Og tenkte jeg skulle kjøre litt mc innimellom og da begrenser pc og skrivetiden seg noe...

Vel - litt sånn startinfo:
Jeg er jente/dame/kvinne/hunkjønn (stryk det som ikke passer) på 39 år.
Fyller 40 i år :shock: :-k

Jeg er født i Trondheim men har vokst opp i Asker, men siden det er stedet Gud glemte og Fanden forlot så stakk jeg også da jeg hadde fylt 19. Flyttet inn til Oslo og etter å ha bodd flere steder der så endte jeg opp på et lite sted øst for Oslo :wink:

Har hatt mc-lappen siden jeg var 18, og dro rett fra biltilsynet og ned til Jeco og hentet en splitter ny Honda CBX750F. Sort med rød og grå stripe 8)
Men så gikk det som det ofte gjør.... jeg skulle etterhvert bli mamma og motorsykkelen hadde dårlig plass til barnevogna og ble byttet ut med bil.
Så gikk det 12 år før jeg igjen kjøpte meg mc....

Samtidig som jeg traff min nåværende samboer Trond, drev jeg og så meg om etter en sykkel. Jeg hadde ikke mye penger og hadde ikke kjørt mc på mange år så jeg var jo ikke sikker på at jeg fortsatt ville like det...
Så jeg var på jakt etter noe billig. Endte opp med en 1986 Yamaha XJ600.

Jeg likte å kjøre mc fortsatt :-)

Den lille Yamahaen hadde jeg tre sesonger.
Da byttet jeg den ut med en Suzuki Freewind. En endunker.
Etter to år med denne kom vi i 2004 i den situasjon at vi fikk råd til å kjøpe oss hver vår splitter nye Suzuki V-strom. Trond tok ut en 1000 og jeg en 650.
Storkoser oss med disse syklene, og blir godmodig ertet av venner i mc-miljøet. De kaller oss hr og fru v-strom.

Innimellom sitter jeg på med Trond også.
Det er helt greit å sitte på, og jeg forstår de som holder seg der. De har glede av mc-kjøringen de også.

Vel - dette var starten på mc-forumetbloggen min....
Så får vi se om ikke jeg får klort ned litt mer sånn dann og vann....

Takk for at du tok deg tid til å lese helt hit :lol:

Hilsen Irene
Last edited by FemIce on 23 Nov 2011 15:02, edited 14 times in total.
NoName
MC: 07 Buell XB12Scg
09 Buell 1125CR
It’s my birthday

Post by NoName »

Kjempebra at du starter mc blogg. Tror det blir mye spennende lesning her.. :D
Shortybebeh
MC: Rød Ducati Monster, 1998 mod. Gått 29 000 km da den ble kjøpt.
Jeg fikk lappen 06.09.07!

Post by Shortybebeh »

Jeg skjønner ikke hjemmesiden din jeg.. :oops:

Får ikke opp en eneste side... :?
Death Is The Road To Awe.
FemIce

Hjemmesiden

Post by FemIce »

Shortybebeh wrote:Jeg skjønner ikke hjemmesiden din jeg.. :oops:

Får ikke opp en eneste side... :?
Merkelig.. testet linken igjen nå, og det går helt greit her...

Test denne her da:
http://home.online.no/~ireer/Pages_no/norsk.htm
Da skal du komme inn på den norske linkesiden min...
Ragnhild
MC: BMW R1200GS Adventure

Post by Ragnhild »

Fint FemIce :)
Image
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
Desmo
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900

Post by Desmo »

Velkommen i bloggen! =D>
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
FemIce

Blogg - Stairway to heaven...

Post by FemIce »

STAIRWAY TO HEAVEN...

I 2003 hadde jeg en Suzuki Freewind. En ensylindret sykkel.
Historien her er fra siste turen den høsten.

Vi hadde kjørt nedover i Østfold og var på vei hjemover. Vi ville litt raskt hjem for det var blitt kvelden, mørkt og kaldt. Så motorveien ble valgt til transportetappen hjem.
På den tiden drev de med veiarbeid mellom Son og Moss og veien var lagt i sløyfer både hit og dit. Veien var nedslitt og sporete.
På grunn av veiarbeidet var det kø selv om det var sent på kvelden, og vi gjorde som vi motorsyklister gjør... vi snek på utsia av køen.
Trond først med meg dinglende et stykke bak.

Så forsvant Trond forbi en lastebil, noe jeg ikke rakk, så jeg måtte legge meg inn bak lastebilen. Det er jo helt pyton å ligge bak en lastebil, man ser jo ikke et skvatt.
Jeg giret ned og la meg ut for å se om det var fri bane, men det var det ikke, så jeg la meg inn igjen.
Jeg må ha satt sykkelen i feil gir, for da jeg slapp ut clutchen for å holde siget i køen begynte Freewinden å fuske. Jeg nappet inn clucthen igjen, men akk for sent.... en endunker som har bestemt seg for å stoppe, den stopper, og jeg hadde hverken flere sylindre eller fart nok til å dytte den ene sylinderen i gang igjen.
Full stopp og ut med bena. Men der var det jo ingen bakke!
Jeg hadde klart å stoppe på toppen mellom to dype spor og selv mine lange ben fant ikke feste før det var for sent.

Så ned på bakken med oss.
Med masse såret stolthet prøvde jeg å løfte opp sykkelen. men den hadde lagt seg ned i det dype sporet og var ikke noe lettere å håndtere av den grunn..... Ikke hadde jeg lært meg riktig løfteteknikk heller den gangen så jeg gjorde jo alt feil.
Jeg kikket mot bilen som sto bak meg og foldet hendene mot ham og mimet "hjelp meg å løfte opp sykkelen". Men nei, han var tydligvis sur for at vi hadde sneket i køen, la armene i kors og ristet surt på hodet.
Jeg prøvde meg igjen. Foldet hendene bedende, men nei, ikke tale om.

Mannen i bilen bak førstemann kom ut da han skjønte at nr 1 ikke kom til å hjelpe meg.
Vi fikk sykkelen opp og jeg trillet den inn til siden.
Dusten og resten av trafikken krøp videre mens jeg tok en vareopptelling.
En bøyd bremsepedal, et par riper, og to tonn med såret stolthet.
Etter et par minutter hadde bensinen som hadde havnet der den ikke skulle dunstet bort og jeg fikk start på sykkelen og fikk kjørt hjem.

Trond hadde ikke sett hva som skjedde så han hadde kjørt helt hjem til Ås. Der sto han og var først irritert for at jeg var ei sinke igjen, og så ble han virkelig bekymret og lettet da jeg endelig dukket opp.

Vel vel, tenker du - hvor kommer så overskriften inn hen?
Jeg kjørte sjelden med musikk i øra, og gjør det ikke i det hele tatt nå, men den gangen så gjorde jeg det, og sangen jeg hadde i øra da jeg hilste på asfalten var nettopp "Far Corporation og Stairway to Heaven". Det tok flere slag mot cd-spilleren før den endelig skjønte at den skulle skru seg av.

Jeg følte meg nemlig ikke akkurat på vei til noen himmel noe sted.
Last edited by FemIce on 23 Apr 2006 15:52, edited 1 time in total.
Winalot

Post by Winalot »

Bra skrevet =D>
Image
Desmo
Triumph Scrambler 900

Post by Desmo »

Var det en som lignet denne, som du hadde?
Image
Byttet ut med en som er rød og svart. :wink:
Last edited by Desmo on 23 Apr 2006 19:27, edited 1 time in total.
-Pogo
;)
FemIce

Freewind

Post by FemIce »

Desmo wrote:Var det en som lignet denne, som du hadde?
Min var rød og sort 8)
FemIce

Blogg - Min mc-historikk - Min første sykkel

Post by FemIce »

Ska vi se nå da....
Inspirasjonen er her idag og i dag mimrer jeg litt og blogger om mine motorsykler gjennom tidene.

Jeg startet som så mange jenter har gjort, nemlig med å henge bakpå hos kjærester og kompiser, og låne og kræsje kompisers mopeder. (noe som medførte et knekt kravebein som fortsatt er skjevt :? )

Men jeg bestemte meg tidlig for at jeg skulle ha lappen og egen sykkel.
Våren etter at jeg fylte 18 år var lappen i boks.

Min første sykkel:

Honda CBX750 F 1986 modell - Eid i 1986

Image
Jeg dro rett fra biltilsynet og ned på Jeco og hentet ut denne her. Splitter ny! Bil - hva skal man med det? Det var denne her alle penga gikk til.
Så var det ut og kjøre en skryterunde. Og der på grusveien opp til en kamerat var det en dårlig dosert høyresving som jeg klarte å legge sykkelen ned i.... (sikkert derfor jeg ikke liker grusveier den dag i dag.. :? ) Det skjedde ikke stort med sykkelen, bare et par små riper i et deksel. Men du verden hvor stoltheten fikk seg en knekk.
Så var det ned til kompis nummer to... og der mista jeg taket i sykkelen og den landet på clutch-hendelen som knakk.
Der og da lurte jeg på om han sensoren som hadde gitt meg lappen var rett navla... det var da tydlig at jeg aldri skulle hatt noe førerkort på denna doningen....
Jeg tuslet ned til Jeco, innstilt på å kjøpe ny hendel og gjøre et siste forsøk... Selgeren var veldig hyggelig og forståelsesfull og spanderte hendelen på meg og tok også jobben med å bytte den.
Etter noen oppmuntrende ord dro jeg avgårde igjen.
Men nå var skjebnen, Gud og alle andre makter med meg. Det skjedde ikke noe mer, og jeg begynte igjen å glede meg over egen sykkel og livet i sin helhet.

Det gikk meg meg som med andre (som nevnt i introposten her), jeg ble gravid og måtte ha meg bil med plass til barnevogn.
Det var så trist å selge sykkelen at jeg solgte med utstyr og alt.
Var sikker på at det var den mc-karrieren...
Last edited by FemIce on 24 Apr 2006 21:12, edited 6 times in total.
FemIce

Blogg - Min mc-historikk - Min andre sykkel

Post by FemIce »

Min andre sykkel:

Yamaha XJ600 1986 modell - Eid fra 1998 til 2002

Image

Tiden gikk og min flotte datter vokste til og viste interesse for motoriserte greier og deriblant motorsykler.
Jeg kom til at hun i en alder av 12 år var gammel nok til å starte en karriere som eksosrype.
Litt penger hadde jeg til overs etter salg av en leilighet og jakten på en ny mc ble satt i gang.
I den prossessen traff jeg Trond, som jeg fortsatt bor sammen med, og han ble med på jakten.
Jeg fant en Yamaha XJ600 som hadde rett pris og rett størrelse.
Jeg trodde jeg burde ha en liten sykkel for å få en som var lettkjørt...
Denne lille krabaten krøllet jeg bena oppunder haka på og koste meg rundt på norske veier i et par år.
Da var det på tide å oppgradere seg litt, for motorsykkelkjøring skulle jeg fortsette med.
Last edited by FemIce on 24 Apr 2006 21:01, edited 2 times in total.
FemIce

Blogg - Min mc-historikk - Min tredje sykkel

Post by FemIce »

Min tredje sykkel:

Suzuki SV650 Freewind 2000 modell - Eid fra 2002 til 2004

Image

Vi kom over denne og jeg falt pladask. Likte kjørestillingen veldig godt og syntes den var tøff å se på.
Litt sigen ble den med full oppakning men den var helt topp å kjøre allikevel. Sommeren 2002 var vi på ferie til Saltstraumen og det gikk helt greit å kjøre så langt.

Som dere har kunnet lese før i femicebloggen så var dette en en-dunker som jeg hadde en liten "episode med....
Last edited by FemIce on 24 Apr 2006 21:14, edited 4 times in total.
FemIce

Post by FemIce »

Min fjerde sykkel:

Suzuki DL650 V-strom 2004 modell - Eid fra 2004 og er den sykkel jeg fortsatt har.

Image

Trond samboeren min kjøpte sin første V-strom i 2002. Han var kjempefornøyd med den.
Vinteren/våren 2004 ble V-strom 650 lansert og fikk fra første stund strålende kritikker og test-resultater.
Jeg bestilte den usett :lol: for den sykkelen skulle jeg ha.
Først så var jeg bestemt på at jeg skulle ha en som var svart, men da måtte jeg vente helt til mai... men de hadde en sølv en. Damen som skulle ha den hadde ombestemt seg og ville ha en svart. Kunne jeg tenke meg å ta sølv i stedet? Ut til Askim og kikke.... gikk litt rundt og kikket og kikket.... nah.... "alle" hadde jo sølvfarga sykler (og biler) da... :roll:
Men så kikket jeg litt til... det var jo en litt sånn matt v-rod-sølvfarve... den var i grunnen litt kul... og så ble det ikke så lett fingermerker i lakken....
Kikket en gang til og sa: " Jeg tar'n!!"
Samtidig fikk Trond det for seg at han ville ha ny sykkel han også, så han bestilte en ny sølvfarvet 1000 :lol:
I april 2004 reiste vi ut til Askim og hentet hver vår splitter nye V-strom.
:lol:
Last edited by FemIce on 24 Apr 2006 21:20, edited 3 times in total.
Desmo
Triumph Scrambler 900

Post by Desmo »

Husker den CBX750, da den kom! Syns den var skamtøff i seg selv,men ikke "verdig" navnet CBX. For CBX, det "er" denne;
Image
:wink:
-Pogo
;)
Post Reply