Startproblemer!!!

Trenger du hjelp til mekking, tips til deler, spør her.
bmh
Posts: 41
Joined: 25 Aug 2005 12:59

Startproblemer!!!

Post by bmh »

Har fått startproblemer med min 99 Honda Shadow.
Motoren er ikke etter i det hele tatt!
Har kinna flatt batteriet, brukt startkabler til ingen nytte.

Virker neste som den ikke får bensin, men pluggene er våte når jeg har prøvd å starten den.

Alle sikringer er i orden, bensin er det på tanken, og bensinkranen virker som den skal.

Noen som har noen gode tips???



BMH
User avatar
Tvinitla
Posts: 263
Joined: 02 Apr 2006 13:56
MC: YAMAHA FJ 1200 '89
Location: Hordaland

Post by Tvinitla »

Dersom tennpluggene er våte så får den sannsynligvis bensin. Jeg tror heller at det mangler gnist. Start med å sjekke om gnisten er der. Dersom pluggene har blitt "druknet" kan dei ofte bli ødelagt. :(
YAMAHA FJ 1200 '89 (Km.stand: 163.000)
bmh
Posts: 41
Joined: 25 Aug 2005 12:59

Post by bmh »

Takk for svar!

Ja, sjekka pluggan nå. Var såvidt gnist i en plugg, de tre andre var totalt død!









BMH
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Post by tshansen »

fikk høre når jeg hadde sykkelen min på verksted her forleden.

"det er fy fy og starte sykkelen med gassen"

Du suger pluggene våte og det er noen "kullstifter" (les:ikke helt sikker) som blir ødelagt av det!

peis på full choke og start på den.

Verkstedmesteren skulle demonstrere for meg å druknet alle pluggene mine. Vips 4 nye plugger på verkstedets regning :) hehe
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Post by Desmo »

"Alle kan gjøre feil", sa pinnsvinet da det klatret ned fra skobørsten. :wink:
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
bmh
Posts: 41
Joined: 25 Aug 2005 12:59

Post by bmh »

Fått skiftet pluggene nå. En kamerat av meg hadde liggende plugger som passet til Shadowen min.
Den startet med en gang, og jeg tror ikke den har gått så jevnt og fint noen gang!









BMH
User avatar
TheDuke2
Posts: 642
Joined: 02 May 2005 15:14
Location: Raufoss

Post by TheDuke2 »

Skifter plugg hver vår ,er så mye enklere når man vet det er i orden :)
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Post by tshansen »

de fleste plugger skal tåle 24.000 km! så skjønner ikke hvorfor du skifter hver vår.

Men å gjøre det til en vane, men kanskje litt lengre intervall syntes jeg bare er bra. De er tross alt dyre!

-Shaft-
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
TheDuke2
Posts: 642
Joined: 02 May 2005 15:14
Location: Raufoss

Post by TheDuke2 »

Jeg har bare 1 plugg da ,koster meg ca 130kr ,er ikke så veldig dyrt det :)
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Få deg flere sylindre, da blir det virkelig moro :P
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Post by Desmo »

Gixxerman wrote:Få deg flere sylindre, da blir det virkelig moro :P
Hvor mange skal det være nødvendig å ha i reserve? :twisted:
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Post by tshansen »

TheDuke2 wrote:Jeg har bare 1 plugg da ,koster meg ca 130kr ,er ikke så veldig dyrt det :)
Jeg mener bestemt at mine kosta 350,- stykk å jeg har 4. med andre ord. en gidder ikke ødelegge pluggene eller skifte de oftere enn nødvendig!

Tro meg, det er ikke reint lite knøleri å skifte pluggene på en VFR 800 :=)
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Banditbiker
Posts: 3853
Joined: 26 Apr 2005 19:41
MC: HD FLSTCI Softail Heritage Classic

Post by Banditbiker »

Hvorfor er det det nødvendig å skifte plugger så ofte og generelt skru så mye på disse japse-syklene?

Startproblemer har mange også. Det er liksom så mye problemer med japanske sykler.
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Post by Desmo »

Banditbiker wrote:Hvorfor er det det nødvendig å skifte plugger så ofte og generelt skru så mye på disse japse-syklene?

Startproblemer har mange også. Det er liksom så mye problemer med japanske sykler.
*kremt*
Jeg har stjålet fra Den Røde Fare;
Og før avmarsj idag-far mekker, onkel Richard koser med Kvakle kakadue og mor ser på :lol:

Image

Hva er det far gjør? :P
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
Banditbiker
Posts: 3853
Joined: 26 Apr 2005 19:41
MC: HD FLSTCI Softail Heritage Classic

Post by Banditbiker »

Det far gjør her, er å montere en vagl for papegøyen.

Jada jeg vet et papegøyevagl er standardutstyr på en del japanske sykler, men jeg vet ikke om det gjør dem så mye mere anvendelig.
Post Reply