Post bilde av kjøreutstyret ditt

Diskutèr kjøreutstyr her. F.eks: Hjelmer, støvler, dresser, hansker m.m.
User avatar
Shortybebeh
Posts: 3456
Joined: 26 Apr 2005 12:13
MC: Rød Ducati Monster, 1998 mod. Gått 29 000 km da den ble kjøpt.
Jeg fikk lappen 06.09.07!
Location: Skjetten
Contact:

Re: Post bilde av kjøreutstyret ditt

Post by Shortybebeh »

RH racing wrote:oooohhhh.. lekkert... nice ass :D

populær den dressen der tror jeg...

men har du ikke vært å subbet puckene enda? fy skam deg...
Hehe.. også jeg som stod og klaget over at rumpa mi er så flat i stad... :roll: Er kanskje ikke så rart, for dressen er stram ja.. :lol:

Har enda ikke kjørt med den nei! Blir en tur i morgen tenker jeg! I hvertfall på onsdag!
Men skrubbe knær kommer jeg nok aldri til å gjøre. Så langt ned kommer jeg mest sannsynlig aldri til å tørre å legge sykkelen, i hvertfall ikke på normale veier rundt om her! :-#
Til vinteren skal sykkelen få motivlakkering, så da blir det heller ikke tatt noen sjanser i svinger gitt.. :lol:

eneRmiK wrote:Det der er ikke hjelmhår :P Mitt ser iallefall ikke sånn ut etter at jeg har hatt hjelm på! Gjør det forsåvidt ikke før jeg har hatt på meg hjelm heller :-s :-k
Er nok fordi jeg ikke har hatt på hjelmen, og i tillegg kom rett fra frisøren...! :lol:
Men jeg tror ikke håret mitt er så ille etter å ha hatt på hjelm heller egentlig. Jeg har blitt god på hjelmsveiser og hva slags produkter jeg må bruke for å holde ting slik jeg ønsker.. ;-) 8)
Death Is The Road To Awe.
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Re: Post bilde av kjøreutstyret ditt

Post by RH racing »

har man tørr styling gel når man trer på hjelmen spretter håret ut til ca samme fassong.. neida..
bare køddet med puckene da.. er så mange her som nevner det at jeg måtte jeg og.. har 4 sett pucker liggende jeg.. kun en med merker, og det er etter velt...
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
User avatar
Shortybebeh
Posts: 3456
Joined: 26 Apr 2005 12:13
MC: Rød Ducati Monster, 1998 mod. Gått 29 000 km da den ble kjøpt.
Jeg fikk lappen 06.09.07!
Location: Skjetten
Contact:

Re: Post bilde av kjøreutstyret ditt

Post by Shortybebeh »

RH racing wrote:har man tørr styling gel når man trer på hjelmen spretter håret ut til ca samme fassong.. neida..
bare køddet med puckene da.. er så mange her som nevner det at jeg måtte jeg og.. har 4 sett pucker liggende jeg.. kun en med merker, og det er etter velt...
Tja, nesten! ;-) Du trenger RedKens "Rough Clay 20", en liten mengde Joico "Ice Spiker stylingglue" og en dæsj med hårspray. Sveisen sitter som støpt, blir ikke "flassete" og er lett å rufse til der det skulle blitt flatt. ;-) Har eksperimentert litt ja... :lol:¨

Er veldig sjeldent man ser skikkelig brukte pucker i norge gitt.. og de du ser er slipt med pussemaskin og gjerne da feil retning...! :lol: Kjempetøft...! :lol:
Death Is The Road To Awe.
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Re: Post bilde av kjøreutstyret ditt

Post by RH racing »

Shortybebeh wrote:.. og de du ser er slipt med pussemaskin og gjerne da feil retning...! :lol: Kjempetøft...! :lol:
haha..det er konge... ser hakkene etter dremmel multi 2000 og ikke no grus/asfalt merker i disse...
nei..pucker er skuff-fyll... skal kjøpe meg nye skinnklær snart jeg og.. må bare får roet meg og dratt tidlig fra jobb en dag.. mc senteret har ikke oppe til langt på kveld ;)
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
User avatar
Shortybebeh
Posts: 3456
Joined: 26 Apr 2005 12:13
MC: Rød Ducati Monster, 1998 mod. Gått 29 000 km da den ble kjøpt.
Jeg fikk lappen 06.09.07!
Location: Skjetten
Contact:

Re: Post bilde av kjøreutstyret ditt

Post by Shortybebeh »

RH racing wrote:
Shortybebeh wrote:.. og de du ser er slipt med pussemaskin og gjerne da feil retning...! :lol: Kjempetøft...! :lol:
haha..det er konge... ser hakkene etter dremmel multi 2000 og ikke no grus/asfalt merker i disse...
nei..pucker er skuff-fyll... skal kjøpe meg nye skinnklær snart jeg og.. må bare får roet meg og dratt tidlig fra jobb en dag.. mc senteret har ikke oppe til langt på kveld ;)
Tar du puckene av og legger dem i en skuff altså?
Jeg prøvde å ta av mine, de er litt i veien når jeg skal klare å komme meg opp på sykkelen! Men jeg synes det så litt rart ut uten, jeg...! :lol:

Helt idiotisk egentlig det med butikkene. Hvorfor ikke heller åpne sent og i hvertfall ha oppe til 6? Normale folk jobber jo og shopper ikke i arbeidstiden...! Sånn er det jo med alle spesialbutikker.. stenger 4 og har åpent 3 timer på lørdag.. Skikkelig god business.... :roll: Bare å rekke til Løvaas på en torsdag etter jobb, på 2 timer, viste seg å være skikkelig vrient, pga kø! Rakk det med et kvarters margin...! :-s
Death Is The Road To Awe.
RockeRolf
Posts: 611
Joined: 02 Jan 2008 20:32

Re: Post bilde av kjøreutstyret ditt

Post by RockeRolf »

Kona var å kikka på en sånn. La ned veto siden den så å si er renska for skikkelig beskyttelse. Er jo ingenting på hoftene. Samme med skuldrene. Tvilsomme greier mener jeg.
Men jeg tviler på at jeg oppnår noe mer enn den himlinga med øya jeg fikk. Kanskje jeg tar ei natt eller to på sofaen for å demonstrere min misnøye?

Men sånn helt seriøst: er dere villig til å oppgi sikkerhetsfunksjoner på bekostning av utseendet?
Sorry for å spørre sånt når noen har kjøpt en fin dress, men jeg synes dette er betenkelig mht. damedresser. Trenden er at damedresser har adskillig mindre padding/tynnere og mindre størrelse på harde beskyttelser enn "herreutgavene". Ihvertfall søreuropeiske merker. Ser at mange av de jentene som kjører på bane lar rompe være rompe å kjører herredress.
User avatar
Shortybebeh
Posts: 3456
Joined: 26 Apr 2005 12:13
MC: Rød Ducati Monster, 1998 mod. Gått 29 000 km da den ble kjøpt.
Jeg fikk lappen 06.09.07!
Location: Skjetten
Contact:

Re: Post bilde av kjøreutstyret ditt

Post by Shortybebeh »

RockeRolf wrote:Kona var å kikka på en sånn. La ned veto siden den så å si er renska for skikkelig beskyttelse. Er jo ingenting på hoftene. Samme med skuldrene. Tvilsomme greier mener jeg.
Men jeg tviler på at jeg oppnår noe mer enn den himlinga med øya jeg fikk. Kanskje jeg tar ei natt eller to på sofaen for å demonstrere min misnøye?

Men sånn helt seriøst: er dere villig til å oppgi sikkerhetsfunksjoner på bekostning av utseendet?
Sorry for å spørre sånt når noen har kjøpt en fin dress, men jeg synes dette er betenkelig mht. damedresser. Trenden er at damedresser har adskillig mindre padding/tynnere og mindre størrelse på harde beskyttelser enn "herreutgavene". Ihvertfall søreuropeiske merker. Ser at mange av de jentene som kjører på bane lar rompe være rompe å kjører herredress.
Hmm.. min dress har alt bortsett fra ryggskinne den altså..!?
Leggbeskytterne går hele veien opp fra ankel til kne, stein hard. Knebeskyttelsen er det ingenting å klage på, den er TJUKK og solid. Albuene har samme type beskyttelse og skuldrene har også gode, harde beskyttere som går nesten ned til der albuebeskyttelsen begynner. Hoftene har en tynn pad, som sikkert kunne vært tjukkere.
Men for å påpeke dette med dame kontra herre; gubben sin alpine star dress har absolutt ikke noe bedre beskyttelse. Faktisk kortere beskyttere på skulderen. Hoftene er kanskje 5 mm tykkere enn min padding. Men ikke noe ekstra beskyttelse der i gården altså...! At damedresser har mindre størrelse på paddingen er jo naturlig, ettersom damekroppens kroppsdeler som regel er en god del mindre enn menns....

Bullfighter er flinke med padding, damedressen jeg kjøpte der hadde tjukk padding spesielt på hoftene. Utrolig ubehagelig å kjøre med, de skar seg inn i overgangen mellom hofte og mage. Orket ikke bruke dem likevel. Mest sannsynlig en av grunnene til at beskyttelsen der ikke er så tjukk og hard!?

Apropos rumpe; jeg har ikke kjøpt en trang dress for at rumpa mi skal se bra ut. Jeg har kjøpt en trang dress for å unngå at beskyttelsen forflytter seg, og for å beskytte huden min fra asfaltbrannskader ved en eventuell kræsj...

Så jeg vet ikke helt, jeg.. er vel så og si totalt uenig med deg etter å ha sammenlignet min og gubbens dress. ;-)
Death Is The Road To Awe.
RockeRolf
Posts: 611
Joined: 02 Jan 2008 20:32

Re: Post bilde av kjøreutstyret ditt

Post by RockeRolf »

Vet ikke om dette er samme dress som din, men se på/klikk på Technical Features her
http://www.dainese.com/us_en/motorbike/ ... o=45&cat=9
Men rett skal være rett: Noen damedresser fra Dainese har mere beskyttelse'
http://www.dainese.com/us_en/motorbike/ ... o=45&cat=9

Herredress:
http://www.dainese.com/us_en/motorbike/ ... o=45&cat=9

Nå er jeg ingen Daineseentusiast i det hele tatt grunnet tester og egene erfaringer, men jeg har stusset litt på dette.
Men folk bør velge, og skal få velge akkurat det dem selv vil ha. Ikke misforstå.
User avatar
Carlsberg
Posts: 426
Joined: 12 Oct 2007 19:48
MC: Yamaha FZ6N 2007
Location: Sandefjord

Re: Post bilde av kjøreutstyret ditt

Post by Carlsberg »

Kan hende noen leverandører lager dresser med og uten beskyttelse i. Dette fordi at noen velger å bruke slike "gensere/rustning" med beskyttelse på. Ved bryk av slike så vil jo beskyttelsen sitte riktig selv om dressen beveger seg.
Jeg vet ikke, kun en tanke...
Image
User avatar
Desmo-Dude
Posts: 916
Joined: 28 Jun 2005 00:12
MC: Kawasaki ZX-6R 2005
x Ducati 916 SPS 1998 mod.Prod.nr:721

Re: Post bilde av kjøreutstyret ditt

Post by Desmo-Dude »

ImageDa var ny hjelm kjøpt,så da mangler bare resten...
2006 VW Passat
2005 Kawasaki ZX-6R
x 1998 Ducati 916 SPS
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Post bilde av kjøreutstyret ditt

Post by tshansen »

Så du kjører naken med bare hjelm du også foreløbig :lol:
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Desmo-Dude
Posts: 916
Joined: 28 Jun 2005 00:12
MC: Kawasaki ZX-6R 2005
x Ducati 916 SPS 1998 mod.Prod.nr:721

Re: Post bilde av kjøreutstyret ditt

Post by Desmo-Dude »

LordShaft wrote:Så du kjører naken med bare hjelm du også foreløbig :lol:
Jepp,men nå begynner det jo å bli grei temperatur ute,så kanskje jeg bare skal utsette hele dresskjøpet til september? :lol: Saken er vel egentlig at jeg ikke blir helt enig med meg selv om hvilken dress jeg skal gå for.Har lyst på Alpinestars MX-1 ,men den er jo egentlig latterlig dyr....sammenlignet med Lindstrands Silverstone f.eks. som virker som en dress som gir god valuta for pengene.
2006 VW Passat
2005 Kawasaki ZX-6R
x 1998 Ducati 916 SPS
User avatar
Shortybebeh
Posts: 3456
Joined: 26 Apr 2005 12:13
MC: Rød Ducati Monster, 1998 mod. Gått 29 000 km da den ble kjøpt.
Jeg fikk lappen 06.09.07!
Location: Skjetten
Contact:

Re: Post bilde av kjøreutstyret ditt

Post by Shortybebeh »

RockeRolf wrote: ...

Nå er jeg ingen Daineseentusiast i det hele tatt grunnet tester og egene erfaringer, men jeg har stusset litt på dette.
Men folk bør velge, og skal få velge akkurat det dem selv vil ha. Ikke misforstå.
Dressene du linket til har samme type beskyttelse som min ja. Mulig det er for lite, men personlig føler jeg at det holder med god beskyttelse på knær, albuer, skuldre og rygg. :-)

Må bare påpeke noe med disse beskyttelsene i Dainese-dressen min, etter at jeg har prøvd dressen min på sykkelen for første gang nå nettopp.
Jeg har gnagsår på skulderen!
Idiotene på Dainese har tydeligvis ikke tenkt på at man skal KJØRE i disse dressene.. :roll:
Jeg er skikkelig skuffet faktisk! Føles bra på underkropp og mage og rygg. Men armene er helt forferdelige på denne dressen!? Beskyttelsen på albuene er ok, bortsett fra at stoff-feltet på innsiden av albuen er alt for lite til å gjøre det det er ment å gjøre, så det ender med litt klyping.

Skuldrene er en helt annen sak! Her har de valgt en grei løsning forsåvidt. De har gjort det mulig for oss å bytte ut beskyttelsen ved at disse henger fast i to borrelåser inne i jakka. Veldig OK for de som ønsker tykk og lang beskyttelse! Men det som sitter der fra før kunne de bare ha spart seg, de har en kopp som sitter på skulderen, og så er det sydd fast en kopp til som dekker overarmen, men disse to overlapper jo hverandre!?! På denne måten blir det en tykk kant rett mot huden, som presses inn i kjøttet og gnager på huden når du sitter i kjørestilling. Det er helt forferdelig!!! Utrolig smertefullt faktisk! Jeg prøvde å flytte på disse, men det hjalp jo ikke det spor. Ene siden var verre enn den andre, og her hadde sømmen fått seg en liten bøy i tillegg til at den er tykk og stiv. Ikke noen god opplevelse.
Endte med at jeg klippet bort den nederste delen da jeg kom hjem, slik at jeg kun har èn kopp. Planlegger å kjøpe en ny kopp som dekker mer, men som er HEL i hvertfall på innsiden mot huden!!

Det verste med slike beskyttelser som sitter VONDT er at de tar så mye av konsentrasjonen og fokusen bort fra det som er viktig, for man blir sittende å ergre seg, irritere seg og forsøke å rette på dette, og klarer ikke fokusere på trafikken rundt. Så det er jo faktisk trafikkfarlig!

T-skjorte er et must, her er det sømmer og innerstoff som gnager på huden.
Ellers er det veldig uvant at det ikke er skinn mellom bena.. Blir skikkelig luftig..! :roll:
Vet ikke helt om jeg liker det.. ser ut som om det kan komme til å bli litt kaldt der til høsten ja.... :-k
I tillegg smyger sømmen mellom bena seg godt opp, noe som ikke alltid er like behagelig nei..

Mye negativt med denne dressen foreløpig. Skjønner at du ikke er Daineseentusiast, RockeRolf.
Håper det bedrer seg for meg når den blir kjørt inn.
Hvis ikke blir det salg på finn og ny dress igjen neste år... :lol:

Kanskje dette kan overtale madammen din til å velge et annet merke? ;-)
Death Is The Road To Awe.
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: Post bilde av kjøreutstyret ditt

Post by Lord Erik »

Fin dress Shorty. Blir fristet til å kjøpe ny selv! Litt usikker på om selvtilliten min tillater meg å kjøpe en hel skinndress, men det hadde definitivt vært tryggere enn det todelte tullet jeg kjører med nå om dagene. ;-)

(Selv om jeg er veldig fornøyd med Dainesejakken min)
RockeRolf
Posts: 611
Joined: 02 Jan 2008 20:32

Re: Post bilde av kjøreutstyret ditt

Post by RockeRolf »

Er vel meg som er litt gammeldags. Synes det er "et hån" av enkelte produsenter å ikke tilby damer samme grad av beskyttelse som det herremodellene har.
Men for dem av oss som kjenner det sydeuropeiske og spesielt det italienske synet på jenter på motorsykkel kommer ikke dette som en overraskelse. Er bare et par år siden jeg snakka med ei som hadde kjøpt Dainese damedress, og måtte kjøpe knepucker separat. De fulgte kun med på tilsvarende herremodell.
Post Reply