tshansen - *Shoot & Ride*

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Locked
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Post by tshansen »

Ja, men det er ikke et must at du har yrkesretta bakgrunn, bare en fordel ;)

Ja det er utrolig spennede + at du får være midt oppi det når ting skjer.

Nei du må ikke innom noe 2årig brannskole. Brannvesenet er avhengig av praktiske konstabler, som kan utføre arbeid, ikke en bokorm som er flink på prøver :wink:
Du går i lære innad i vesent. Der er ganske høy internutdanning, med ganske gode instruktører osv. Vi trener og øver hele tiden, for å bli bedre. Så du blir på en måte aldri utlært! også kommer det nye ting som må drilles inn hele tiden :D
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Hawken
Posts: 2799
Joined: 29 Apr 2005 23:26
MC: Ducati SS 750
Location: Trondheim

Post by Hawken »

Åja, da lærte jeg noe nytt i dag også :D

Så det er rett og slett å møte opp på døra kort sagt med et smil om munnen og cv'en i hånda? :P

Så var det C-sertifikatet da, da må jeg ta min 3 lapp i såfall :o
Nå: BMW F800R
X: Ducati SS 750 i.e
X: Honda CBR 600F
X: Suzuki Bandit 400
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Post by tshansen »

Ja det vil jeg absolutt anbefale! møt opp, presenter deg selv og fortell dem at du er veldig ivrig etter å bli brannmann og vil derfor prøve deg som sommer/ferie vikar! ingen ting er bedre enn å vise litt initiativ!

Klasse C må du bare ha! får ikke kjørt en brannbil uten 8)
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Hawken
Posts: 2799
Joined: 29 Apr 2005 23:26
MC: Ducati SS 750
Location: Trondheim

Post by Hawken »

Nei, tenkte meg det :P
Nå: BMW F800R
X: Ducati SS 750 i.e
X: Honda CBR 600F
X: Suzuki Bandit 400
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Post by tshansen »

Ja ja, her ligger jeg store deler av dagen på sofaen. Bytter på å spille tvspill og se film.

Jeg kom hjem med en kraftig virusinfeksjon i halsen etter prahaturen.
Noe sir meg at 5 dager på dilla gjør noe med imunforsvaret ditt :roll:

Uansett, jeg har fått pencelin mot Streptokokkene som lager helvete for meg og skal vel være frisk igjen om ca 10 dager.
(jeg trodde streptokokker var farlig farlig jeg?)

Skal skrive litt om turen jeg hadde + legge ut bilder, men har ikke hatt orket enda!
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
inunf
Posts: 4916
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Post by inunf »

God bedring :wink:
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Post by tshansen »

Praha - 2006

Det hele begynte med at vi tok laus her fra Ålesund Tirsdag 14.11.06 i 21:30 tida. Slik at vi skulle ha god tid nedover. Vi kjørte Hummeren til kompisen min for at han skulle ha den nedover på verksted der nede.
Vi kom vel ikke lengre enn noen få mil før begge nærlysa røk! så vi måtte kjøre med langlys hele veien til Oslo. Tro meg, det var noen vogntog som var rimelig forbanna på oss :roll: det var hver sin gang å ligge baki "Apeburet" også roterte vi på setene :wink:
Image

Den første natta var preget av lite søvn, dårlig humor og alle vet hvor stemning en god fis setter i en trang bil!
Endelig framme på Gardermoen, klokka hadde akkurat bikket 05:15. Vi kom oss gjennom både bagasjeinnsjekking og sikkerhetskontroll.
Selv om jeg hadde ett noe ublidt møte med en litt tvilsom ung herremann som på død og liv måtte "ta på meg", men men hva gjør man ikke for fansen 8)

Det ble noen timer å vente til flyet gikk (les=12:00) hva funket ikke bedre en sprit og snusshopping i taxfree'en og pils i baren. Vi brukte penger som dritafulle fiskere til tider. Men når ei heilflaske smirnoff koster 95,- kroner er det bare å bruke litt av budsjette for neste år :P

Vårt første møte med Praha var ei panser lesbe (les= kvinnegruppa ottar) som satt i passkontrollen. Jeg tror ikke ho fikk betalt for å smile, hu hadde heller dårlig med engelskkunskaper og tok hånda ned mot hylsteret på hofta når en av oss gikk over --------stop----------- (en strek på gulvet som var så slitt at det var nesten umulig å se den) skulle visst bare gå en og en :roll:

Etter mye om og men, 6 småbrisene sunnmøringer med nokså nasal høy tone kom vi endelig fram til leiligheten vår. Ei stor Leilighet med sengeplass for 8. Vil tippe den var omtrent 150 kvm. Mer en nok å boltre seg på :twisted:

Første gjøremål:
Shoppe inn øl. Det er jo kultur å smake på alle ølsortene en "ny" by har å by på. 6 mann raser inn på nærmeste shoppingcenter og fyller ei handlevogn. No skal det også sies at vi hadde med oss en "Norsk Viking" som er ganske mye større enn den gjennomsnittlige Tjekker. Vi fikk mange rare blikk og folk følte seg nesten truet der vi kom mot kassa. Men kom vi først i køen ooohhh yes :wink:
Image

Alt dette betalte vi i underkant av 1000,- norske kroner for (beklager litt uskarpt bilde, mobil kamera)
Image

Det er liten tvil om at Praha er Mafia styrt og veldig preget av Prostitusjon, men kjøpedamene fant du så å si bare på forskjellige "sexhus" som igjen mafian eide.
Eneste som var forbanna irriterende var alle negerne som var der for å tjene penger som innkastere. De var på deg som fluer.
"Free sex show, come with me"
"Free 5 beer. Come to Paradise. Best whoman here"
osv osv. Dette var greit første kvelden, men vi styrte langt unna Mainstreeten dagene etter.

Praha er en fantastisk by. Murhus i alle mulige fasonger og for en utrolig finnish på arbeidet som er gjort. Jeg var helt målløs.
Jeg fikk ikke med meg kameraet hele tiden pga Sigøynerne var noen ravner til å stjele. Spes på Karlsbroa midt på dag. Helt sinnsyke folkemengder.

Noen Nattklubber jeg vil anbafale til ungdom som drar nedover.
Atlas Club
Duplex Club
Roxy Club
Men dette er dico for alle penga. Lettkledde damer og mannfolk som står på høytalerne og "Dunk Dunk" musikk.

Ellers så fantes der tusenvis av små barer der de mer enn gjerne lærte utlendinger å drikke Absinth :mrgreen: med roligere musikk og lokale folk. De større stedene var preget av mye turisme + at de var mye dyrere en hva en vanlig tjekker er villig til å betale for en kveld på byen.

Der var en sinnsyk Brasiliansk Biff Resturant ned på Old Town Square. Der du finner Astronomi klokka eller hva den het.
En middag med ett par flaske vin og litt øl kom på ca 100 - 150 norske kroner. Billig med andre ord :wink:
Ølet de har i Tjekkia er helt på toppen av godt øl! Ikke en ølsort vi smakte som skuffa. Å det ble en del etter 5 dager.

Vi var også inne i ett par kirker å kikket, blant annet Church of St Nicholas. Den var helt klart mest imponerende både utvendig og innvendig. Denne stod ferdig i 1735, se murabeidet som er gjort her.
ImageImage
ImageImage
Image

Her kommer en del andre bilder, men fikk ikke tatt like mye bilder som ønsket.
ImageImage
ImageImage
ImageImage
ImageImage
ImageImage

De to siste bildene der fikk jeg høre var av den gamle brannstasjonen i Old Town. Noe jeg personlig synes var litt kult å få med seg :D

Det var en kjempetur og jeg vil på alle måter anbefale folk å dra til Praha.
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Post by Jeanette »

Alltid moro med reiseskildringer, og spesielt med bilder! Virker som dere hadde en flott tur :D Praha er forøvrig et av stedene jeg vurderer å dra noen dager i desember, siden jeg har så lang juleferie!
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Post by tshansen »

Det er nok en by som kommer til å falle i smak! Der er også utrolig med butikker over alt. Er du glad i shopping så ja :wink:

Men merkevarer er ikke så veldig mye billigere en Norge, men ett par hundrelapper er det å spare. også er det sinnsykt billig for krystall. Men det må pakkes godt inn skal du få det med deg helt hjem igjen. Spes hvis du flyr (sett måten de behandler bagasjen på)
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Du, ligner alle på vestlandet på Kurt eller :lol: Han i turkis der gjør hvertfall det :lol:
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Post by Jeanette »

Alle jenter er vel glade i shopping? ;) Men det høres bra ut!! Selv om shoppinga ikke nødvendigvis blir målet med turen, så skader det jo ikke å se på utvalget :)

Og nei, måten lastepersonalet behandler bagasje på er slettes ikke bra :(
Last edited by Jeanette on 24 Nov 2006 17:15, edited 2 times in total.
User avatar
Hawken
Posts: 2799
Joined: 29 Apr 2005 23:26
MC: Ducati SS 750
Location: Trondheim

Post by Hawken »

Hvilket kamera har du brukt?
Er på utkikk etter ett nytt digitalkamera :wink:
Nå: BMW F800R
X: Ducati SS 750 i.e
X: Honda CBR 600F
X: Suzuki Bandit 400
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Sony DSC-P200 har jeg og det funker helt greit.

Image
User avatar
Hawken
Posts: 2799
Joined: 29 Apr 2005 23:26
MC: Ducati SS 750
Location: Trondheim

Post by Hawken »

Pris på et slikt da?
Har ikke tenkt å bruker så alt for mye penger, vil bare ha noe med grei kvalitet slik at jeg får tatt fine bilder :P
Nå: BMW F800R
X: Ducati SS 750 i.e
X: Honda CBR 600F
X: Suzuki Bandit 400
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Post by tshansen »

Jeg har brukt både ett Konica 5mp kamera og mobilen min 3,2 mp.

Klarer dere å tippe hvilke bilder som er tatt med mobilen? av utebilda! ingen vannskelig sak å se det på de 3 første ;)

Hahaha....vår egen kurt i gjengen kjører stil tvers gjennom. Ikke er han det fineste oljemaleriet. Han ser på seg selv som en picasso :wink:

Jeg er smertelig klar over at jenter digger å shoppe. Det koster de heller ingen ting å bruke timesvis inne i butikker bare for å "kikke". Noe som kan drive et normalt menneske til vanvidd :lol:

Men vi har alle våre laster :wink:
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Locked