Er DU en TØFFING?

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
jandreas

Er DU en TØFFING?

Post by jandreas »

Tja, ikke så værst, er ingen bleiking, tenker du?? Er du tøff nok til å ta på deg en fluoriserende grønn-gul vest for å synes bedre i trafikken?
Ødelegger jo hele image'n, spesiellt i forhold til den fancy skinndressen, den nyinnkjøpte flotte Cordura-jakka eller den harley-aktige skinnjakka med lisser og spenner og....?
Du blir jo nesten som et SKRIK i trafikken, men joggu syns du!
Enn du da, Jandreas, hva med deg??
Jo, jeg bruker en slik vest, fikk en av en ansatt i Mesta i fjor. Men jeg kan vel ikke regnes blant de tøffe, gubbe på 66 år selv om han har kjørt ca 150 000 km de siste ti åra.
Provosert nå, hæ? :D
mvh Jandreas :D
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Selv er jeg ikke så tøff. Innrømmer fullt ut at jeg syntes det ødelegger looken. That's me :)
Jalmar

Post by Jalmar »

Nei, så tøff at jeg tar på meg flouriserende refleksvest er jeg ikke. Men så har det aldri vært noe mål for meg å kjøre mc for å tøffe meg heller. :lol:

Men etterhvert som jeg blir eldre og tøffere, så kommer nok refleksvesten på plass tenker jeg. Den er jo et godt suverent virkemiddel for å bli sett i trafikken. :D
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
Kriz

Post by Kriz »

refleksvesten er for opplærings folk tenker nå jeg, men er jo bra å ha for å bli sett, så ikke noen dum idè
Desmo
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900

Post by Desmo »

Nei,jeg er ikke tøff nok til å bruke slik "anti-kamuflasje". :lol: Og ikke blir jeg provosert av innlegget heller. 8)
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
TheDuke2

Post by TheDuke2 »

Jeg er en posør og liker derfor ikke å kle meg i chernobylvest eller dress.
Kler meg i sort ,og skulle noen kjøre på meg så blir det blanding av sort og rød og det er jo også en ganske tøff kombinasjon.
Olav'en
MC: Suzuki DR 125
Nermer seg 50 000 på tellern, 48 600 for øyeblikket.
*vi gasar tils det rasar*

Post by Olav'en »

Eg kom kjøyrendes på forkjøyrsveg, og det kom bil fra høgre i eit kryss og peiste ut 3m forran meg... Det var første kjøyretimen min, og både eg og kjøyrelærer hadde refleks vest! Så det er ikkje alltid det hjelper, desverre. :cry:
Fidel
MC: Moto Guzzi 1000 SP3, Moto Guzzi V65TT, Moto Guzzi EV1100 California (snart) m/sidevogn, Moto Guzzi 750 Breva, KTM 690 Enduro m/ rallykit,

Post by Fidel »

Jeg synes det ser helt NAF ut, jeg...
s2kongen

Post by s2kongen »

en ting er hvordan de ser ut,det verste er at den blaffrer så jævlig i 300km/t....
Winalot

Post by Winalot »

Og du kjører ofte i denne hastigheten eller hur? :-s
Image
Einar

Post by Einar »

Jeg tror ikke at stygg fluoriserende grønn-gul vest gjør det største utslaget om du vil at folk skal se/legge merke til deg.. det er som oftest nok med 'fjernlys' forran og vanlig rødt lys bak eventuellt et blinkende baklys. Hvis du er veldig opptatt av at andre ser deg kan du jo lakkere sykkelen i fluoriserende grønn-gul farge. Jeg har personlig satset på eksospotte som gjør at andre traffikkanter legger merke til meg... du kan prøve det.. du kan også lakkere den fluoriserende grønn-gul.......
Looket er en stor del av min motorsykkelinteresse...
så nei jeg ville aldri brukt fluoriserende grønn-gul vest..
Du trenger bare 1
humle

Post by humle »

Jeg bruker det, og du har rett i at det ser helt NAF ut. På ryggen står det nemlig NAF-MC Mjøsa....... klubbmerket vårt....
Fidel
MC: Moto Guzzi 1000 SP3, Moto Guzzi V65TT, Moto Guzzi EV1100 California (snart) m/sidevogn, Moto Guzzi 750 Breva, KTM 690 Enduro m/ rallykit,

Post by Fidel »

Jepp. Har nemlig lagt merke til at så mange NAFere kjører med sånne vester.
Desmo
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900

Post by Desmo »

humle wrote:Jeg bruker det, og du har rett i at det ser helt NAF ut. På ryggen står det nemlig NAF-MC Mjøsa....... klubbmerket vårt....
Jeg har sett dere! :wink:
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
jandreas

Post by jandreas »

Hei igjen! :D He-he, jeg fikk vel den reaksjon jeg forventet ja! Ingen følte seg noe særlig provosert og de var ÆRLIGE! Jeg skal vel være litt ærlig selv også. Jeg har kjørt en 50 - 60 mil hittil i år men ikke hatt på meg den vesten ennå! Og som "smalababb" bemerker så har en vel ingen garanti for at bilistene ser en....
Det var en episode her lokalt i fjor sommer som fikk meg til å ta i bruk en sånn vest, en ung mc. kjører ble drept, han var relativt alene på vegen, allikevel ble han påkjørt av kryssende bilist, slengt over i motsatt kjørebane, motkommende bil kjørte på ham.....
Det får en jo til å tenke: "hva om han hadde hatt på en slik vest...."
(hadde vært på "guttetur" med ham noen uker før...)
Jeg kommer nok til å bruke den vesten en del ganger i sommer men jeg føler meg ikke helt vel i den, det må jeg innrømme. Men får jeg den ene til å legge merke til meg på grunn av vesten får jeg vel heller svelge flauheten.
Dere får ha en god mc.-sesong alle sammen, ta det litt pent innimellom da....
Mvh: Jandreas 8)
Post Reply