Startmotor låser seg

Trenger du hjelp til mekking, tips til deler, spør her.
Dangerous
Posts: 23
Joined: 16 May 2005 19:02
Location: Rogaland

Startmotor låser seg

Post by Dangerous »

Får bare tikke lyd fra releet.
Starteren pleide å kinne litt, så kom det bare "låse seg" lyd fra den.
Skifta batteri, siden det var tid for det anyway, og håpte at det skulle hjelpe, men nei.
Sikringene er i orden, og starteren går rundt når jeg tar den inntil gods.
Men når den står skrudd fast til sykkelen nekter den, kun tikke lyd å få.
Det som er rart, er at den ene dagen sviver den litt, og neste dag får jeg bare tikkelyd.
Hva kan det være?
If it's illegal to rock, then throw me to jail!
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Skaff deg en servicemanual på sykkelen, så kan du prøve å feilsøke generatoren. Sitter med liknende problemer selv, og min generator leverer ikke strøm til batteriet lengre, hvertfall særdeles lite. Kjøpte også nytt batteri forresten :lol:

Nå skal ikke jeg påstå noe som helst, men det er en pekepinn du får tenke litt på. :)
User avatar
TheDuke2
Posts: 642
Joined: 02 May 2005 15:14
Location: Raufoss

Post by TheDuke2 »

Kan jo også være releet som er gåent.
stiann
Posts: 122
Joined: 18 Sep 2005 21:48
Location: hamar

Post by stiann »

Gixxerman wrote:Skaff deg en servicemanual på sykkelen, så kan du prøve å feilsøke generatoren. Sitter med liknende problemer selv, og min generator leverer ikke strøm til batteriet lengre, hvertfall særdeles lite. Kjøpte også nytt batteri forresten :lol:

Nå skal ikke jeg påstå noe som helst, men det er en pekepinn du får tenke litt på. :)
hei jeg har en generator til gsxr liggene vis du er interesert?
gsxr 750 street figther yamaha yzf r1
stiann
Posts: 122
Joined: 18 Sep 2005 21:48
Location: hamar

Re: Startmotor låser seg

Post by stiann »

Dangerous wrote:Får bare tikke lyd fra releet.
Starteren pleide å kinne litt, så kom det bare "låse seg" lyd fra den.
Skifta batteri, siden det var tid for det anyway, og håpte at det skulle hjelpe, men nei.
Sikringene er i orden, og starteren går rundt når jeg tar den inntil gods.
Men når den står skrudd fast til sykkelen nekter den, kun tikke lyd å få.
Det som er rart, er at den ene dagen sviver den litt, og neste dag får jeg bare tikkelyd.
Hva kan det være?
har du skjekket om motoren din går rundt? prøvet og trillstarte? vis det ikke er noe feil med motor eller start krans så er det utslitte børster i starteren. da vil den oppføre seg sånn, virker når den ikke får belestning.
gsxr 750 street figther yamaha yzf r1
Pollti

Post by Pollti »

Rapp til starteren med en hammer. Burde virke da.
stiann
Posts: 122
Joined: 18 Sep 2005 21:48
Location: hamar

Post by stiann »

Pollti wrote:Rapp til starteren med en hammer. Burde virke da.
dette er ikke noe bil! er ikke innslag her, men en start krans som sitter inne i motoren. bare tull og svare på noe du ikke har greie på!
gsxr 750 street figther yamaha yzf r1
Pollti

Post by Pollti »

Sett det på brainfade kontoen. :D
Dangerous
Posts: 23
Joined: 16 May 2005 19:02
Location: Rogaland

Post by Dangerous »

Børstene skiftet jeg for ikke så lenge siden...som sagt sviver den som bare det når den settes inntil gods. Tror jeg kjøper meg en ny i England, fikk tilbud om en helt ny til ca 1100 med toll. Var fra et restlager. Koster 3000 eller 5000 her i Norge, tør ikke si det helt sikkert, men tror det var noe slik. Datt nesten i bakken når jeg fikk vite det. Da er det bedre å kjøpe hele motoren ny heller. :roll:
If it's illegal to rock, then throw me to jail!
toriamos
Posts: 139
Joined: 13 May 2005 19:18
MC: Ducati ST2
Location: TRONDHEIM

Post by toriamos »

Hadde "samme" problemet med en Honda VF1000F. Der viste det seg at hele motoren hadde skjært seg, og da mener jeg MOTOREN, ikke startmotoren. Antar du VET at alt er i orden med motoren i sykkelen? Jeg bestilte også ny startmotor fra England, den gamle VAR jo i stykker. Men startmotoren hadde brutt sammen FORDI hovedmotoren var låst. 1100 med toll for en ny startmotor var da forøvrig billig, jeg betalte mer. Annen sykkel seffen, men lell.
Dangerous
Posts: 23
Joined: 16 May 2005 19:02
Location: Rogaland

Post by Dangerous »

Ja når jeg bruker sykkelen til og fra skolen så er den vel lite skjært.
Bare starteren det er noe galt med, evnt. releet eller ledningene/jording. :wink:
If it's illegal to rock, then throw me to jail!
toriamos
Posts: 139
Joined: 13 May 2005 19:18
MC: Ducati ST2
Location: TRONDHEIM

Post by toriamos »

Åpne starteren og se inni. Lukter det svidd, så lukter det svidd for å si det sånn.
Dangerous
Posts: 23
Joined: 16 May 2005 19:02
Location: Rogaland

Post by Dangerous »

Gudene vet hva som er galt, er mest sannsynlig lagrene inni som er så slitt at det er for mye slark. Og det faktum at børstene begynner å bli slitt igjen (lousy kvalitet). Jeg satt i en helt lik fra tilsvarende motor, starta med en gang. Så jeg skal kjøpe en helt ny for ca 1100 kr inkl toll og moms fra England. Er aftermarket. Bedre det enn 5000 for ny her hjemme. Koster ca 225 pund ny der borte i butikk, grovt regnet 225*11=2500.
Det er jo direkte svindel!
If it's illegal to rock, then throw me to jail!
toriamos
Posts: 139
Joined: 13 May 2005 19:18
MC: Ducati ST2
Location: TRONDHEIM

Post by toriamos »

Dangerous wrote:Gudene vet hva som er galt, er mest sannsynlig lagrene inni som er så slitt at det er for mye slark. Og det faktum at børstene begynner å bli slitt igjen (lousy kvalitet). Jeg satt i en helt lik fra tilsvarende motor, starta med en gang. Så jeg skal kjøpe en helt ny for ca 1100 kr inkl toll og moms fra England. Er aftermarket. Bedre det enn 5000 for ny her hjemme. Koster ca 225 pund ny der borte i butikk, grovt regnet 225*11=2500.
Det er jo direkte svindel!
Så så.. Ny startmotor for min CBX her i Norge koster over 10000,- om man kjøper gjennom merkeverksted.
Dangerous
Posts: 23
Joined: 16 May 2005 19:02
Location: Rogaland

Post by Dangerous »

Ja men 5000 kr er enda svindel, hvertfall når det kun er børstene som må skiftes...
If it's illegal to rock, then throw me to jail!
Post Reply