Page 1 of 2

Klassisk italiensk

Posted: 07 May 2006 10:32
by KØLLA
Har nå begynt og tukle med skallen igjen, vurderer seriøst og gå til anskaffelse av en klassisk italiensk mc. Av modeller jeg nå har brukt en del dager til vurdering av er Ducati Darmah SD/SS 900 ( 78-80mod ), Pantah 500/600 ( ca 80 mod. , GTS900 ( 77-78 mod), GT860 ( ca 75mod ) og Moto Guzzi Le Mans mk 1 og 2. Italienske klassikere har tidligere vært noe jeg bare har beundret men desverre aldri har gått til anskaffelse av. Spørsmålet mitt er det noen her inne på forumet som har god kjennskap til noen av disse modellene og hva skal en være spesielt observant på. Til info så regner jeg med at sykkelen vil etter stor sannsynlighet bli kjøpt en eller annen plass i Europa ifbm. sommerens ferie.

Posted: 07 May 2006 13:17
by Desmo
Vis du vil,kan jeg spørre kameraten om hva en skal sjekke på/med/om Ducati Darmah. Han her en "pappeske-racer" variant (demontert).

Posted: 07 May 2006 13:32
by KØLLA
Gjerne det, har vedkommede brukt brukt sykkelen selv eller er det et prosjekt som er kjøpt i deler. Hvis pappeske-racern er til salgs for en ok pris så kan det være en mulighet for at interressen kan være til stede. Har funnet en del skikkelig tøffe caferacer-bygg på nettet som har vært Darmah i utgangspunktet.

Posted: 07 May 2006 17:34
by Desmo
Skal spørre "Barberer'n" når jeg treffer ham igjen om det du lurer på. Tviler vel på om han vil selge den, det er Triton'en i deler som har 1.pri som salgsvare. Men, for all del, det koster ikke noe å spørre. :wink:

Posted: 16 Jun 2006 09:30
by KØLLA
Da ble det en Guzzi Lemans 77mod ( identisk med denne http://www.autodb.no/cgi-bin/mc/request ... ate=kelkoo ). Ankom norge i går fra italia, fy faen nå gleder jeg meg til å ta løs på en ny noe forsinket sesong.

Re: Klassisk italiensk

Posted: 05 Jul 2007 13:42
by SoloTwin
Edit: Må ha blingset på innleggene så jeg fjerner noen spørsmål som opplagt er svart på allerede.
Har du fått prøvd den noe særlig ennå?
Hvordan har du det på sykkelen?
Er du fornøyd eller?

Gratulerer med Guzzi!!!!! :D
:smt041

Re: Klassisk italiensk

Posted: 09 Feb 2008 21:45
by SoloTwin

Re: Klassisk italiensk

Posted: 10 Feb 2008 07:24
by Pollti
Er treffet kun åpent for Moto Guzzi eller er annet edelt italiensk kjøre redskap velkomment ? Uansett, siden tilholdsstedet ikke er langt unna så stikker jeg muligens bortom for å glane litt skulle jeg være hjemme.

Re: Klassisk italiensk

Posted: 16 Feb 2008 20:25
by SoloTwin
Det er et Italiener treff så det er åpent for alle Italiense sykler.
Men det er Norsk Moto Guzzi Klubb som arrangerer det.
Jo, det er mye Guzzier der, så vi skulle gjerne sett flere Italienere der. :)

Re: Klassisk italiensk

Posted: 16 Feb 2008 21:11
by pelsen
kanskje jeg skulle sette sammen F1 og ta en tur, har hatt duc i 15 år uten å ha vært på italiener treff

Re: Klassisk italiensk

Posted: 16 Feb 2008 22:04
by SoloTwin
Ja, DET hadde vel vært gøy!?!
Du må jo stelle litt med Italiernene vet du. De trenger ekstra stell sammen med oss "kalde" norboere. Den hadde sikkert satt pris på litt Italiensk selskap, og det samme har vel føreren også? ;)

Re: Klassisk italiensk

Posted: 18 Feb 2008 23:30
by indianeren
Ja.. skru sammen F1'en og kom nedover hit !
Skal prøve komme meg bort dit.. hvis jeg er tilbake fra california og fremdeles har ducatien da..(vurderer..)
Ellers tar jeg bare Indianen bort.. og indian lagde som alle vet en 90 graders tverstillt V-twin lenge før Guzzi..

Re: Klassisk italiensk

Posted: 19 Feb 2008 00:30
by SoloTwin
Jo, men Guzzi fikk den til og virke. Ordentlig! ;-)
(Sikker på at Indians ikke bare var en prototype? :twisted: )

Re: Klassisk italiensk

Posted: 19 Feb 2008 00:34
by Fidel
Indians "Guzzi"-motor var bare en prototype, akkurat som Harleys, som drev og leflet med boksermotor bare fordi de tyske krigsekvipasjene var så sabla gode. Nei, amerikanerne får holde seg til tverrstilte V-twinner. Det er det de kan. Så får europeerne ordne med de langsgående.

Re: Klassisk italiensk

Posted: 19 Feb 2008 00:38
by Fidel
Og forresten, selv Winston visste hva som ville bli tidendes mest solide motorkonstruksjon - og hvilken vei den skulle stå:



Image