har enn sachs XTC 125
har tatt ut 1 blombering skiftet dyse,stempel i forgaseren, skiftet plugg og flyttet nålla i forgaseren,
Hørte med noen å dei sa det var berre ej blombering i Sachs XTC 125.
synest det var litt rart for har hørt om folk som har sachs 125 som går 200km\t
lurer på hvordan jeg kan trimme enn sachs XTC 125.
lurer på hvordan jeg kan trimme enn sachs XTC 125.
sachs xtc 125 2002 model
fullefekt 28 hk ;P
krjæsja editon.
nå vet ej vertfall at sachs ikke går fra purke bilane(kansje caravellene da) thihi:P
fullefekt 28 hk ;P
krjæsja editon.
nå vet ej vertfall at sachs ikke går fra purke bilane(kansje caravellene da) thihi:P
Re: lurer på hvordan jeg kan trimme enn sachs XTC 125.
Du snakker om modellen før 2003, med totaktsmotor?luringen wrote:har enn sachs XTC 125
har tatt ut 1 blombering skiftet dyse,stempel i forgaseren, skiftet plugg og flyttet nålla i forgaseren,
Hørte med noen å dei sa det var berre ej blombering i Sachs XTC 125.
synest det var litt rart for har hørt om folk som har sachs 125 som går 200km\t
At en slik har gått i 200 tviler jeg sterkt på. Den har en 125cc yamaha minarelli motor på omtrent 26-28 hester, og hvis du får den i 200 er du god... Tror du bør regne med 150-160km/t toppfart.
Aprilia RS 125 FP
Uplombert Potte - El. Eksosventil - Uplombert CDI - Uplombert luftfilter
Her er ihvertfall instruksjon om hvordan uplombere sykkelen...luringen wrote:min sykkel er enn 2002 model å er enn 2-takter å det er suzuki som har laget den.
Jeg er forresten ganske sikker på at 2-takts motoren er Yamaha, mens den nye 4-takt motoren er fra Suzuki...På TRB-Cycles sa de til meg at effektanlegget ikke hjalp når du har tatt plomberinga, da har du 28 hk.
1. Fjern eksosanlegget.
2. Ta ut plomben som sitter i enden(svanehalsen helt oppe med utgangen), ve4d å slipe bort sveisepunktene.
Vær nøye med at det ikke blir noe slipestøv igjen i anlegget, slik at det dras inn i sylinderen)
3. Forgasseren må dyses om og nytt forgasserstempel må inn.
-Skift til dyse 52
-Skift til stempel 30
NB! Dette er viktig for ikke å skjære motoren.
4. Flytt forgassernåla til 2. trinn fra toppen.
5. Skift tennplugg til BR9ES.
6. Før du monterer eksosanlegget, sei inn i eksosporten, slå på tenninga og sjekk om du får full åpning på porten før den stenger.
7. Juster wirene hvis det trengs.
8. Stramm ikke wirene for hardt.(Servomotoren skal gå, summe lett)
9. Resultat 21kW/28hk
Aprilia RS 125 FP
Ettersom du er så skråsikker, spurte jeg rundt på litt andre forumer og den (sachs XTC 125 før 2003) skal ha en Yamaha Minarelli 125cc 2-takt. Omtrent samme motoren som sitter i Yamaha TZR 125, DT-R 125 og KTM LC2.luringen wrote:trur jeg er litt sikrere enn dej siden den står rett utafor huset mitt:P
Aprilia RS 125 FP
-
Spiller det noen rolle?
Det har vel ingenting å si hvem som har laga motoren når han har fått en veldig god og punktlig guide
Hinthint
Bare for å bringe litt humor inn i bildet
EDIT: etter noe googling virker det som at den nye motoren (4-t) er Suzuki, men den gamle (2-t)...?
Den brukes nå i alle fall i mange Yamaha-sykkler..
Det har vel ingenting å si hvem som har laga motoren når han har fått en veldig god og punktlig guide

Hinthint
Bare for å bringe litt humor inn i bildet

EDIT: etter noe googling virker det som at den nye motoren (4-t) er Suzuki, men den gamle (2-t)...?
Den brukes nå i alle fall i mange Yamaha-sykkler..