Hei hei.. Har akkurat no fått lappen og min første sykkel har allerede rukket noen hundre km under meg.. Fantastisk følelse...
Men et lite problem dukker opp: Når motoren er kald, så har den vanskelig med å starte!! Jeg trykker inn start knappen (med choke på) og motoren prøver å starte, men det kommer en del "skinning" innimellom.. Har dere noen tips? Det kan jo være pluggene, men de ser bra ut..
Håper på svar=)
Startproblemer..
-
- MC: BMW R1200GS Adventure
Hvis du mener at starteren "kinner", bare står og dar rundt motoren uten at motoren tenner, kan det være lite strøm på batteriet, slik at starteren ikke klarer å få nok kraft og turtall til å få opp turtallet nok. Prøv med lader over natta, eller startkabler fra et vanlig bilbatteri. Lite strøm på batteriet er det verste Panther'n vet, da vil han ikke i det hele tatt
Så nå har jeg et 80 Ah bilbatteri stående på lur, og da skjønner han at det er alvor og starter med en gang. Lurer på om jeg skal få tak i elektronisk regulator, siden batteriet var nytt i fjor, og burde takle to sesonger.
Edit. For nye lesere som ikke har fått med seg hvem Panther'n er, så sjekk sig'en min

Edit. For nye lesere som ikke har fått med seg hvem Panther'n er, så sjekk sig'en min

Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
Åsmund, hvis du kan utdype symptomene litt så kanskje det hjelper oss litt mer.
Hva mener du med "kald"? Kald dagen etter at du sist kjørte? Eller kald etter en middag og dessert på veikro? Hvis man bruker choke på en halvvarm motor som egentlig ikke trenger choke vil pluggene drukne.
Rører du gassen ved kaldstart? I så fall, la den være.
Siden du har kjørt noen hundre km regner jeg med at du til slutt får start. Går sykkelen bra når den først starter? I så fall kan det være noe galt med selve choke-mekanismen din.
Hva mener du med "kald"? Kald dagen etter at du sist kjørte? Eller kald etter en middag og dessert på veikro? Hvis man bruker choke på en halvvarm motor som egentlig ikke trenger choke vil pluggene drukne.
Rører du gassen ved kaldstart? I så fall, la den være.
Siden du har kjørt noen hundre km regner jeg med at du til slutt får start. Går sykkelen bra når den først starter? I så fall kan det være noe galt med selve choke-mekanismen din.