ADVARSEL til alle som kjører Fra Oslo og ut Mosseveien

Prat om tung MC.
Gixxerman

ADVARSEL til alle som kjører Fra Oslo og ut Mosseveien

Post by Gixxerman »

Det har blitt nytt kjøremønster et kort stykke her nå. Altså rett etter nye Operabygget. Her er det to felt, som så blir til ett. Akkurat i innsnevringen der det starter med piler inn til venstre felt, er det et jævla høl i veien. Kjørte rett i dette idag hvilket førte til en bensinlekkasje. En annen kar som hadde hentet seg en kliss ny R6 på torsdag, kom kjørende på samme plassen, og med dama bakpå. De traff også rett nedi hølet hvilket resulterte i at skiltet tok nedi og ble bøyd.
Så til alle som leser dette: KJØR I VENSTRE FELT !
Keihin

Post by Keihin »

Jeg skjønner verken hvordan det er mulig å få bensinlekkasje eller slå nedi med skiltet i en dump, men jeg håper virkelig du har underettet Veg(u)vesenet om dette? (Høres ut som dette er graverende nok til å ringe politiet også).

Husk også at de er ansvarlig for alle skader påført kjøretøyet ditt...
99 R1TIC
03 Audi RS6
Image
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Slo nedi dekket, men det skjønte du kanskje :) Han hadde fjernet negerleppa, og festet skiltet oppunder undertrayet.
Har ikke lekket en dråpe etter jeg fikk dratt fra grava igår, men jeg skal prøve å fylle opp tanken igjen og se hva som skjer.

Skal ringe vegvesenet nå snart, men du kan jo lese dette imens...

EDIT: For stor pågang der nå så jeg får bare opptattsignal til slutt. Får nok vente... :roll:
Keihin

Post by Keihin »

Åja, "idiotplassert" skilt forklarer litt. Trodde det hadde slått nedi asfalten, og da så jeg for meg HULL i veien ;)

Flaks at ikke skiltet fikk tak i bakhjulet da... Håper han er smart nok til å flytte det igjen.
99 R1TIC
03 Audi RS6
Image
Acehole
MC: Kawasaki Versys

Post by Acehole »

Du var på vei til Grava når jeg møtte deg igår ja :)
Var på vei hjem derfra jeg men hadde kjørt Oslofjordtunellen til, så jeg slapp å dette nedi dette hullet ditt :o

Legg merke til hva som står i den artikkelen fra dinside.no som du linker til Gixxy. Det er KUN på kommunal vei du kan få erstatning!
Riksveiene får du ikke erstatning på fordi disse er staten ansvarlig for og de dekker ikke skade på sine veier!!!
E18 som dette skjedde på er riksvei... :?

Var utrolig glissent på grava når jeg var der igår forresten..
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Har vært ute og kjørt litt nå, og fylte full tank igjen like ved her jeg bor. Nå lar jeg den bare stå utenfor og om det ikke skjer noe, så... hmm, da vet jeg ikke helt.
Keihin

Post by Keihin »

Acehole wrote: Legg merke til hva som står i den artikkelen fra dinside.no som du linker til Gixxy. Det er KUN på kommunal vei du kan få erstatning!
Riksveiene får du ikke erstatning på fordi disse er staten ansvarlig for og de dekker ikke skade på sine veier!!!
E18 som dette skjedde på er riksvei... :?
Jeg tror du må lese artikkelen en gang til... Å påstå at man aldri får noen erstatning er i beste fall en feiltolkning.

Fyren de har intervjuet prøver selvsagt å begrense antall klager/krav inn til SVV, men det er et faktum at de er ansvarlig hvis de har vært uaktsomme.

Følgende sitat fra artikkelen tror jeg passer bra her: "Men det kan selvsagt være konkrete forhold som gjør at erstatning kan gis, så som at man var klar over hullet i vegen og at det utgjorde en fare, men unnlot å reparere dette så raskt som mulig.". Det er tross alt norges mest trafikerte kryss vi snakker om, og jeg tar for gitt at SVV vet godt om hullet samt at det tydeligvis er direkte livsfarlig for 2 hjulinger.
99 R1TIC
03 Audi RS6
Image
Acehole

Post by Acehole »

Okey :D

Litt forhastet og overdrevet var nok utsagnet mitt!! :)

Som det står i ingressen: "Det lønner seg å punktere på kommunal vei", så kan du få erstatning fra begge insitusjoner, men det er mye lettere å få fra kommune enn stat.

Det hintes jo veldig om at det er klin umulig å få erstatning av staten med utsagn som:
"Først bør man melde fra til veimeldingssentralen slik at entreprenøren som har ansvaret for strekningen blir varslet og kan rykke ut og reparere hullet så raskt som mulig. Bilisten kan deretter sende et dokumentert krav til regionen hvor skaden oppstår. Ved avslag på kravet om erstatning kan du be om å få saken overprøvet i Vegdirektoratet, sier Cathrine Holm, juridisk rådgiver i Vegdirektoratet."

Og: "- Ved skader som oppstår som en følge av hull i vegen skal det svært mye til for at man får erstatning, sier Holm."

Så at det er umulig var vel en mild overdrivelse, men at det skal jævlig mye til - helst så mye at vanlige mannen i gata gir opp - er nærmere sannheten :D
Men sånn er det med det meste fra staten..
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Kjørte der nå isted, og da hadde de sprayet en rød ring rundt gropen, og med et kryss i, og så hadde de idag fått opp et sånt stort skilt midt i veien som de da selvsagt hadde plassert før hullet. Måtte jo selvsagt kjøre der igår (etterpåklokskap) :roll:
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Here we go again ! Var en "fin" liten dam under sykkelen da jeg gikk ut idag tidlig. Funnet ut nå, tror jeg, at det kommer fra venstre gasser i midten. Er vel en pakning eller innsugsgummi som har gått da tenker jeg. :smt120
Acehole

Post by Acehole »

Pass på oljenivået ditt Gixxy!

Da den ene gassern min hadde stått og flommet over en hel natt etter at dama hadde velta sykkelen fra støtta, måtte jeg tømme sykkelen for olje.
Det går ca 3.5l olje på sykkelen min, men jeg tappet ut ca 7 liter med en herlig blanding av olje og bensin.

Det hadde rent inn i sylinderen og nedi olja, pass på at det samme ikke har skjedd med din (motoren din liker ikke å ha mer olje enn den skal :D )
Gixxerman

Post by Gixxerman »

:( Har ringt min trofaste mekaniker i Lillestrøm igjen og han skal hjelpe meg. Får ikke gjort noe før 18.Mai pga den hersens dagen imorgen. Nesten lyst til å streike på nasjonaldagen :x
Keihin

Post by Keihin »

Ta nå av tanken og se litt da. Kan fort være bare tilførselslangen som er knekkt. Er den lang nok så kapper du den bare og henger den innpå igjen.
99 R1TIC
03 Audi RS6
Image
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Det er ingenting under tanken. Nå er det bensin i olja, så da er det forgasserrelatert ja. Har nok skjedd det samme som skjedde med Acehole sin sykkel.
Acehole

Post by Acehole »

Svarer her istedenfor på SMS jeg Gixxy.

Gassern min hadde ikke sluttet å renne før tanken var tom, så det første du gjør er å skru av krana og lar gassern renne seg tom - ellers vil den bare renne og renne og det samme skje igjen.
Når du er sikker på at den er tom skifter du olje - jeg kjøpte 4L på biltema for 129kr.
Etter du har skifta olje kan du starte den og la den gå med bensinkrana av til den stopper så er du HELT sikker på at gassern som renner over er tom - forhåpentligvis vil den ikke fortsette å renne mer etter den tømte seg.

Hvis alt funker etter dette ville jeg kjørt med den nye olja og byttet den på ny etter noen mil så du er sikker på å få all bensinen ut - bytt også filter denne gangen.

Hvis sykkelen ikke vil kinne når du skal starte den nå første gang kommer det av bensin inne i sylinderen. Væske lar seg som kjent ikke komprimere. Da må du bare ta tiden til hjelp, for det vil renne ned i motoren etter hvert.

Good luck!! :D
Post Reply