fordeler ulemper

Prat om lett MC.
Post Reply
rs freak

fordeler ulemper

Post by rs freak »

kan noen svare meg på hva som er godt\kvalitet og hva som er dårlig på yamaha dtr125 og husquarna wre?
vurderer og selge apriliaen og kjøpe crosser.
Aprilia Rs 125
Nå: plomba i cdi og luftfilterbokd fjerna
Snart: Effektanlegg å Rave 2
Styling: diodelys under hekk og over frammsjerm. en haug med karbon
Yngvejos

Post by Yngvejos »

Kan ikke si noe om Yamaha siden jeg ikke har vært borti sykkelen, men om Husqvarnaen kan jeg si noen ord.

Jeg har en sm-125s som er samme sykkelen som wre bare med supermotard felger.

Motor:
Motoren er sprek og leverer mye morro bare med effektanlegg/uplombert.

Har ikke hatt noen problemer med motoren iløpet av de 16000km sykkelen er kjørt, men eksosventilservoen har en tendens til å ryke på disse syklene.

Så lenge du vedlikeholder motoren, holder den godt.
Min får ny girolje hver 2000km, renser eksosventilen ca hver 3000km og byttet stempel på 15000km (10000 av dem ble kjørt med plomberinger).

Ramme og dempere:
Sykkelen har en 2 delt rørramme i stål.
Den består av Hovedramma og bakramma som du sitter på og fester bakskjermen i.
Bakrammen er den som er mest utsatt på en slik sykkel, siden det gjerne blir litt leking. Da er det greit å kunne bøye den uten å kondemnere hele ramma.

Hovedramma er solid og ser ut til å tåle en god trøkk uten å ta skade av det.

Originalt har disse syklene ekstremt myke dempere, det virker som om de er tilpassa for enduro og ikke vei. Bakdemperen stiver du av ved å skru på en skrue på toppen.
Framdemperen kan du fylle litt ekstra demperolje i.

Elektrisk:
Disse syklene blir levert med batteri, noe som fører til at det er mye rom for feil.
Jeg fikk problemer med lading og lys pga dårlig kontakt ett sted i elnettet som førte til at batteriet tok kvelden og måtte byttes ut.
Siden det er elektrisk eksosventil, kan sykkelen oppføre seg rart hvis batteriet er dårlig.

Deler:
Deler til sykkelen får du kjøpt hos Snellingen.
Småting som wire, bremseklosser, hendler etc er ganske overpriset.
Slitdeler som stempel ligger på ett normalt prisnivå.
Plast til sykkelen er billig hvis du sku være uheldig å tryne, men klistremerker koster mer enn plasten. (250 per sidedeksel for plast og ca 2000 for komplett klistremerkesett)

Kosmetisk:
Husqvarna har enkelte stygge detaljer som du garantert vil bytte ut etter hvert.
Framskjerm, speil, framlykt og lyddemper ser ikke ut.

Konklusjon:
Alt i alt gir Husqvarna mye morro for pengene. Den er god å kjøre og bryter ikke sammen så lett.
Som lekesykkel for korte turer er den super, langturer kan bli ubehagelige pga hardt, smalt sete.

Dempere må justeres både for at den skal se normal ut og være god å kjøre.
Lett å skru på
Mvh
Yngve
Husqvarna sm-125s
Post Reply