supermons wrote: jeg har vurdert motard som neste sykkel.
supermons
- 700RR
- Posts: 374
- Joined: 10 Feb 2011 00:34
- MC: :
-04 z750
-96 535 XV : Solgt
-05 CRF 450R : Solgt
-10 SMC RR : Solgt
-08 GSXR 600 : Solgt
-11 690 SMC : Solgt
-08 FS650e : Solgt - Location: Frstad/Bergen
Re: supermons
supermons wrote:de fleste går jo fra R til motard
- supermons
- Administrator
- Posts: 6263
- Joined: 18 Nov 2005 17:32
- MC: Suzuki GSX750
- Location: Hovedstaden
Re: supermons
Virker desverre som de fleste motarder er litt for store for megGhostrider1 wrote:supermons wrote: jeg har vurdert motard som neste sykkel.
Northman, har ikke tatt rundetider, er ikke "lov" på kjørekurs. Du kan jo ikke kjøre forbi hvor som helst på banen heller, så du blir som regel liggende bak noen så du får ikke maxet rundetiden din heller.
Men det jeg merker mest på er hvor mye raskere jeg kan ta alle svingene, hvor mye mer konsekvent jeg kjører. Merker at jeg er mye tryggere på gata nå, fordi jeg vet hvor fort jeg kan kjøre. Merker også at jeg flytter mer aktivt på meg på bane, og også litt på gata når jeg gir på litt.
Har også lært litt mer av grensene til sykkelen, den sitter som (insert dirty joke here) på veien og lener seg sinnsykt ned i forhold til det jeg noengang har gjort på veien. Så hvis jeg noengang tryner på veien, så kan jeg ikke skylde på sykkelen.
Puh, nettopp tilbake fra langtur nå, og skal rett i fest, så svarer gjerne mer senere
- supermons
- Administrator
- Posts: 6263
- Joined: 18 Nov 2005 17:32
- MC: Suzuki GSX750
- Location: Hovedstaden
Re: supermons
1,75, noen som passer for meg?
- 700RR
- Posts: 374
- Joined: 10 Feb 2011 00:34
- MC: :
-04 z750
-96 535 XV : Solgt
-05 CRF 450R : Solgt
-10 SMC RR : Solgt
-08 GSXR 600 : Solgt
-11 690 SMC : Solgt
-08 FS650e : Solgt - Location: Frstad/Bergen
Re: supermons
absolutt
Jeg er 179 rundt det...og jeg kjører et av de høyeste motardene uten problem
Men for deg tipper jeg en DRZ eller 525 passer bra. eller en yams yzf
Jeg er 179 rundt det...og jeg kjører et av de høyeste motardene uten problem
Men for deg tipper jeg en DRZ eller 525 passer bra. eller en yams yzf
supermons wrote:de fleste går jo fra R til motard
Re: supermons
175?? Finnes sikkert en 50 kubiker der ute til deg,,,,
Neida, bare tuller.... Må jo gå greit det ... fleste MC er jo tilpassa de mellom 160 og 175...
Neida, bare tuller.... Må jo gå greit det ... fleste MC er jo tilpassa de mellom 160 og 175...
Velkommen til Kawa verden, en verden av mye vibrasjon og masse morro...
Min Blogg på MC-Forumet.no ---> http://mc-forumet.no/viewtopic.php?f=23&t=14404
Min Blogg på MC-Forumet.no ---> http://mc-forumet.no/viewtopic.php?f=23&t=14404
Re: supermons
Der fant du en ja...
Velkommen til Kawa verden, en verden av mye vibrasjon og masse morro...
Min Blogg på MC-Forumet.no ---> http://mc-forumet.no/viewtopic.php?f=23&t=14404
Min Blogg på MC-Forumet.no ---> http://mc-forumet.no/viewtopic.php?f=23&t=14404
Re: supermons
Hummm, ok, kjøper den om at det ikke er lov på selve kurset, men all kjøringen i senere tid burde det vel være mulig å få gjort det?supermons wrote:Northman, har ikke tatt rundetider, er ikke "lov" på kjørekurs. Du kan jo ikke kjøre forbi hvor som helst på banen heller, så du blir som regel liggende bak noen så du får ikke maxet rundetiden din heller.
Men det jeg merker mest på er hvor mye raskere jeg kan ta alle svingene, hvor mye mer konsekvent jeg kjører. Merker at jeg er mye tryggere på gata nå, fordi jeg vet hvor fort jeg kan kjøre. Merker også at jeg flytter mer aktivt på meg på bane, og også litt på gata når jeg gir på litt.
Har også lært litt mer av grensene til sykkelen, den sitter som (insert dirty joke here) på veien og lener seg sinnsykt ned i forhold til det jeg noengang har gjort på veien. Så hvis jeg noengang tryner på veien, så kan jeg ikke skylde på sykkelen.
Puh, nettopp tilbake fra langtur nå, og skal rett i fest, så svarer gjerne mer senere
Greit man kan sikkert sitte med en følelse av at går bedre og bedre, men jeg skulle nå gjerne hatt muligheten til å vite hvor jeg ligger, om det går opp eller ned...
Har du reglene for kjøringa i hodet?
It is better to exist unknown to the law.
- supermons
- Administrator
- Posts: 6263
- Joined: 18 Nov 2005 17:32
- MC: Suzuki GSX750
- Location: Hovedstaden
Re: supermons
Haha, godt dere har funnet sykkel til meg
Har prøvd 525, synes den var for høy. Kanskje bare uvant?
Northman, kan sikkert ta rundetider der, men er jo ikke et fokus der. Tro meg, du merker at det går fortere Sjekket farten min ut av en sving jevnlig i løpet av siste dag på banen, og med litt fokus på den svingen fikk jeg den ganske mye opp
Reglene er: Forbikjøring kun på langstrekka, slipp forbi raskere sjåfører (blir du eid i svingene, slipp forbi selv om du kan ta de på langstrekka), ingen idiotkjøring, dvs bakhjulskjøring og å ikke følge instrukser og kjøre imellom kjeglene og sånt, og generelt være farlig for de andre. De bryr seg ikke om du drar på litt og letter litt på forhjulet, de ser nok mer på helheten.
Har prøvd 525, synes den var for høy. Kanskje bare uvant?
Northman, kan sikkert ta rundetider der, men er jo ikke et fokus der. Tro meg, du merker at det går fortere Sjekket farten min ut av en sving jevnlig i løpet av siste dag på banen, og med litt fokus på den svingen fikk jeg den ganske mye opp
Reglene er: Forbikjøring kun på langstrekka, slipp forbi raskere sjåfører (blir du eid i svingene, slipp forbi selv om du kan ta de på langstrekka), ingen idiotkjøring, dvs bakhjulskjøring og å ikke følge instrukser og kjøre imellom kjeglene og sånt, og generelt være farlig for de andre. De bryr seg ikke om du drar på litt og letter litt på forhjulet, de ser nok mer på helheten.
- ToreLo
- Posts: 845
- Joined: 24 May 2009 23:39
- MC: Yamaha XT660R Enduro
X Suzuki SV650S 2008
Honda Zoomer 2008
Tempo Corvette 1985 modell
Re: supermons
Tror du kjørte forbi meg når jeg var ute og kjørte flyttelasset mitt på lørdagen På E6 sørover ca kl.13.
- supermons
- Administrator
- Posts: 6263
- Joined: 18 Nov 2005 17:32
- MC: Suzuki GSX750
- Location: Hovedstaden
Re: supermons
Godt mulig Jeg og Z4'en jeg hang på var på vei nedover for å møte noen andre folk og ta en sykkeltur
Regner med du var i bil?
Regner med du var i bil?
- ToreLo
- Posts: 845
- Joined: 24 May 2009 23:39
- MC: Yamaha XT660R Enduro
X Suzuki SV650S 2008
Honda Zoomer 2008
Tempo Corvette 1985 modell
Re: supermons
Stemnmer husker bilen og. Jeg kjørte saaaakte i en stappa full kassebil ja
- supermons
- Administrator
- Posts: 6263
- Joined: 18 Nov 2005 17:32
- MC: Suzuki GSX750
- Location: Hovedstaden
Re: supermons
Nesten like greit det, var ikke helt super kjørevær så tidlig på dagen
Men det ble en grei tur alikevel, så får slenge inn et lite referat også. Vi startet i Vestby, der kompisen min i BMW'en byttet til sykkel og resten av turfølget møtte oss. Turen gikk gjennom masse fine småveier, gjennom Enekbakk til Lillestrøm/Kjeller også videre via Nannestad og nedover til Oslo igjen via Rv4. Mye luftfuktighet og tåke, men i all hovedsak tørr asfalt og en fin tur
Her er syklene som var med, ble også med en KTM Duke halve turen.
Vi byttelånte også litt sykler, og fikk blant annet teste denne, en Ducati Diavel Carbon med Tergonomi-potter:
For en brutal sykkel! Bunndrag så det holdt, her skjer det noe med en gang du vrir på holken. Veldig uvant kjørestilling, men overraskende behagelig. I forhold til syklene jeg har kjørt før hadde den fothvilerne ganske langt foran, var litt uvant. Men en utrolig kul sykkel med helt rå lyd.
Prøvde også BMW S1000RR'en og Monsteren. BMWen var rå, rett og slett. Minnet litt om ZX10R jeg kjørte tidligere i år, jevn kraft hele veien, mye jevnere enn CBR'en jeg prøvde i fjor. Denne hadde også quickshifter, som var helt rått å prøve Monsteren var utrolig morsom, og passet meg fysisk veldig godt. Motoren passet også veldig godt til de svingete veiene vi kjørte på, nok kraft til å kunne gi på akkurat når det trengtes.
Men det ble en grei tur alikevel, så får slenge inn et lite referat også. Vi startet i Vestby, der kompisen min i BMW'en byttet til sykkel og resten av turfølget møtte oss. Turen gikk gjennom masse fine småveier, gjennom Enekbakk til Lillestrøm/Kjeller også videre via Nannestad og nedover til Oslo igjen via Rv4. Mye luftfuktighet og tåke, men i all hovedsak tørr asfalt og en fin tur
Her er syklene som var med, ble også med en KTM Duke halve turen.
Vi byttelånte også litt sykler, og fikk blant annet teste denne, en Ducati Diavel Carbon med Tergonomi-potter:
For en brutal sykkel! Bunndrag så det holdt, her skjer det noe med en gang du vrir på holken. Veldig uvant kjørestilling, men overraskende behagelig. I forhold til syklene jeg har kjørt før hadde den fothvilerne ganske langt foran, var litt uvant. Men en utrolig kul sykkel med helt rå lyd.
Prøvde også BMW S1000RR'en og Monsteren. BMWen var rå, rett og slett. Minnet litt om ZX10R jeg kjørte tidligere i år, jevn kraft hele veien, mye jevnere enn CBR'en jeg prøvde i fjor. Denne hadde også quickshifter, som var helt rått å prøve Monsteren var utrolig morsom, og passet meg fysisk veldig godt. Motoren passet også veldig godt til de svingete veiene vi kjørte på, nok kraft til å kunne gi på akkurat når det trengtes.
- Jeanette
- Administrator
- Posts: 7496
- Joined: 05 Sep 2006 19:45
- MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S - Location: Oslo
Re: supermons - kjørt Ducati og S1000RR
Du ser nesten litt skeptisk ut på Diavelen?