Page 5 of 132

Posted: 17 Aug 2006 10:43
by Gixxerman
Velkommen til klubben for de som KAN ha det moro 8)

Posted: 17 Aug 2006 11:35
by inunf
Man gratulerer!

Posted: 17 Aug 2006 12:00
by supermons
Takk takk :) Så nå mangler jeg bare sykkel.. Har kikka litt rundt, så kanskje det kommer etterhvert

Posted: 17 Aug 2006 13:10
by Gixxerman
Hva slags type sykkel ønsker du da :)

Posted: 17 Aug 2006 13:56
by supermons
Har sett litt på R-sykler, noe på 400 eller 600ccm. Ikke ninja, CBR eller gsxr og andre med høy forsikring. Har vurdert både Honda VFR400, Yamaha FZR/YZF 600 og litt sånt.. Er ikke så fryktelig mange av de til salgs, og få av de er i nærheten her..

Noen tips? Er det værst av gammel sykkel og høy km-stand? Tror ikke den første sykkelen blir så superdyr

Posted: 17 Aug 2006 13:58
by Gixxerman
Hva med motard ? Da får du mye moro óg billig forsikring :)

Posted: 17 Aug 2006 14:10
by tshansen
ikke hør på han svimeslåtten :wink: (gixxern) hehe.

Få deg en VFR800. VFR400 er vel ganske vannskelig å få tak i her i landet?
VFR800 er billig å forsikre og mange av der ute

:twisted: GRATULERE SÅ MYE MED LAPPEN :twisted:

Posted: 17 Aug 2006 14:41
by supermons
Har tenkt på motard.. Kjørte jo crosser før.. Men har ikke funnet noen jeg liker.. Dessuten er vel de ikke så gode å kjøre langt med?

Ang vfr 400, har sett et par til salgs.. 800 tror jeg kanskje blir litt for mye? Er ikke de høyere også? Er ikke så kjempehøy, så en altfor stor sykkel tror jeg ikke det blir..

Heller litt mot FZR for tiden, har lest en del gode ting om den..

Posted: 17 Aug 2006 16:20
by pelle
Gratulerer med lappen. Kjør pent nå :twisted: :lol:

Posted: 17 Aug 2006 19:40
by Tekumseh
Grattis med lappen!
Hva kom det seg på alt i alt?

Jeg begynner selv nå til uka. Har hatt sykkel i 3 uker nå, men blir gaaal av å må la den stå.
Håper det går raskt slik at jeg får kortet før det blir snø...
Har sikert lagt meg til masse unoter etter 7 år i bil, så jeg må vel 'temmes' først.

Leser teori som bare det nå før kurset. Prøvde en tentamen på nettet og scora bare 64 %, og det er laaangt unna. Bra det blir teorikurs.

Posted: 17 Aug 2006 19:57
by supermons
Tekumseh wrote:Grattis med lappen!
Hva kom det seg på alt i alt?
Takker.. Og har en oversikt i første posten over pengebruken.. Har ikke summert opp, har egentlig ikke så veldig lyst heller :P

Teorikurset er mest skravling om forventninger og hvordan det er lagt opp. Bare les litt mer, så går teorien som en lek. Tror jeg har dokumentert en del om selve prosessen fra starten av i denne tråden, les gjennom, kanskje du får noen tips? Ellers angret jeg litt på at jeg ikke hadde lest teoriboka før jeg begynte å kjøre. Leste den først uka før teorieksamen. Er sinnsykt mye fornuftig der..

Har selv 5 år med unoter, må ta seg litt i nakken og kjøre pent igjen :)

Posted: 17 Aug 2006 22:14
by inunf
Leste nettopp en test av 400-kubikks R-sykler i Fastbikes. Kawasaki ZXR 400 kom best ut, men Honda RVF 400 kom på andre såvidt jeg husker, og det var den eneste sykkelen som ikke hadde noen feil etter over 10 år. Ellers kan jeg annbefale RS 250 hvis du er en DYKTIG hobbymekaniker. For når den først går, da GÅR den :D. Det er et lite problem med 400-syklene. Ingen av dem er solgt nye i norge, så alt er bruktimportert. Deletilgang kan bli et problem.

Posted: 17 Aug 2006 23:18
by supermons
Har sett på RS250, men er ikke så glad i å skru. Vil ha noe som for det meste funker..

Så litt på noen 400r nå, er litt usikker på hva jeg skal velge.. Har sendt noen meldinger og mailer, får se hva det blir til :) Helga skal iallefall brukes til å få bilen salgsklar, med litt småfiks og shining, slik at jeg får litt mer penger å bruke på sykkel :D

Posted: 18 Aug 2006 09:24
by supermons
inunf wrote:Leste nettopp en test av 400-kubikks R-sykler i Fastbikes.
Har du en link til den testen?

Posted: 18 Aug 2006 14:50
by inunf
Sorry, jeg har papirutgaven, og det koster penger å lese den på internett. Men jeg kan prøve å summere opp hovedmomentene for deg hvis du er interresert... JEG ville allerhelst hatt en Honda RVF 400. Bare så det er sagt. Og RS 250 betyr SKRUING.