Ladeproblemer på vfr800/99?

Trenger du hjelp til mekking, tips til deler, spør her.
Post Reply
Interceptor

Ladeproblemer på vfr800/99?

Post by Interceptor »

Hei!
Er ny på forumet,men en gang må man jo begynne!
:)
Når jeg tok ut sykkelen iår så var det bare tull med ladingen, og jeg skiftet derfor batteri. Problemene var borte helt til forrige helg, da jeg stoppet og fylte bensin. Etterpå var det null respons på startnøkkelen :cry:
Men etter velvillig bistand fra dama bak disken så fikk jeg start igjen , og siden har den gått hele tiden, og startet hvergang. Men man blir jo utrygg, og spesielt iom t det er innsprøyting. har andre opplevd noe av det samme? og hva kan det være?
interceptor vfr800/99
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Få målt spenninga på sykkern når du har start på den. Tør jeg spørre om lys ogslikt blir svakere når motoren går, og eventuelt avtar i styrke når du gir litt gass ?
Keihin

Post by Keihin »

Dette høres ut som et klassisk tilfelle av dårlig kontakt, mest sannsynlig på batteripolene. Ta av og rengjør med dertil egnet verktøy og varmt vann.

Typiske symptom er at lysene i displayet lyser med tenning på, men forsvinner når du trykker på starteren. Akkurat som når man er fri for strøm, men så "plutselig" har man strøm igjen uten å ha ladet spesielt mye. Temperatursvingninger gjør at det veksler mellom dårlig/ok kontakt.
99 R1TIC
03 Audi RS6
Image
Interceptor

Post by Interceptor »

Takker for respons! Lysene blir ikke svakere når jeg gir gass. Ladespenniingen var på 13,7 når jeg hadde satt i det nye batteriet. Jeg heller mer til den varianten som Keihin nevner, og batteripolene skal bli sjekket når jeg kommer hjem igjen(imorgen)Spesielt det siste han skriver ser veldig kjent ut! :wink:
interceptor vfr800/99
sorrow

Post by sorrow »

Hadde samme problem på min gamle VFR. Kjent problem med regulator.
Jeg hadde bra lading når sykkelen var kald, når jeg hadde kjørt litt så var det ingen lading. Grunnen var at regulatoren var delvis brent i filler. Funka når den var kald ellers ikke. Dersom du må bytte den, ikke kjøp orginal. Den funker like dårlig.

driver å svarer på gamle greier...må kjede meg på jobben :shock:
Interceptor

Post by Interceptor »

Det stemmer det, det var nok regulatoren. Etter at den ble skiftet så har jeg ikke hatt noen problemer. Jeg kjøpte den via forhandler, og dermed så er det sikkert original, selv om den ser litt annerledes ut enn den som stod i fra før. Varer den like lenge som den som stod i fra før, så begynner sykkelen å bli 14 år, og da har jeg nok skiftet, selv om jeg liker sykkelen veldig bra :D
interceptor vfr800/99
VFR800

Post by VFR800 »

Hvor mye måtte du ut med for en ny? Hva var det som var forskjellig på den nye og den gamle? Har hørt noe om at de gamle ikke hadde kjøleribber, men vet ikke om det stemmer.
pelle
MC: Gråtass som er en: Honda CBF 1000 2006 modell

Post by pelle »

Jeg må skifte regulatoren på min nå og den koster 3800 orginalt men uorginalt koster den 1300 hos MC Marine i Bergen.
2006 Honda CBF 1000
2016 Kia Soul Ev
2012 VW Caddy Maxi
x 2008 Susuki Grand Vitara 1,9 ddis
x 2003 Ford Focus 1,6
x 1992 Honda Shadow US 1100
VFR800

Post by VFR800 »

Selv bestilte jeg ny ifra england. Uorginal til 55£. Blir vel no moms og diverse i tillegg, men billig er det uansett.
sorrow

Post by sorrow »

kosta meg 2500 for en orginal ja så det er billig!
Helmur

Post by Helmur »

VFR800 wrote:Selv bestilte jeg ny ifra england. Uorginal til 55£. Blir vel no moms og diverse i tillegg, men billig er det uansett.
Har du noen gode nettsider å anbefale? Har en -91 VFR som trenger noen deler snart...
sorrow

Post by sorrow »

Bruker selv MC-1, norsk-talende (...mye...).
http://www.mc-1.com/
CBR 900 RR 2001 Silver
Post Reply