Hei!
Er ny på forumet,men en gang må man jo begynne!
Når jeg tok ut sykkelen iår så var det bare tull med ladingen, og jeg skiftet derfor batteri. Problemene var borte helt til forrige helg, da jeg stoppet og fylte bensin. Etterpå var det null respons på startnøkkelen
Men etter velvillig bistand fra dama bak disken så fikk jeg start igjen , og siden har den gått hele tiden, og startet hvergang. Men man blir jo utrygg, og spesielt iom t det er innsprøyting. har andre opplevd noe av det samme? og hva kan det være?
Få målt spenninga på sykkern når du har start på den. Tør jeg spørre om lys ogslikt blir svakere når motoren går, og eventuelt avtar i styrke når du gir litt gass ?
Dette høres ut som et klassisk tilfelle av dårlig kontakt, mest sannsynlig på batteripolene. Ta av og rengjør med dertil egnet verktøy og varmt vann.
Typiske symptom er at lysene i displayet lyser med tenning på, men forsvinner når du trykker på starteren. Akkurat som når man er fri for strøm, men så "plutselig" har man strøm igjen uten å ha ladet spesielt mye. Temperatursvingninger gjør at det veksler mellom dårlig/ok kontakt.
Takker for respons! Lysene blir ikke svakere når jeg gir gass. Ladespenniingen var på 13,7 når jeg hadde satt i det nye batteriet. Jeg heller mer til den varianten som Keihin nevner, og batteripolene skal bli sjekket når jeg kommer hjem igjen(imorgen)Spesielt det siste han skriver ser veldig kjent ut!
Hadde samme problem på min gamle VFR. Kjent problem med regulator.
Jeg hadde bra lading når sykkelen var kald, når jeg hadde kjørt litt så var det ingen lading. Grunnen var at regulatoren var delvis brent i filler. Funka når den var kald ellers ikke. Dersom du må bytte den, ikke kjøp orginal. Den funker like dårlig.
driver å svarer på gamle greier...må kjede meg på jobben
Det stemmer det, det var nok regulatoren. Etter at den ble skiftet så har jeg ikke hatt noen problemer. Jeg kjøpte den via forhandler, og dermed så er det sikkert original, selv om den ser litt annerledes ut enn den som stod i fra før. Varer den like lenge som den som stod i fra før, så begynner sykkelen å bli 14 år, og da har jeg nok skiftet, selv om jeg liker sykkelen veldig bra
Hvor mye måtte du ut med for en ny? Hva var det som var forskjellig på den nye og den gamle? Har hørt noe om at de gamle ikke hadde kjøleribber, men vet ikke om det stemmer.