Tynn Blanding?

Prat om tung MC.
Post Reply
magnuss

Tynn Blanding?

Post by magnuss »

Prøver meg på min første post her på MC-delen av forumet.

Fant ut at sykkelen min egentlig gikk litt høyt på tomgang, ca 1500 rpm, så jeg justerte ned med justeringsskruen slik det sto i servicemanualen til 1000 +- 100 rpm. Alt virket bra og sykkelen gikk fint på tomgang og var blid og fornøyd. Men når jeg kjørte meg en lenger tur viser det seg at det smeller i pottene når jeg bremser uten clutch. Dette skjer kun mellom 3500 og 1500 rpm, og kun når jeg går helt av gassen og ikke kjører med chocke.

Mener å huske at dette skyldes at motoren får for lite bensin, men hva er grunnen til det?

Motoren er en 750cc v-twin med 2 forgassere forresten.

Magnus
Nå: Yamaha Fazer 1000
X:Honda XLV 750R
snufle

Post by snufle »

De fleste motorsykler har forgassere som blander for lite bensin i blandinga på grunn av diverse miljøkrav produsentene får.

Som regel er det ikke noe problem, men det vil gjøre at du som regel ha en sykkel som oppfører seg nettopp sånn du beskriver. Begge to siste syklene mine var sånn. (v-twin 600 og 800, to forgassere)

I noen tilfeller tar noen og borrer opp plombene på forgasserene og skrur litt på blandingsskruene så de får litt mer bensin i, andre bare dyser om.

De fleste som justerer dette opplever at sykkelen bruker kortere tid på å varme seg opp om morran, særlig på kalde dager.

Litt seint svar, men samma det :) lykke til!
1997 Honda Shadow VT600 Deluxe -SOLGT-
2001 Suzuki VL800 Volusia
Post Reply