Kom hjem fra Harleycruiset idag...

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Post Reply
Den Røde Fare

Kom hjem fra Harleycruiset idag...

Post by Den Røde Fare »

Har hatt en fantastisk tur med fantastisk vær, med flygedyr muntert klaskende mot visiret (eller i fjeset for de som kjørte med halvhjelm og briller). Er ikke vant til flygedyr hjemme, her har det ikke vært særlig temperatur for slike hittil i sommer. Man kan si det slik, at vi hadde med oss litt ekstra på kjøttkvoten, fordelt på kjøreklær, hjelmer og frontene på syklene...

Fått gjort masse også, ikke bare øldrikking som en del bedriver på disse turene. Lørdag var vi i Flamingoland og fikk sett mye rare dyr, alt fra marekatter til kondorer, i tillegg til at vi fikk hengt mye opp ned og opplevde g-krefter i fleng i diverse heftige berg og dalbaner.

De hadde en rasende festlig en, der man satt på "motorsykler" med en åndssvak aks, og noen heftige svinger og stup. Og med kamera strategisk plassert i begynnelsen av banen. Jadda. Vi skulle leke hjemme, og satt med venstrefingern i været og skulle se tøff ut, men hvor lett er det når man holder på å flire seg ihjel pga heftig aks? :lol:

Videre ble det litt shopping, masse glaning og bildeknipsing. 256 MB minnekort holdt ikke lenger enn til i går ettermiddag, enda jeg hadde skrudd ned bildestr etterhvert for å spare plass...

Lørdagen var det fest på York Racecourse, som får banene her hjemme til å fremstå som meget fislete. Lærte et nytt uttrykk også-hestepølserally :lol:

Hotellet vi bodde på var det samme som ifjor, så også i år gikk vi over banen hjem-men denne gangen slapp vi å klatre over piggtrådgjerder og porter med ekle metallspisser siden vi fant en sti ;)

Ble kjent med masse folk, det var heftig utveksling av tlf nr på båten, og vi er herved invitert til Sveio på St.Hansaften av nye venner fra Haugalandet De påstod forøvrig at jeg kjørte som en mann, og han ene snakket veldig mye om støvlene mine, som han hadde sittet og glodd på store deler av veien nedover fra Newcastle til York 8)

Apropos kortesje, EN ting irriterte noe grenseløst, og det er de som "sover" i kortesjen, og lager lange luker, ikke holder plassen sin og evt fyller inn tomrom som måtte oppstå. Greit at man gjerne vil kjøre ved siden av noen, eller har favoritthekker å glo inn i, men... :evil: Og kjører man forbi, må man også tenke på de som kommer bak, slik at de ikke blir hengende ute i feltene... :evil: Å bråbremse når man legger seg inn to meter foran en trailer i 100 km/t er ikke videre intelligent om man vil komme hel hjem...

Jeg ble så mektig forbannet over enkeltes jallakjøring i kortesjen, at vi kjørte alene opp igjen fra York til Newcastle. Nyinnkjøpt Tom Tom Rider var gull å ha, ellers hadde vi neppe dradd til Flamingoland heller, siden brosjyren ikke hadde veibeskrivelse og vi ikke ante hvor Malton var i forhold til York. GPSen fungerte greit, men var i overkant sen om å be deg kjøre av på motorvei. Den viste kjør av etter man hadde kjørt forbi, så litt knot ble det i børjan.

Og syklene har oppført seg eksemplarisk. Ikke som ifjor, da min måtte løpes igang en haug med gangen-pga noe som viste seg å være en fillebagatell... :roll:

En annen ting som gjerne bør nevnes, var spontanapplausen da det ble rapportert om 10 grader og pissregn på Vinstra fredagen :P Vi var rundt 100 sykler færre i år pga Vinstra og kanskje litt Norgestreff også. Håper de druknet, så kan de ha det så godt ;)
-86 ugjenkjennelig Sportster
-07 grell XL883R
tshansen
MC: KTM 790 Adventure R 2019

Post by tshansen »

Høres ut som en kjempe tur ;)

Sleng ut noen bilder da 8)
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Acehole
MC: Kawasaki Versys

Post by Acehole »

Hmm..
Jeg kjørte til Kjøbenhavn på fredag og møtte en million Harlyer så jeg skjønte at det var noe på gang..
Hva var greia egentlig?
NoName
MC: 07 Buell XB12Scg
09 Buell 1125CR

Post by NoName »

De sulle nok til Vinstra på Superrally.
Den Røde Fare

Post by Den Røde Fare »

Til Vinstra og bli våt og kald, muahahaha :P
-07 grell XL883R
NoName
09 Buell 1125CR

Post by NoName »

??

Ble ikke våt der jeg.. Regna ikke når jeg var der vertfall
Den Røde Fare

Post by Den Røde Fare »

Det ble rapportert om regn der fredag formiddag.

Snakket med en kompis igår som hadde vært der, han hadde frosset så j*vlig fortalte han?

Har slengt ut noen bilder på bildeforumet forresten.
-07 grell XL883R
NoName
09 Buell 1125CR

Post by NoName »

Ja det var kalt, spesielt på natta. Men vi hadde med primus så det gikk fint.
Cartman

Post by Cartman »

Flotte bilder... tør jeg spør om hvor mange "vi" er..?
Hørtes ut som en flott tur :D
-- Honda VFR (04) --
Den Røde Fare

Post by Den Røde Fare »

I år var det vel 100 sykler, inkludert noen ikke-amerikanske :)

Ifjor var vi 180 sykler på båten, men pga Vinstra, Norgestreff og avlyst Bergen Bike Week var vi altså en del færre i år. En del nye fjes i forhold til ifjor, og en del gamle fjes som holdt seg i gamlelandet. Og mange angrer :twisted: :wink:

Men men. Vi drar nå igjen neste år også vi :) Kaaaanskje blir det Skottland eller et annet sted enn York, men det spiller ingen rolle. Anglofil som jeg er ;)
-07 grell XL883R
Post Reply