Page 1 of 1

Effektanlegg?!?

Posted: 06 Jun 2006 19:51
by Fantomet
Hoi!
Har nettopp kjøpt ny sykkel. Den er litt tam i mellomregisteret. Kan dette være pga effektanlegget? Den kommer jo som en kule på 6000omdr.
Det er en Honda CBR 900 RR - 97mod.

Posted: 06 Jun 2006 20:42
by bandit
Grattis med ny sykkel!!! Hvor har du gjort av Kawaen nå da? :shock:

Høres ut som det er bensinblandinga ja, som lett blir påvirket av modifiserte luftfiltre og effektanlegg. Er den tam hele veien opp til 6000rpm, eller bare rundt 5-6000 rpm?

Posted: 06 Jun 2006 22:41
by Speedy Gonzales
Spør du meg så synst eg det høres rart ut at bare pga du bytter bakre potte så skal dette ha noe å si.. men er det bytte luftfilter så er eg heller mer enig :)

Posted: 06 Jun 2006 23:57
by Fantomet
Vet ikke. Sykkelen er helt ny! Har ikke fått tid til å "Åpne opp for å se hva som er inni", hehehe... Den er frisk til å begynne med, for så å dø til den kommer for fullt! Kawaen er solgt. 20000 løk. Greitt nok. 7000kr for fullkasko, etter kraftig pruting!

Posted: 07 Jun 2006 06:52
by bandit
Først av alt bør du sjekke om dette er et typisk fenomen for akkurat denne motoren/sykkelen. På min Bandit 400 var det et hull i effektkurven rundt 4-6000rpm, men motoren min var kjent/beryktet for dette og alt var med andre ord som normalt..! CBR900RR er tross alt en mer utpreget turtallsmaskin enn den gamle Kawasakien, så det kan vel hende det bare er uvant med en litt annen form på effektkurven..?

Det kan være overgangen mellom pilotskruens område og der dysenåla bestemmer. I så fall kan det å løfte hele dysenåla et halvt hakk være det som skal til. Men i og med at jeg ikke har hatt akkurat disse symptomene på min sykkel, er det sikkert lurt om Keihin eller noen andre med full peil på forgasserne og/eller erfaring med akkurat din sykkel uttaler seg.. 8)

Hva skjedde med "Kawasaki er best" osv..? Er du blitt hedning..? :lol:

Posted: 07 Jun 2006 08:46
by lassie
Sjekk om det er orginalt luftfilter. Er det det så er det vel lurt å ta en rens på gasserne før du gjør noe mer.

Tviler på at den skal være slik...

Posted: 07 Jun 2006 08:55
by bandit
Hvis forgasserne var full av drit innvendig, tror jeg sykkelen ville gått dårlig over hele registeret, og ikke bare på mellomregisteret..?

Posted: 07 Jun 2006 09:28
by lassie
Ja, jeg tenkte på det jeg også. Men hvis den går for magert som den vil gjøre etter å sette inn annet filter og potte så ville den ikke gått så bra over resten av registeret heller. :D Men det er vel mellomregisteret som man merker det best på.

Posted: 07 Jun 2006 21:41
by Fantomet
Høres uansett ut som om dette er noe for en mekaniker, og ikke for meg. Det er vel å overdrive at den "dør", men jeg syns som sagt den er litt slapp mellom 2-5000omdr ja.
Hedning og hedning. Det er vel kanskje Honda som er i skuddet hos meg nå, dog med Kawasaki på en hvass andreplass!

Posted: 08 Jun 2006 08:26
by Joda
Jeg har hørt endel historier om problemer med omdysing av akkurat disse modellene. Ta kontakt med noen som har benk og kan justere frem optimal dysing.

Posted: 08 Jun 2006 20:53
by RH racing
går syklene magert med kn filter og potte? på min så står det karbon potte, og har akurat bestilt meg k&n filter.. dumt å montere uten dyno kit?

Posted: 08 Jun 2006 23:26
by Keihin
RH racing wrote:går syklene magert med kn filter og potte? på min så står det karbon potte, og har akurat bestilt meg k&n filter.. dumt å montere uten dyno kit?
Så absolutt. Den går allerede litt magert med åpen potte. Forgassere kompenserer ikke for ekstra luft, så setter du på åpne filtere uten å justere får den alt for mager blanding. Risikerer å brenne hull i stemplene etc. Vil ihvertfall ikke få noe effekt =)

Posted: 08 Jun 2006 23:37
by RH racing
da venter jeg med å montere til jeg får evt dynokit..