Bagster/tanktrekk

Diskutèr kjøreutstyr her. F.eks: Hjelmer, støvler, dresser, hansker m.m.
User avatar
Desmo-Dude
Posts: 916
Joined: 28 Jun 2005 00:12
MC: Kawasaki ZX-6R 2005
x Ducati 916 SPS 1998 mod.Prod.nr:721

Bagster/tanktrekk

Post by Desmo-Dude »

Skal ha meg bagster og tanktrekk til min 916.Noen som vet om et "smart" sted å handle?Skal på tur neste onsdag,så netshop er vel neppe aktuelt.
2006 VW Passat
2005 Kawasaki ZX-6R
x 1998 Ducati 916 SPS
Den Røde Fare
Posts: 968
Joined: 23 Mar 2006 20:45
Location: Bergen

Post by Den Røde Fare »

Hvor langt ut på tur skal du da? Det er penger å spare med ryggsekk hjemmefra og shopping i utlandet...

Magnettanksveske er genialt spør du meg, som synes tanktrekk er grusomt å se på... 8)
-86 ugjenkjennelig Sportster
-07 grell XL883R
User avatar
Speedy Gonzales
Posts: 1715
Joined: 24 May 2005 14:08
MC: Z1000 08
Location: Os

Post by Speedy Gonzales »

Magnet væske greiene bør du styre unna skal du bevare lakken din.. før eg kjøpte meg bagster brukte eg en slik en... Og etter 13 dager på tur så ikkje tanken ut.. så isåfall, legg noe under der!
Saab 9-3 SS 03 mod
Kawasaki z1000 08 mod
X: Yamaha R6 00 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Til alle nye magnetvesker/bag'er så bør det følge med en slik antifriksjonsmatte. Har sett det følge med til ganske mange hvertfall. Uansett, når du har bagster så får du jo aldri sett lakken på tanken uansett, så hvorfor bevare den ? Snakk om selvmotsigende opplegg :lol:
Den Røde Fare
Posts: 968
Joined: 23 Mar 2006 20:45
Location: Bergen

Post by Den Røde Fare »

Et tynt stoffstykke under funker nok greit. Et kjøkkenhåndkle feks...
-86 ugjenkjennelig Sportster
-07 grell XL883R
inunf
Posts: 4921
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Post by inunf »

Jeg hadde bagster og tankveske på NSR'en min, og jeg kan bare si at det skal jeg ALDRI ha igjen! Fukten samler seg under bagsteren og blir liggende. Tanken ruster etter relativt kort tid. Jeg vil nok heller prøve magnettankveske og lakkbeskytterplastbelegg (mener at motrax har noe sånt), og gjerne noen lag med klarlakk først. Dessuten er jo ikke bagstere spesiellt pene. Skal du absolutt ha bagster, ta den av mellom hver gang du bruker tankvesken. Ducati 916 er en altfor pen sykkel til å ødelegge :wink:
User avatar
Speedy Gonzales
Posts: 1715
Joined: 24 May 2005 14:08
MC: Z1000 08
Location: Os

Post by Speedy Gonzales »

inunf wrote:Jeg hadde bagster og tankveske på NSR'en min, og jeg kan bare si at det skal jeg ALDRI ha igjen! Fukten samler seg under bagsteren og blir liggende. Tanken ruster etter relativt kort tid. Jeg vil nok heller prøve magnettankveske og lakkbeskytterplastbelegg (mener at motrax har noe sånt), og gjerne noen lag med klarlakk først. Dessuten er jo ikke bagstere spesiellt pene. Skal du absolutt ha bagster, ta den av mellom hver gang du bruker tankvesken. Ducati 916 er en altfor pen sykkel til å ødelegge :wink:
Smiler alltid like mye når eg ser sånne lure innlegg, som f.eks å ta av bagsteren hver gang.
Vet ikkje om du hadde det så fint men det er nok ikkje alle som bare kan ta det av fort som faen.
Eg må av med sete for å ta den av, og får å kunne ta av sete må eg av med plastik.
Så for meg er det uaktuellt å ta det av hver gang.
Og det med fukten tviler eg veldig på pga så snart det blir varmt i været så vil dette tørke.
Saab 9-3 SS 03 mod
Kawasaki z1000 08 mod
X: Yamaha R6 00 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
User avatar
Speedy Gonzales
Posts: 1715
Joined: 24 May 2005 14:08
MC: Z1000 08
Location: Os

Post by Speedy Gonzales »

Den Røde Fare wrote:Et tynt stoffstykke under funker nok greit. Et kjøkkenhåndkle feks...
Jada, det funker nok sikkert :)
Må bare passe på at tøyet og væsken er fri for harde partikler.
Saab 9-3 SS 03 mod
Kawasaki z1000 08 mod
X: Yamaha R6 00 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
User avatar
Speedy Gonzales
Posts: 1715
Joined: 24 May 2005 14:08
MC: Z1000 08
Location: Os

Post by Speedy Gonzales »

Gixxerman wrote:Til alle nye magnetvesker/bag'er så bør det følge med en slik antifriksjonsmatte. Har sett det følge med til ganske mange hvertfall. Uansett, når du har bagster så får du jo aldri sett lakken på tanken uansett, så hvorfor bevare den ? Snakk om selvmotsigende opplegg :lol:
Hehe, det finnes jo ganger det blir tatt av til rengjøring da, og da er det no godt å se hovr fin sykkelen er :D
Saab 9-3 SS 03 mod
Kawasaki z1000 08 mod
X: Yamaha R6 00 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
inunf
Posts: 4921
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Post by inunf »

speedy gonzales 2 wrote:
inunf wrote:Jeg hadde bagster og tankveske på NSR'en min, og jeg kan bare si at det skal jeg ALDRI ha igjen! Fukten samler seg under bagsteren og blir liggende. Tanken ruster etter relativt kort tid. Jeg vil nok heller prøve magnettankveske og lakkbeskytterplastbelegg (mener at motrax har noe sånt), og gjerne noen lag med klarlakk først. Dessuten er jo ikke bagstere spesiellt pene. Skal du absolutt ha bagster, ta den av mellom hver gang du bruker tankvesken. Ducati 916 er en altfor pen sykkel til å ødelegge :wink:
Smiler alltid like mye når eg ser sånne lure innlegg, som f.eks å ta av bagsteren hver gang.
Vet ikkje om du hadde det så fint men det er nok ikkje alle som bare kan ta det av fort som faen.
Eg må av med sete for å ta den av, og får å kunne ta av sete må eg av med plastik.
Så for meg er det uaktuellt å ta det av hver gang.
Og det med fukten tviler eg veldig på pga så snart det blir varmt i været så vil dette tørke.
På NSR'en er det ganske enkelt å ta av tanken. Man må jo det for å fylle på totaktsolje. Og det er faktisk enda enklere på apriliaen. Hvordan det er på Ducati 916 eller Honda CBR 600 vet jeg ikke. Når det gjelder fukten, kan du tvile så mye du vil, tanken min var nesten alltid fuktig etter at jeg tok av bagsteren, og den begynnte å få rustbobler i lakken. Men for all del, det er ikke MIN tank, så du får gjøre som du vil...
User avatar
Dominator
Posts: 1057
Joined: 26 Apr 2005 22:46
MC: -93 Kawasaki ZZR1100 D1
Location: Bærum

Post by Dominator »

Magnetveske er helt uproblematisk så lenge du har polert tanken. Dessuten må du tørke av støv og dritt får du setter den på. Du må heller ikke dra i veska slik at du lager riper. Har brukt magnetveska mi ganske mye og det vises ingenting på lakken. 8)
User avatar
Speedy Gonzales
Posts: 1715
Joined: 24 May 2005 14:08
MC: Z1000 08
Location: Os

Post by Speedy Gonzales »

inunf wrote:
speedy gonzales 2 wrote:
inunf wrote:Jeg hadde bagster og tankveske på NSR'en min, og jeg kan bare si at det skal jeg ALDRI ha igjen! Fukten samler seg under bagsteren og blir liggende. Tanken ruster etter relativt kort tid. Jeg vil nok heller prøve magnettankveske og lakkbeskytterplastbelegg (mener at motrax har noe sånt), og gjerne noen lag med klarlakk først. Dessuten er jo ikke bagstere spesiellt pene. Skal du absolutt ha bagster, ta den av mellom hver gang du bruker tankvesken. Ducati 916 er en altfor pen sykkel til å ødelegge :wink:
Smiler alltid like mye når eg ser sånne lure innlegg, som f.eks å ta av bagsteren hver gang.
Vet ikkje om du hadde det så fint men det er nok ikkje alle som bare kan ta det av fort som faen.
Eg må av med sete for å ta den av, og får å kunne ta av sete må eg av med plastik.
Så for meg er det uaktuellt å ta det av hver gang.
Og det med fukten tviler eg veldig på pga så snart det blir varmt i været så vil dette tørke.
På NSR'en er det ganske enkelt å ta av tanken. Man må jo det for å fylle på totaktsolje. Og det er faktisk enda enklere på apriliaen. Hvordan det er på Ducati 916 eller Honda CBR 600 vet jeg ikke. Når det gjelder fukten, kan du tvile så mye du vil, tanken min var nesten alltid fuktig etter at jeg tok av bagsteren, og den begynnte å få rustbobler i lakken. Men for all del, det er ikke MIN tank, så du får gjøre som du vil...
Da må no du ha kun kjørt i regn med den, så snart det kommer varme så vil det bli varme imellom og da vil det tørke. eg har no kjørt med bagster i 2 år no og aldrig opplevd noe problematisk fukt.
Men så står min under tak og da, vet ikkje om din gjør det.
Saab 9-3 SS 03 mod
Kawasaki z1000 08 mod
X: Yamaha R6 00 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
inunf
Posts: 4921
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Post by inunf »

Den sto i lukket garasje. Men det var den forrige eieren som hadde kjøpt bagsteren og tankvesken, og for alt jeg vet kan bagsteren ha vært på i 2 år sammenhengende. I mangel på bil så ble NSR'en kjørt i all slags vær, men det var sjelden jeg brukte bagsteren. Men lakken fikk rustbobler. Nå er det godt mulig at lakken var dårlig, for selv om Honda er kjent for god kvalitet, så har jeg et intrykk av at det ikke gjelder for NSR (ramma brakk jo rett av uten grunn!). Mulig at det funker bedre på andre sykkler.
Tore^NSR
Posts: 1467
Joined: 17 May 2005 21:19

Post by Tore^NSR »

inunf wrote:selv om Honda er kjent for god kvalitet, så har jeg et intrykk av at det ikke gjelder for NSR (ramma brakk jo rett av uten grunn!). Mulig at det funker bedre på andre sykkler.
Tror du har fått et dårlig eksemplar av Nsr`en :? Knakk Ramma?Hvor da?
User avatar
Speedy Gonzales
Posts: 1715
Joined: 24 May 2005 14:08
MC: Z1000 08
Location: Os

Post by Speedy Gonzales »

inunf wrote:Den sto i lukket garasje. Men det var den forrige eieren som hadde kjøpt bagsteren og tankvesken, og for alt jeg vet kan bagsteren ha vært på i 2 år sammenhengende. I mangel på bil så ble NSR'en kjørt i all slags vær, men det var sjelden jeg brukte bagsteren. Men lakken fikk rustbobler. Nå er det godt mulig at lakken var dårlig, for selv om Honda er kjent for god kvalitet, så har jeg et intrykk av at det ikke gjelder for NSR (ramma brakk jo rett av uten grunn!). Mulig at det funker bedre på andre sykkler.
Mulig det var fukt i garasjen da?

Noen andre som har noen formeninger om dette?
Saab 9-3 SS 03 mod
Kawasaki z1000 08 mod
X: Yamaha R6 00 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
Post Reply