Slip-on er en betegnelse på en lyddemper som erstatter originaldemperen (dvs. at grenrørene beholdes). (Slip on = tre innpå)
Bolt-on brukes om alle slags ettermarkedsdeler som er laget til å skru rett på sykkelen enten som tilleggsutstyr eller som erstatning for orignaldeler. (bolt on = skru på)
En svanehals er den delen på en stor hvit sjøfugl som sitter mellom hodet og kroppen.
Yamaha FJ1314 '86
BSA 650 Super Rocket '60
Honda XL250 Motosport '73
Honda Dax ST50 '73
Tempo Avanti '89
og en haug prosjekter...
Ja, men hvis det er eksospotter det er snakk om, så er vel forskjellen at "slip-on" pottene ikke boltes fast i eksosrørert, men festes med en fjær på hver side, mens "bolt-on" pottene boltes fast.
mcjon wrote:Slip-on er en betegnelse på en lyddemper som erstatter originaldemperen (dvs. at grenrørene beholdes). (Slip on = tre innpå)
Bolt-on brukes om alle slags ettermarkedsdeler som er laget til å skru rett på sykkelen enten som tilleggsutstyr eller som erstatning for orignaldeler. (bolt on = skru på)
En svanehals er den delen på en stor hvit sjøfugl som sitter mellom hodet og kroppen.
aha det var det jeg tenkte *ler*
inunf wrote:Ja, men hvis det er eksospotter det er snakk om, så er vel forskjellen at "slip-on" pottene ikke boltes fast i eksosrørert, men festes med en fjær på hver side, mens "bolt-on" pottene boltes fast.
Svanehals er vel på totaktere med en potte per sylinder? Jeg tror at "grenrør" er en bedre betegnelse på det du mener, men det hadde vært morro å visst definasjonen/hva som er det korrekte fagordet...
Æ'ndalitten wrote:Bolt-on er vel det billigste alternaltivet også, for slip.on passer ikke til orginal svanehalt. Og svanehalsen koster fort 2000-2500kr.
okey ..takker for svar ...da blir det bolt on på min sykkel