hva bør jeg vite om rebel før jeg kjøper en ??

har jævlig lyst på en..
Du kan jo prøve, men er ikke mye du får gjort for motoren er dratt ut mest mulig fra fabrikken allerede. Du kan bytte ut dyser og potte og slikt, men vil kanskje gi deg 10-20km/t mer, MAKS! Det er ihvertfall slik på min, 97'modell. Og er det vært å bruke masse tid og penger på så lite? Den følger fint alle fartsgrenser i Norge, og det er ingen R sykkel. Har hatt min oppe i 135 i nedover bakke i enveiskjørt tunnel, og da er den ikke behagelig å kjøre. Vibrerer sjukt mye i beina, så du føles helt nummen ut. Hele sykkelen viibrerer sjukt...kaias wrote:okey....
men eg skal få te det og hehe
Har snakket litt med han, og han sier det samme som meg.. Doble forgassere hjalp bittelitt, fordi motoren fikk mer luft, men da må dysene justeres og og slikt. Han har peiling! Du kan prøve flere ting for å prøve å få den til å gå bedre, men det hjelper svært lite. Det enkleste( ?) tipset jeg fikk engang var å ta ut innmaten i pottene.. Skulle visstnok hjelpe litt, men gir også mye høyere lyd. Har ikke gjort det selv, så vet ikke.ErlingSG wrote:Hvor får man kjøpt denne potten? Finner den ikke på nettet :/ Må kanskje til honda-forhandler...Flydude wrote:Du kan jo prøve, men er ikke mye du får gjort for motoren er dratt ut mest mulig fra fabrikken allerede. Du kan bytte ut dyser og potte og slikt, men vil kanskje gi deg 10-20km/t mer, MAKS! Det er ihvertfall slik på min, 97'modell. Og er det vært å bruke masse tid og penger på så lite? Den følger fint alle fartsgrenser i Norge, og det er ingen R sykkel. Har hatt min oppe i 135 i nedover bakke i enveiskjørt tunnel, og da er den ikke behagelig å kjøre. Vibrerer sjukt mye i beina, så du føles helt nummen ut. Hele sykkelen viibrerer sjukt...kaias wrote:okey....
men eg skal få te det og hehe
Uansett, en kar på et annet mopedforum (Vet ikke om han henger her) har bygd om rebel'en sin ganske mye! Han har bla. gjort om til dobble forgassere, og det hjelper visst mye!
Erling[/b]