honda rebel

Prat om lett MC.
Post Reply
kaias

honda rebel

Post by kaias »

eeey..

hva bør jeg vite om rebel før jeg kjøper en ?? :?:
har jævlig lyst på en..
kaias
Flydude
MC: Honda CBR 600F

Post by Flydude »

Digge å sitte på 8) Men gir ikke altfor god effekt, og er ikke mulig å trimme noe særlig...
kaias

Post by kaias »

okey....

men eg skal få te det og hehe 8)
kaias
Flydude

Post by Flydude »

kaias wrote:okey....

Du kan jo prøve, men er ikke mye du får gjort for motoren er dratt ut mest mulig fra fabrikken allerede. Du kan bytte ut dyser og potte og slikt, men vil kanskje gi deg 10-20km/t mer, MAKS! Det er ihvertfall slik på min, 97'modell. Og er det vært å bruke masse tid og penger på så lite? Den følger fint alle fartsgrenser i Norge, og det er ingen R sykkel. Har hatt min oppe i 135 i nedover bakke i enveiskjørt tunnel, og da er den ikke behagelig å kjøre. Vibrerer sjukt mye i beina, så du føles helt nummen ut. Hele sykkelen viibrerer sjukt...
Transalp

helt grei

Post by Transalp »

Rebelen er helt flott å kjøre. Da jeg haddet 125 ccm kjørte jeg og noen kamerater fra bergen, til oslo og rundt sørlandet tilbake til bergen. Motoren er uslitelig og går og går. Honda har brukt samme motoren på mange tidligere 125ccm versjoner og da har den gjerne ytt ca 14-15 hk, så noe kan gjøres, men har aldri sjekket hva.
Frankeren
N - 99 Honda Transalp 600
X - 86 Yamaha Maxim 700
X - 93Suzuki Savage 650
X - 97Honda Rebel 125
ErlingSG

Post by ErlingSG »

...
Last edited by ErlingSG on 27 Jul 2009 09:45, edited 1 time in total.
Eike_Oak

Post by Eike_Oak »

Dobble forgassere? Nekter å tro at det hjalp så altfor mye :P
- Skyt her -
Flydude

Post by Flydude »

ErlingSG wrote:
Flydude wrote:
kaias wrote:okey....

Du kan jo prøve, men er ikke mye du får gjort for motoren er dratt ut mest mulig fra fabrikken allerede. Du kan bytte ut dyser og potte og slikt, men vil kanskje gi deg 10-20km/t mer, MAKS! Det er ihvertfall slik på min, 97'modell. Og er det vært å bruke masse tid og penger på så lite? Den følger fint alle fartsgrenser i Norge, og det er ingen R sykkel. Har hatt min oppe i 135 i nedover bakke i enveiskjørt tunnel, og da er den ikke behagelig å kjøre. Vibrerer sjukt mye i beina, så du føles helt nummen ut. Hele sykkelen viibrerer sjukt...
Hvor får man kjøpt denne potten? Finner den ikke på nettet :/ Må kanskje til honda-forhandler...
Uansett, en kar på et annet mopedforum (Vet ikke om han henger her) har bygd om rebel'en sin ganske mye! Han har bla. gjort om til dobble forgassere, og det hjelper visst mye! :)

Erling[/b]
Har snakket litt med han, og han sier det samme som meg.. Doble forgassere hjalp bittelitt, fordi motoren fikk mer luft, men da må dysene justeres og og slikt. Han har peiling! Du kan prøve flere ting for å prøve å få den til å gå bedre, men det hjelper svært lite. Det enkleste( ?) tipset jeg fikk engang var å ta ut innmaten i pottene.. Skulle visstnok hjelpe litt, men gir også mye høyere lyd. Har ikke gjort det selv, så vet ikke.

Men nøkkelordet her er hele tiden LITT. Som sagt. Om du gjør alt som kan gjøres, KANSKJE du får en 10-20km/t ekstra, men da koster det og ;)

Er ikke så lett som å trimme NSR og RS hvor du setter på trimpotte og merker stor forskjell med en gang på hlye turtall.. Dette er en 4-takter og har mye gjevnere drag.

Men se litt rundt her etter tips om du ønsker:

http://www.rebel250.com/rebelforum/
http://www.hondarebelforum.com/
Sykkel selges:
CBR 600F4 -99 (Profilbildet)
Are

Post by Are »

:lol: hei. jeg er karen med doble forgassere på rebel'n min :wink:

Som tidligere nevnt, så hjelper det (tror jeg). Fikk aldri sjansen til å prøve den orginalt, men er rimelig sikker på at den går bedre..

Jeg sliter fortsatt med å finne riktige dyser (kjører på #70 nå, og den får for feit blanding) Den dør når jeg gir full pinne på lavt turtall, men når den først har litt turtall, ca. 5000 rpm så får den et kick og det rører ganske greit på seg :twisted:

Nåværende toppfart (med 35-14 dreving) er ca. 115. Det er nok for min del. Vurderer nå orginaldreving for max aks. I løpet av vintern skal jeg få tak i dyser, bytte front lykt, og "match porte" innsugene i håp om bedre effekt.

Sjekk prosjekt tråden min for mer info :wink:

http://www.mopedportalen.com/forum/inde ... 79030&st=0
i dont have a signature because i dont know how to get one.
Post Reply