Page 1 of 2
köra fort er nice!
Posted: 13 Jul 2006 15:43
by mr.watson
hallo jag e en kille på 23 år som søker nån som har samma intresse som mej... dvs att køra fort! :

jag har en yamaha R6 och jag bor i skien.. så om det ær nån som kænner sej træffad så ær det bara att sænda mej ett mail. på
jcohw@hotmail.com PEASE OUT: mr.watson

Posted: 13 Jul 2006 17:02
by rufse
Å kjøre fort er ikke gøy - men måten du kommer opp i fart

Posted: 13 Jul 2006 17:51
by Kriz
rufse wrote:Å kjøre fort er ikke gøy - men måten du kommer opp i fart

eller kanskje kjøre fort i svinger ?

Posted: 14 Jul 2006 15:01
by mr.watson
ni kønner vad jag menar.. liker att køra fort på kurviga vægar..

Posted: 15 Jul 2006 19:23
by RH racing
liker selv å kjøre fort jah.. men fort både i sving og nær toppfart på motorvei. (ikke det at jeg gjør sånnt, er jo ikke lov i norge

Posted: 18 Jul 2006 23:03
by Einar
Jeg kan ikke kjøre fort.
Posted: 30 Jul 2006 18:03
by moonlit
33.R.P.M. wrote:Jeg kan ikke kjøre fort.
Du har en Savage 650 ser jeg! Ei venninne har en slik, litt gammel, men er i helt fin stand.
Men motoren, mann! Den har så utrolig lite drag. Jeg får den fint opp i 90 på flatmark, deretter går det treigere, ved 110 har den det ikke godt i det hele tatt. Hun sliter litt med å holde følge i 100-sona på motorveien med den. Er det virkelig normalt?
Er det normalt, eller burde hun fått justert ventilene eller noe i den dur? Skal kikke på luftfilteret hennes en gang jeg har tid.
Posted: 31 Jul 2006 09:20
by bandit
Det hørtes mildt sagt veldig puslete ut for en 650cc..! Hadde ingen problemer med å holde følge med større sykler opp til 150kmt (ved "normal" kjøring) med min Bandit 400 i sin tid!
Posted: 31 Jul 2006 09:25
by Einar
Det høres ut som den sykkelen ikke har det bra.
Savagen er kjent for å ha godt drag...m.a.o. plenty tourqe...(den er hyssig på lav hastighet med sin 652cc sylinder) men det er litt vanskeligere med høy toppfart... min ligger fint i 110-120(cruising speed) og 140 var ikke noe problem.(i 5. gir).. eneste at sykkelen kan bli litt vinglete i den hastigheten på motorveien p.g.a. lav vekt....
Posted: 31 Jul 2006 22:36
by Weezer
Prøvde en Savage for ei stund siden, og effekten tatt i betraktning ble jeg imponert over draget

Ikke noen merkbar effekttopp, men et jevnt og fint drag.
Det som jeg imidlertid ikke fant meg tilrette med var sittestillingen. Sykkelen er ganske liten, og med mine 190 cm følte jeg at jeg satt med knærne under haka.
Posted: 31 Jul 2006 22:57
by Gixxerman
http://media.putfile.com/Isle-of-Mann-TT-2005
Går jo fort til tider på offentlig vei, men disse har hvertfall peiling ÓG lov

Posted: 31 Jul 2006 23:50
by bandit
Wow!
Fatter ikke at de tør å kjøre så sinnsykt "på grensen"..! Syklene ligger jo i mer eller mindre konstant høyhastighetswobble, og de bare mater på og opp på hjul og i det hele tatt. Respect..!

Posted: 01 Aug 2006 02:08
by Olav'en
moonlit wrote:
Men motoren, mann! Den har så utrolig lite drag. Jeg får den fint opp i 90 på flatmark, deretter går det treigere, ved 110 har den det ikke godt i det hele tatt. Hun sliter litt med å holde følge i 100-sona på motorveien med den. Er det virkelig normalt?
Er det normalt, eller burde hun fått justert ventilene eller noe i den dur? Skal kikke på luftfilteret hennes en gang jeg har tid.
Dette burde ho seriøst få sjekket! Det høyres ut som du beskriver min Suzuki DR125 på 124ccm og 12hk. Den er akuratt som du beskdiver, seigt drag, men får den fint opp i 90 på flata, men så dauer den av igjen. Saken er den, at eg har 125ccm 4t med dårlig komp og som er alt for høgt dreva. Så at ein 650 skal vere lik min, høyres meget snodig ut!

Posted: 01 Aug 2006 20:47
by Desmo
bandit wrote:
Wow!
Fatter ikke at de tør å kjøre så sinnsykt "på grensen"..! Syklene ligger jo i mer eller mindre konstant høyhastighetswobble, og de bare mater på og opp på hjul og i det hele tatt. Respect..!

Noe som også bør nevnes i denne sammenhengen er; Det er noen opp gjennom årene som har forlatt Isle of Man i kiste.
Posted: 01 Aug 2006 21:00
by RH racing
Isle skal være verdens mest ekstreme mc-ritt... dakar rally er visstnok ikke så ekstremt (selv om det er to totalt forskjellige ting da)