Trimming av yamaha Tzr 50cc

Prat om moped & scooter.
Vromvrom
Posts: 4
Joined: 15 Jul 2006 20:23

Trimming av yamaha Tzr 50cc

Post by Vromvrom »

Hei :) Lurte på om noen kunne gi meg noen råd om hvordan jeg skal trimme den nye yamaha tzr min.. Kanskje noen som har efaring ved trimming av en Tzr og om ka som funker bra?

Er drit lei av folk som jogger og sykler fortere enn meg i oppover bakker så no ska den endelig trimmes :wink:
Eike_Oak
Posts: 1236
Joined: 27 Apr 2005 20:31

Post by Eike_Oak »

TZR har AM6 motor(samme som RS50, RS2, RX og div. andre mopeder), disse er det MYE trim til,
Du kan begynne med å ta ut plombene.
Hvis du vil trimme noe mer enn det kan du ta en titt @ speedoptions.no

Personlig ville jeg fyrt på fulltrim med hyper-racing sylinder og det hele med en gang, TZR er en tung moped
- Skyt her -
User avatar
_Adler_
Posts: 1153
Joined: 14 Jun 2005 21:46

Post by _Adler_ »

Spørs på hva du vil det. AM6 er genialt, mange deler som sagt.

Vil du ha noe lett og ikke så dyrt kjøper du deg et effektanlegg beregnet på org. sylinder, drever om og kjøper en trimforgasser, om du vil.

Ellers kan du sette på en mild trimsylinder, mid-race. Disse trenger mindre vedlikehold enn Hyperracing, og det er også større marginer for å unngå skjæring. Man slipper også å justere squish, dvs. avstanden fra sylindertoppens ytre kant og stempelet når det er helt på topp. Topp posisjonen for stempel kalles ofte
TopDeadCentre, ofte forkortes denne betegnelsen til TDC.
Yamaha Aerox 2004

Image
Eike_Oak
Posts: 1236
Joined: 27 Apr 2005 20:31

Post by Eike_Oak »

Racing moped med mid-race er luremus
- Skyt her -
Vromvrom
Posts: 4
Joined: 15 Jul 2006 20:23

Post by Vromvrom »

okai takker :wink:
mye digg på http://www.speedoptions.no
Har egentlig fint lite peiling på ka eg bør bruke.. kunne noen gi meg et bra oppsett for ca 4000.-kr +-? Er ute etter en toppfart på ca 110kr mn bra akks er viktigst, ka bør eg ha for å oppnå dette?
User avatar
_Adler_
Posts: 1153
Joined: 14 Jun 2005 21:46

Post by _Adler_ »

Fullt oppsett!? Hva har du fra før? Må nok legge mer penger i det enn 4000 kr. 6000-7000 kr er en fin pris for et fullt og bra oppsett!
Yamaha Aerox 2004

Image
Eike_Oak
Posts: 1236
Joined: 27 Apr 2005 20:31

Post by Eike_Oak »

Litt over 8000, så har du Bidalot Racing replica og Metrakit ProRace veiv, noen bedre balanse mellom holdbarhet/effekt skal du lete lenge etter.

Ta en titt i tråden jeg lagde når jeg skulle trimme mopeden min etter den skjærte seg, eneste du trenger vesidenav det som står der er gasser og clutch

Lover deg, ett sånt oppsett vil DEFINITIVT gi deg råeste mopeden i byen :)


På den annen side endte jo jeg opp med å kjøpe lett-MC istedenfor ett sånt oppsett :P
- Skyt her -
User avatar
_Adler_
Posts: 1153
Joined: 14 Jun 2005 21:46

Post by _Adler_ »

Eike_Oak wrote:Litt over 8000, så har du Bidalot Racing replica og Metrakit ProRace veiv, noen bedre balanse mellom holdbarhet/effekt skal du lete lenge etter
Vet du om noen som har eller har hatt denne sylinderne lenge? Har han kjørt lenge med den, slik at du vet holdbarheten er bra? Tror nok at det er mange trimsylindere som er vel så holdbare. Den sylinderen der er jo ganske sterk også.

Mange vil jo på den annen side si at TP er det beste med tanke på holdbarhet og effekt. Den har helt forferdelig bra holdbarhet visst nok, noe som er "bevist" pga. så mange har hatt den opp gjennom tidene. Vet om en i nærheten som kjørte sin Furia med TP i 12 000 km uten å vedlikeholde noe som helst. Han kjørte hardt hele tiden og lenge :)
Yamaha Aerox 2004

Image
Eike_Oak
Posts: 1236
Joined: 27 Apr 2005 20:31

Post by Eike_Oak »

_Adler_ wrote:
Eike_Oak wrote:Litt over 8000, så har du Bidalot Racing replica og Metrakit ProRace veiv, noen bedre balanse mellom holdbarhet/effekt skal du lete lenge etter
Vet du om noen som har eller har hatt denne sylinderne lenge? Har han kjørt lenge med den, slik at du vet holdbarheten er bra? Tror nok at det er mange trimsylindere som er vel så holdbare. Den sylinderen der er jo ganske sterk også.

Mange vil jo på den annen side si at TP er det beste med tanke på holdbarhet og effekt. Den har helt forferdelig bra holdbarhet visst nok, noe som er "bevist" pga. så mange har hatt den opp gjennom tidene. Vet om en i nærheten som kjørte sin Furia med TP i 12 000 km uten å vedlikeholde noe som helst. Han kjørte hardt hele tiden og lenge :)
Nei, kjenner ingen som har hatt denne sylinderen spesielt lenge.

Men det er og blir en replica sylinder, disse er lagd med det formål av å forbinde holdbarhet/effekt i skjønn harmoni

Kjører med TP selv nå, går for sakte + at den skjærte seg nylig, så då mast jeg all lyst til å kjøre med den :P
- Skyt her -
User avatar
Mantis
Posts: 4226
Joined: 30 Jul 2006 02:16
MC: Aprilia RS250 (I wish!)
Location: Ã…lesund

trimming

Post by Mantis »

Yamaha TZR er vel en av de dyreste mopedene å trimme? :? men en jysla fine sykkel..tror du må ut med en god del for å få deen opp i haster heter mot 100 -150 km/t :!: :?:
Image
- BMW E39 M-tech
- VW polo`97 1.6 [For kjedelig]
- Derbi GPR`05. Blodtrimma Jævel [Solgt]
- Pocketbike 80cc [Død]
User avatar
Mantis
Posts: 4226
Joined: 30 Jul 2006 02:16
MC: Aprilia RS250 (I wish!)
Location: Ã…lesund

....

Post by Mantis »

litt fucka den der! Opp i hastigheter mot 100 - 150 km/t hehe 8)
Image
- BMW E39 M-tech
- VW polo`97 1.6 [For kjedelig]
- Derbi GPR`05. Blodtrimma Jævel [Solgt]
- Pocketbike 80cc [Død]
Vromvrom
Posts: 4
Joined: 15 Jul 2006 20:23

Post by Vromvrom »

Bestilt Metrakit Pro Race sylinder og effektanlegg no..
Yamaha Tzr Rossi
45 på flaten!! oje
Eike_Oak
Posts: 1236
Joined: 27 Apr 2005 20:31

Post by Eike_Oak »

Vromvrom wrote:Bestilt Metrakit Pro Race sylinder og effektanlegg no..

Er du gal mann!?!?!?!?

Pro Race er BARE toppdrag (bortsett fra hvis du kjøper feil effektannlegg, men då er jo hele sylinderen gått til spille)

Trust me, Pro Race er _IKKE_ noe du vil kjøre til vanlig. NULL drag før du er kommet til 8-9k rpm
- Skyt her -
Ghost rider
Posts: 14
Joined: 03 Jan 2006 22:52

Post by Ghost rider »

_Adler_ wrote:
Eike_Oak wrote:Litt over 8000, så har du Bidalot Racing replica og Metrakit ProRace veiv, noen bedre balanse mellom holdbarhet/effekt skal du lete lenge etter
Vet du om noen som har eller har hatt denne sylinderne lenge? Har han kjørt lenge med den, slik at du vet holdbarheten er bra? Tror nok at det er mange trimsylindere som er vel så holdbare. Den sylinderen der er jo ganske sterk også.

Mange vil jo på den annen side si at TP er det beste med tanke på holdbarhet og effekt. Den har helt forferdelig bra holdbarhet visst nok, noe som er "bevist" pga. så mange har hatt den opp gjennom tidene. Vet om en i nærheten som kjørte sin Furia med TP i 12 000 km uten å vedlikeholde noe som helst. Han kjørte hardt hele tiden og lenge :)
Til dette oppsettet er effektannlegg ett must? Har en Tzr selv som jeg vil trimme :wink: Hva mer trenger man av div forsterkninger osv?
Ghost rider
Posts: 14
Joined: 03 Jan 2006 22:52

Post by Ghost rider »

Eike_Oak wrote:Litt over 8000, så har du Bidalot Racing replica og Metrakit ProRace veiv, noen bedre balanse mellom holdbarhet/effekt skal du lete lenge etter.

Ta en titt i tråden jeg lagde når jeg skulle trimme mopeden min etter den skjærte seg, eneste du trenger vesidenav det som står der er gasser og clutch

Lover deg, ett sånt oppsett vil DEFINITIVT gi deg råeste mopeden i byen :)


På den annen side endte jo jeg opp med å kjøpe lett-MC istedenfor ett sånt oppsett :P
Hehe mente deg Eike_oak :lol: :P
Post Reply