Dyktig apriliaforhandler/verksted i nærheten av Ålesund

Prat om tung MC.
Post Reply
inunf
MC: Ymse

Dyktig apriliaforhandler/verksted i nærheten av Ålesund

Post by inunf »

Dommen har falt over min kjære RS 250. Fremre sylinder er skjært noe helt grusomt, og nå trenger jeg å vite prisen på sylinder, stempel, stempelringer og honing, eventulet om det går an å bytte foring på den ødelagte sylinderen (og pris på det). Må også ha en vurdering av fagpersonell om den gode sylinderen kan hones uten å bytte stempel og hvor mange nye deler jeg trenger. For stempelene må jo være akkurat like store. Tror dere at det er "triks" å avskilte sykkelen i den perioden det tar meg å fikse den? Forsikringen er sykt dyr, og jeg blir borte i to uker om to uker, så da snakker vi om minst en måned... Alle tips motaes med takk :)
inunf

Post by inunf »

javell... Noen som vet om et mekanisk verksted eller lignende med verktøy og kvalifikasjoner til å hone en sylinder? Gjerne på Sunnmøre.
_Adler_

Post by _Adler_ »

Hei. Jeg bor selv på Gossen (Aukra), utenfor Molde. Regner med at du vet hvor det ligger :)
I Molde er det 2 mc-verksted. Elvsaas Motorsenter og Farstads Motorservice. Elvsaas har verksted + selger mc, gressklippere, båter o.l. Farstads selger ikke mc, kun gressklippere, men de er dyktig og han gamle mekanikeren der har mye erfaring. Veldig god service også, og de har peiling på mye. Har lært mye av han som eier hele greie, når det gjelder moped. De honet org. sylinderen på Honda Wallarooen (50 cc) jeg hadde før, og det ble veldig bra. Bruker også profesjonell honemaskin :)

Dessuten bestiller de alt av deler! Skulle ikke forundre meg om de får til å bestille RS250 delene du trenger ;) Bestiller raskt gjør de også.

Elvsaas synes jeg ikke er så dyktige når det gjelder verksted. For 2 år siden så hadde jeg Honda Wallarooen på service der, kunne ingenting selv da, og de gjorde veldig slurvete arbeid. Rundet skruer, alle skruer satt veldig hardt fast og byttet ikke pakninger en gang (mellom blokk og variatordeksel) :roll:
Kan hende de har blitt bedre nå.

Håper dette hjalp deg på vei! :)
Yamaha Aerox 2004

Image
inunf

Post by inunf »

Joda, tusen takk, hadde bare håpet at verkstedet skulle ligge litt nærmere Ålesund. Men nå har det seg sånn at jeg har vært i kontakt med Mc-deler på Vartdal, og jeg regner med å reise dit på tirsdag for å bedømme standen på den "gode" sylinderen. Så nå hadde det vært fint med en apriliaforhandler som kunne skaffe meg delene jeg trenger. Ingen som vet om apriliaforhandlere i Oslo da? Skal forbi der om 14 dager...
Post Reply