R1 vs R6
R1 vs R6
Hei!
Er på jakt etter ny sykkel etter at min forrige ble stjålet sist uke. Kan betale mellom 65000-90000. Fra før er jeg vant til Yamaha Thunderace (145hk). Hva bør jeg velge av R1 og R6? Jeg er 192 cm og kanskje det er kortere avstand fra sete til forhvilere på en R6 ? I tillegg er kanskje en R6 dauere enn en Thunderace? På en annen side får jeg en nyere sykkel hvis jeg kjøper en R6. Får aldri bestemt meg. Har aldri prøvekjørt noen av dem da..Kjenner ingen som har noen av de to syklene heller da. Jaja, håper noen med R1 eller R6 erfaring vil dele noen synspunkter.
Torstein
Er på jakt etter ny sykkel etter at min forrige ble stjålet sist uke. Kan betale mellom 65000-90000. Fra før er jeg vant til Yamaha Thunderace (145hk). Hva bør jeg velge av R1 og R6? Jeg er 192 cm og kanskje det er kortere avstand fra sete til forhvilere på en R6 ? I tillegg er kanskje en R6 dauere enn en Thunderace? På en annen side får jeg en nyere sykkel hvis jeg kjøper en R6. Får aldri bestemt meg. Har aldri prøvekjørt noen av dem da..Kjenner ingen som har noen av de to syklene heller da. Jaja, håper noen med R1 eller R6 erfaring vil dele noen synspunkter.
Torstein
Er det så stor forskjell på kjøreegenskapene? Mener å huske jeg har sett at det er liten forskjell i feks banetider mellom de to(?). Men jeg regner med effektkurven er ganske spiss på en R6, så jeg vil regne med det er en smakssak.Gixxerman wrote:Du får R1 2000 modell til 80 lapper glatt. De er billige i forhold til gixxer 1000 f.eks så jeg ville gått for R1. Du kommer til å bli så skuffa om du velger R6. Velger du R1, får du mye bedre kjøreegenskaper, pluss litt ekstra futt. Can't beat the feeling
AtW
Ok, trodde du snakket om R6 vs R1Gixxerman wrote:Thunderace er en sport-tourer. R1 er en R. Ikke sammenlikne disse...
Forresten, har du motorsykkellappen, ATW ? Hva har du prøvd av sykler ?
Og en liten oppklaring av innlegget, når jeg skrev "regne med at det var en smaksak", så tenkte jeg på effektkurven, altså om man synes det er et problem at den er spiss. (ser det var litt uklart i innlegget mitt)
Uten å gå for OT: Ja jeg har motorsykkellappen, men har desverre ikke sykkel for øyeblikket, har ikke prøvd så mye forskjellige, noe honda og bmw.
AtW
Nye R6 er kanskje litt småfrisk, men eldre R6 vil jeg ikke prøve en gang. Blir for dødt. Er selv blitt vant med min nå, og ønsker mer. Derfor vil jeg ikke anbefale en som er vant med 1000cc og 145 hester, å kjøpe en R6. Kubikkforskjellen er stor og det m-e-r-k-e-s ! Er lei giringen på min 750 selv, så 1000cc blir neste, no doubt !
Takk for svar. Det var vel ingen tvil om hva jeg bør velge. Er mest sugen på R1, men må jo innrømme at en nyere modell av R6 har enda råere look. Uansett, jeg styler en 1998-2000 modell av R1 til å bli like rå
Du Gixxerman, de 2 Thunderace du viste bilde av er ikke noe i forhold til hva jeg gjorde med min..hehe...Hugger, undertray, miniblinklys, setedeksel, hevet bak, yoshimura etc..og det er jævlig surt at den ble stjålet 2 uker etter at den var ferdig stylet. Tapte en del lapper for å si det sånn. Denne gangen skal jeg ha alarm og eventuelt en gps sender. Kjent med sistnevnte? Hørte noen har hatt det på bil og i båt for å spore hvis blir stjålet. Et annen litt kinkig sak er forsikringen. Samme pris fra 101-150 hk, så sykkelen jeg skal ha må ikke overstige dette i vognkortet. Vet noen om det er mange R1 sykler som er på 150 eller under?
Torstein[/url]

Torstein[/url]
forsikring på r1 er ikke dyrt betaler 3400kr på min i gjensidigetorstebo wrote:Takk for svar. Det var vel ingen tvil om hva jeg bør velge. Er mest sugen på R1, men må jo innrømme at en nyere modell av R6 har enda råere look. Uansett, jeg styler en 1998-2000 modell av R1 til å bli like råDu Gixxerman, de 2 Thunderace du viste bilde av er ikke noe i forhold til hva jeg gjorde med min..hehe...Hugger, undertray, miniblinklys, setedeksel, hevet bak, yoshimura etc..og det er jævlig surt at den ble stjålet 2 uker etter at den var ferdig stylet. Tapte en del lapper for å si det sånn. Denne gangen skal jeg ha alarm og eventuelt en gps sender. Kjent med sistnevnte? Hørte noen har hatt det på bil og i båt for å spore hvis blir stjålet. Et annen litt kinkig sak er forsikringen. Samme pris fra 101-150 hk, så sykkelen jeg skal ha må ikke overstige dette i vognkortet. Vet noen om det er mange R1 sykler som er på 150 eller under?
Torstein[/url]
gsxr 750 street figther yamaha yzf r1
For en R1 med max 150 hk må jeg betale 26000 i året hos Gjensidige, og det er jeg f meg klar til å betale. Er over 30, har garasje, utstyr, men ingen bonus, og bor i Oslo. Derfor så jævlig dyrt. Nå venter jeg bare på forsikringspengene. De sa jeg fikk 60 prosent igjen av listepris hvis jeg valgte kontant, og 100% hvis jeg valgte å kjøpe ny sykkel. Ganske rått av dem..
Vel, av de forsikringsselskap jeg har hørt med er faktisk Gjensidige det billigste alternativet. Det positive er at det blir billigere å billigere hvert år pga bonus da, selv om det ikke utgjør så mye. Har bestemt meg for en R1 nå. Er ikke så mange å velge mellom når man max kan betale 100 000, og ikke vil dra langt opp i nord for å hente den. Har i utgangspunktet lyst på en R1 som er stylet en del. Altså, undertray, effektpotte, setedeksel osv. I tillegg at den ikke har gått over 40000. Det ligger en R1 på finn.no fra 1998, blå, 38000 km ca, 78000 kr. Er det en ok pris?
Torstein
Torstein
er vel en grei pris det, får sikkert prutet litt og. jeg kjøpte min i fjor. det er en 98 mod med undertray, styredemper og yohsymura anlegg for 75000 den hadde da gått 35000. du må huske på en ting. du må ha styredemper på r1 da disse er litt nervøse uten. fant den du har sett på finn. denne har og styredemper ser jeg, men merkene på sykkelen stemmer ikke. så enten har det vert et plast bytte på den, eller det er en 99 mod som er registrert i 98torstebo wrote:Vel, av de forsikringsselskap jeg har hørt med er faktisk Gjensidige det billigste alternativet. Det positive er at det blir billigere å billigere hvert år pga bonus da, selv om det ikke utgjør så mye. Har bestemt meg for en R1 nå. Er ikke så mange å velge mellom når man max kan betale 100 000, og ikke vil dra langt opp i nord for å hente den. Har i utgangspunktet lyst på en R1 som er stylet en del. Altså, undertray, effektpotte, setedeksel osv. I tillegg at den ikke har gått over 40000. Det ligger en R1 på finn.no fra 1998, blå, 38000 km ca, 78000 kr. Er det en ok pris?
Torstein
Last edited by stiann on 29 Jul 2006 20:20, edited 1 time in total.
gsxr 750 street figther yamaha yzf r1