Yamaha R1 mellomklasse?

Prat om mellomtung MC
gryn_cr80
Posts: 96
Joined: 15 Dec 2005 19:30

Yamaha R1 mellomklasse?

Post by gryn_cr80 »

hei går det ann å få yamaha r1 som mellomklasse?
og hva er straffa å bli tatt med sykkel som er regga som mellomklasse men som er fulleffekt? takker for svar hilsen arve
polaris 700 sportsman, goped,honda cr 80. thump minicrosser 110cc:p(fun) Aprilia Rs 125 1997 model:d
gryn_cr80
Posts: 96
Joined: 15 Dec 2005 19:30

Post by gryn_cr80 »

skulle jo selfølgeli stå yamaha r1 å ikke r12:p
polaris 700 sportsman, goped,honda cr 80. thump minicrosser 110cc:p(fun) Aprilia Rs 125 1997 model:d
User avatar
Furre
Posts: 518
Joined: 26 Apr 2005 12:40
MC: MV Agusta F4
Location: Oslo

Post by Furre »

Man får R1 som mellomklasse, og du sliter hvis du blir tatt med en full-effekts sykkel, enkelt sagt ;)
gryn_cr80
Posts: 96
Joined: 15 Dec 2005 19:30

Post by gryn_cr80 »

samme straff som trimmet moped? eller?
polaris 700 sportsman, goped,honda cr 80. thump minicrosser 110cc:p(fun) Aprilia Rs 125 1997 model:d
User avatar
Weezer
Posts: 407
Joined: 02 Jun 2005 23:41
MC: Monster S2R800 - 07
Location: Fosen

Post by Weezer »

gryn_cr80 wrote:samme straff som trimmet moped? eller?
Mener å ha hørt at du kan bli dømt for dokumentforfalskning. Ta dog dette med en klype salt :roll:
A motorbike is an engine you can sit on
User avatar
748R
Posts: 411
Joined: 21 May 2005 18:29
MC: 78 Harley Davidson Sportster
05 Honda TRX450R
07 Aprilia sr 50 R Factory
Location: Finnskogen

Post by 748R »

Så sliter du nok endel hvis uhellet skulle være ute. Du får avkortninger i forsikringsoppgjøret. Og det er veldig kjip hvs det er din skyld og du har rassert en dyr bil eller ett liv :roll:
xxx
Wright
Posts: 360
Joined: 07 May 2005 20:39
MC: Ducati 748 Bip 2002 modell Troy Bayliss
Location: Egersund , Rogaland

Post by Wright »

blir du tatt i kontroll og de har dynobenk er d akkurat samme straffa som å bli tatt med trimma moped, bot på x antall 1000 og opp å vise sykkelen strupet igjen før du får skiltet.

men smeller du og de finner ut den er fulleffekt blir d nok noe mer klatt ja :wink:
Kawasaki Zx750r Ninja.
Norris
Posts: 153
Joined: 16 May 2005 15:59
Location: oslo

Post by Norris »

har selv hatt en 34hk r1,ble stoppa sikkert 5 ganger og aldri hørt at de har pest om 25kw.enenste grunnen til de sjekker sykkelen i en eventuelt ulykke så skal den være rimelig hard og da er det en av dine minste bekjymringer,kjør på,bare ikke kjøp av andre løwen på løwens yamaha senter i fredrikstad,så at sykkelen var betalt for 100 hester men det var bare piss, kun betal for 34,lhan importerer dem selv,måtte selge sykkelen til dritt priss pga det,i tilleg bøffa han meg på års avgifta
Hold dere langt unna 34 hester hos han
2001 vRak6
Norris
Posts: 153
Joined: 16 May 2005 15:59
Location: oslo

Post by Norris »

dessuten hakke veivesenet dynobenk,i oslo i hvertfall
2001 vRak6
User avatar
Flydude
Posts: 459
Joined: 23 Sep 2005 22:52
MC: Honda CBR 600F

Post by Flydude »

Såvidt jeg har hørt, tenkt og forestilt meg blir du ikke tatt for å kjøre med fulleeffekt når den er regga for mellom. Har du NOEN gang hørt om tungsykler som blir stoppet for å sjekke om de er ulovlige mellomklasser og så satt på rulla? Nope.. Wont happen! Og såvidt jeg har hørt så har ikke vegvesenet rulle eller ressurser ( ? ) til å sjekke det ute på veien. Da sender de deg inn til kontroll, og da kan du bytte/fikse på sykkelen i mellomtiden, så du må passe på å ha originaldelene, slik at du kan feste de på...
Sykkel selges:
CBR 600F4 -99 (Profilbildet)
User avatar
Lasseleeten
Posts: 445
Joined: 31 Aug 2006 10:01
MC: Husaberg FS 650
m/ Leo-V X3
Location: Tønsberg

Post by Lasseleeten »

Såvidt jeg har hørt, tenkt og forestilt meg blir du ikke tatt for å kjøre med fulleeffekt når den er regga for mellom. Har du NOEN gang hørt om tungsykler som blir stoppet for å sjekke om de er ulovlige mellomklasser og så satt på rulla? Nope.. Wont happen! Og såvidt jeg har hørt så har ikke vegvesenet rulle eller ressurser ( ? ) til å sjekke det ute på veien. Da sender de deg inn til kontroll, og da kan du bytte/fikse på sykkelen i mellomtiden, så du må passe på å ha originaldelene, slik at du kan feste de på...
Stemmer vel det =P

Men tenk hvis du kjører på noen, og personen uheldigvis dør. Forsikringsselskapet ditt krever ingress og greier, ja sitter du i saksa for å si det sånn =P
User avatar
Flydude
Posts: 459
Joined: 23 Sep 2005 22:52
MC: Honda CBR 600F

Post by Flydude »

Ja, man kjører ulovlig. Det kan man ikke diskutere...
Sykkel selges:
CBR 600F4 -99 (Profilbildet)
Eike_Oak
Posts: 1236
Joined: 27 Apr 2005 20:31

Post by Eike_Oak »

Hvis du treffer på en av de vegvesen folkene som setter opp moped-kontroller utenfor VGS-skoler kan du regne med å bli jævla irritert og få en visningslapp. Må ha vært noen av de mest trangsynte personene jeg NOENSINNE har truffet.

Nei, jeg ble ikke tatt. Hvis noen tror at det er derfor jeg mener de var så trangsynt.


Har btw hørt om folk med lett-MC som har blitt tatt for trim, oddsen er akkuratt like stor for å bli tatt med Lettsykkel som med mellomtung (kanskje større iom at effektforskjellen på uplombert R1 mellomtung er langt større enn f. eks. RS 125 uplombert lett-MC?)
- Skyt her -
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Post by RH racing »

tror neppe noen blir stoppet pga det.. polti klarer ikke å se dette mens du kjører langs veien uansett.. og dem rulletester ikke en mc.. har dem med rulla er det for trimma mopper, og denne holder til kun 50hk. (kan være forskjel rundt om i norge) blei stoppa med DT50 jeg hadde monter kx125 i..den toppet hjulet dems ;)
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
User avatar
Flydude
Posts: 459
Joined: 23 Sep 2005 22:52
MC: Honda CBR 600F

Post by Flydude »

Eike_Oak wrote:Har btw hørt om folk med lett-MC som har blitt tatt for trim, oddsen er akkuratt like stor for å bli tatt med Lettsykkel som med mellomtung (kanskje større iom at effektforskjellen på uplombert R1 mellomtung er langt større enn f. eks. RS 125 uplombert lett-MC?)
Altså: Trimmede lettsykler er det mye større sjanse for å treffe på prosentvis, i forhold til antall lettsykler. Man stopper ikke motorsykler (over 125ccm) for å sjekke om de er trimma. Mange bytter potter, men det gir mest lyd, istedenfor effekt.

Og det som er helt klart: Hvordan ser du forskjell på en R1 tungsykkel og R1 som er plombert og ikke har lov til å ha mer enn 34HK? Kan ikke det. De er helt like, og man må inn i vognkortet for å se det. Og da er sykkelen allerede stoppet for noe annet. Ikke for å sjekke om det tilfeldigvis er fulleffekt mellomsykkel.... :wink:
Sykkel selges:
CBR 600F4 -99 (Profilbildet)
Post Reply