Ryggsekk

Diskutèr kjøreutstyr her. F.eks: Hjelmer, støvler, dresser, hansker m.m.
Bizcocho
MC: 2012 Ducati 848 EVO, Termignoni slipon og sotet vindskjerm

Ryggsekk

Post by Bizcocho »

Hei igjen forum,
og takk for alle svar på tidligere poster.

Jeg er fremdeles ny innen MC verden og skal bruke min nyinnkjøpte Suzuki SV650S til å pendle mellom jobb og hjem. Jeg har fått handlet det jeg trenger av klær, men mener at jeg muligens vil trenge en ryggsekk.

Har noen noe tips på hvilke type sekk som er god? Evt hvordan 'gjør' dere som pendler mellom jobb det ift klesskifte etc?
v Ducati 848 Evo 2012
x Kawasaki ZX636R 2005
x Suzuki SV650S 2003
tshansen
MC: KTM 790 Adventure R 2019

Post by tshansen »

hvordan klarte jeg å dobbeltposte her :?:

er nok maskina på jobb som ikke er helt stabil (gammel 486)
Last edited by tshansen on 10 Aug 2006 19:54, edited 2 times in total.
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
Instagram
YouTube
MyRoute-app
tshansen
MC: KTM 790 Adventure R 2019

Post by tshansen »

Velkommen til forumet by the way :)
Bare å spørre, slik du blir klokere!

Jeg har en bergans sekk som rommer 40 liter. helt topp til å få med seg litt klær og treningstøy;)

Alle sekker er igrunn bra..... passe på å teipe løse reimer osv så slipper du all blaffringa fra dem :) Kan være greit å ha sekk som kan snøres eller hva jeg skal si i livet og på brystkassen. da sitter den bedre inntil ryggen.

Jeg jobber som brannmann så jeg har bare "dagliuniformen" under mcklærna. ingen problem med det. har stort sett klesskift på jobb så jeg slipper å tenke på det. men dette kan jo fort bli mye værre hvis du kjører med skinndress.....ikke like mye plass under :wink:

Jeg har kjørt mye med sekk på langtur også..... blir den for tung så kan du fort bli sliten i skuldrene, men alt går ;)

Mvh
-Shaft-
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
Instagram
YouTube
MyRoute-app
RH racing
MC: Ninja - Troublemaker

Post by RH racing »

en sekk jeg selv har litt lyst p åer en halvarson sekk, bergnet for mc kjøring. med innbygget vanntank med sugerør ;) koster rundt 650 mener jeg å huske..
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
LinnSurion

Post by LinnSurion »

Når jeg skal avgårde bruker jeg en temmelig stor tursekk (75 ltr tror jeg), heldighvis er den ikke for stor, og det jeg ikke får plass til i den trenger jeg ikke å ha med.
Gode tursekker som ikke er for store funker nok bra, men du burde prøve sekken slik at du ser om du kan ha den på deg når du sitter på sykkelen eller ikke.
"I have many skills"
Nothing says "I love you" like a dorullnisse
Kosh

Post by Kosh »

Ryggsekk er en nokså dårlig ide om man tryner, siden man kan riskere at den river veldig hardt i skuldrene. Det kan føre til diverse ekle skader, både i armene, skuldrene og brystet. Anbefaler tankveske eller kofferter på sykkelen i stedet.
V4 fun
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Selv bruker jeg tankbagen min. Kombinert tankbag óg ryggsekk :)
ATWindsor
MC: Suzuki SV650 2002

Post by ATWindsor »

Kosh wrote:Ryggsekk er en nokså dårlig ide om man tryner, siden man kan riskere at den river veldig hardt i skuldrene. Det kan føre til diverse ekle skader, både i armene, skuldrene og brystet. Anbefaler tankveske eller kofferter på sykkelen i stedet.
Hva med de som er lagd for MC, går de lettere i stykker eller noe?

AtW
Dominator
MC: -93 Kawasaki ZZR1100 D1

Post by Dominator »

Enig med gixxerman. Jeg prøver å unngå ryggsekk så sant jeg kan unngå det, men det kommer selvfølgelig an på tyngden. Jeg føler at jeg mister noe av "manøvrerbarheten" ved å ha noe tungt på ryggen, i tillegg til at det er belastende på rygg og skuldre. Tankveske er genialt på MC, ryggsekk fenomenalt når jeg går i fjellet. 8)
Kosh

Post by Kosh »

ATWindsor wrote:Hva med de som er lagd for MC, går de lettere i stykker eller noe?
Vet i grunnen ikke. Ser at f.eks. denne: http://www.mc-spesialisten.no/main.php3 ... &PNO=49086 bare har en stropp, så de har nok tenkt på det.
V4 fun
Bhrsrk

Innhold i ryggsekk

Post by Bhrsrk »

Man må være litt forsiktig med hva man har i sekken også i tilfelle fall. Termos er neppe god å lande på f.eks.

Personlig foretrekker jeg andre bagasjeløsninger enn ryggsekk. I forhold til klesskifte kan du kanskje ha litt klær liggende på jobb dersom det ikke er spesielle dresscode-forventninger som aldri samme klær to dager på rad etc.
Bizcocho
MC: 2012 Ducati 848 EVO, Termignoni slipon og sotet vindskjerm

Post by Bizcocho »

Takk for alle svar. Jeg tenkte at en ryggsekk kunne være smart å ha ift klærne man skulle bruke på jobb i tilfelle man ble svett/våt. Det kommer vel ann på hva man kjører i. Med tekstil har man vel plass til vanlige klær under, men blir man da ikke fort svett? Men å ha litt skift på jobben var jo en god ide.

Hva bruker dere av utstyr når dere kjører til jobb/byen/fritid?
v Ducati 848 Evo 2012
x Kawasaki ZX636R 2005
x Suzuki SV650S 2003
som

Post by som »

Lengre tur :
Tankvesker til vinen og MP3 spilleren...tankvesker er fint å hvile kroppen mot også. 40l. fjellryggsekk med regntrekk stroppet til baksetet med bagasjenettet. Alltid greit å ha med en skikkelig ryggsekk.
Jobb:
Tankveske med laptop og regndress.
Tekumseh
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing

Post by Tekumseh »

Dette blir også et problem for meg. Jobber på barneskole og SFO, og må ha med militærsko, regntøy, varme klær og kanskje ei bok.
Har hatt bilen full noen ganger.

Må bli flinkere til å bruke garderoben på jobb, og henge igjen det meste.
Men noen helger har man jo bruk for det hjemme..

Den 15-liters Givi-sekken er alt for liten. Og en stor sekk med mage- og bryststroppe vet jeg ikke om jeg tør å kjøre med.

Hva er vanlig størrelse på saltaskene til 'bakover'-sykler i liter da?
Vurderer en litt stor frynsete skinn-sak, men det går med et par tusen.
Desmo-Dude
MC: Kawasaki ZX-6R 2005
x Ducati 916 SPS 1998 mod.Prod.nr:721

Post by Desmo-Dude »

2006 VW Passat
2005 Kawasaki ZX-6R
x 1998 Ducati 916 SPS
Post Reply