SMX alarm, Yamaha alarm eller Defa alarm?

Prat om tung MC.
Post Reply
torstebo

SMX alarm, Yamaha alarm eller Defa alarm?

Post by torstebo »

Hei!

Jeg er på jakt etter alarm til min R1. Har forhørt meg noen steder, men blir ikke noe klokere. Hva er best og billigst? Yamaha alarmen er enklest å montere, men koster 5000 lapper uten montering. Defa alarm koster 2400, men i følge Jeco MC, så tar det flere timer å montere. SMX fra Trackguard har en alarm til 2500, men den er jeg ikke kjent med. Noen som har forslag? Er det noen som monterer kjapt og billig?

Torstein
Keihin

Post by Keihin »

Enda et eksempel på hvor ufattelig grådig importører og merkeforhandlere er i dette landet. Den originale alarmen til R1 kostet meg ca. 2400,- i Tyskland. Den fungerer også utmerket.
99 R1TIC
03 Audi RS6
Image
torstebo

Post by torstebo »

"Jeg har en Defa alarm montert på min sykkel og jeg er kjempefornøyd med den. Tok ca 1 time å installere alarmen." --> Keihin

Hvem fikk du til aa installere alarmen? Eller gjorde du det selv? De forhandlere jeg har forhoert meg med sier det kan ta fra 2 timer til hele dagen.
Keihin

Post by Keihin »

Den originale er "plug'n'play". Fjerner en dongle på ledningsnettet og plugger i alarmen så er den aktiv. Sensorer og anheter monteres med dobbeltsidig tape. Meste av jobben er vel egentlig å løsne bakkåpa, spesielt hvis du har undertray etc.
99 R1TIC
03 Audi RS6
Image
sorrow

Post by sorrow »

eneste jeg kjenner til som kan være kjekt å vite her er at blant annet gjensidige forlanger en kvittering for at monteringen er gjort av verksted eller forhandlern. Eller så gjelder ikke forsikrings-rabatten du evnt har fått/kan få(egenandel i mitt tilfelle).
supermons
Administrator
MC: Suzuki GSX750

Post by supermons »

sorrow wrote:eneste jeg kjenner til som kan være kjekt å vite her er at blant annet gjensidige forlanger en kvittering for at monteringen er gjort av verksted eller forhandlern. Eller så gjelder ikke forsikrings-rabatten du evnt har fått/kan få(egenandel i mitt tilfelle).
Du trenger ikke få dem til å montere, du kan montere selv og få dem til å gå over og sjekke at alt er gjort riktig, og gi deg papir på det. Så spørs det bare om du finner noen som er villig til å gjøre det (de taper jo på det).
Post Reply