Page 1 of 1
Spørsmål om service pris og håndtverkerloven??
Posted: 13 Aug 2006 13:35
by Fribbern
Hei
Jeg satt sykkelen min inn til service på tirsdag (snart en uke siden)
Jeg skulle ha service og ventiljustering, siden jeg nettopp hadde kjøpe sykkelen, skulle de se litt ekstra nøye over den. så de sa det ble jobb på 5.5 timer, og prisen var 5500kr.
Nå har du brukt en uke, og jeg tenkte at prisen kom til å bli veldig høy.
Så sier en kamerat av meg at i følge håndtverker loven, har de ikke lov til å ta mere enn 15% enn avtalte pris?
Kan noen bekrefte avbekfete dette? egne erfaringer på dette?
Jeg kan forstå om de har funnet noe alvorlig galt med sykkelen, og det må bli fikset, men er de ikke forpliktet til å ringe meg først og si fra, og om jeg vil ha det fikset? De har ikke ringt meg en eneste gang.
Er noe lettere iritert, ettersom jeg går 1 uke uten sykkel. og nå er sola frame, og veiene tørre. Bussen suger!!!!
Mvh
Anders
Posted: 13 Aug 2006 13:56
by Tekumseh
Jeg ville ikke gått med på noe annet enn en prisøkning på 15 eller er det 20 %, og da hadde jeg hyrt forbrukerrådet hvis de ikke hadde gitt seg.
Noen som kan loven/regelen?
Posted: 13 Aug 2006 18:48
by Fribbern
takk for svar.
Søker etter flere som vet noe? Noen som har erfart dette før?
Posted: 13 Aug 2006 19:10
by lassie
Stemmer det, ikke mer enn 15% økning av avtalt pris etter håndtverskloven uten å gi beskjed og få aksept på høyere pris. Det viktige er å ha avtalt pris skriftlig, både for kunde og bedrift da det er der det kan bli diskusjon og mening mot mening.
Tviler på at en noenlunde seriøs bedrift presenterer en regning som ikke er avtalt, det blir bare problemer, forbrukere stille veldig sterkt i Norge i dag.
Posted: 13 Aug 2006 20:17
by Pollti
15% er riktig såvidt jeg vet,selv om avtalt pris er gitt muntlig. Men de er pliktig å underrette deg når de ser at avtalt pris ikke holder.
Posted: 14 Aug 2006 14:22
by Fribbern
nå er jeg litt kraftig irritert over verkstedet. De er ikke ferdig med sykkelen enda. det har gått en uke. 1 UKE!!!!!!!! på en jobb som skulle ta 5.5 timer.
Jeg vet et sted jeg ALDRI skal bruke igjenn!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jeg skal lage et helvete på det verkstedet når jeg endelig kan hente sykkelen min. ører skal flagre.

Posted: 14 Aug 2006 15:51
by Pollti
Velkommen til klubben ! Jeg måtte skru selv,en fillejobb hadde de ikke tid til. Det var nesten så jeg spurte hvor mye de skulle ha i leie for bukken og bruk av verktøy

Posted: 14 Aug 2006 16:04
by Bhrsrk
Fribbern wrote:nå er jeg litt kraftig irritert over verkstedet. De er ikke ferdig med sykkelen enda. det har gått en uke. 1 UKE!!!!!!!! på en jobb som skulle ta 5.5 timer.
Klart verkstedet kunne gitt deg litt mer info her, men husk at når en jobb skal ta 5.5 timer betyr ikke det at du kan hente den 5.5 timer etter at den har blitt levert. Nå er vi på tampen av ferieavvikling, og eventuelle sykemeldinger eller andre forsinkelser vil få større konsekvenser enn ellers, samt at det kanskje er færre folk til å ta seg av informasjonsjobben ovenfor kunden. Det kan godt hende at de som jobber på verkstedet liker situasjonen like lite som du gjør. Du må gjerne gjøre oppmerksom på at de ikke møter forventningene, men å la ører flagre høres ikke så veldig konstruktivt ut. Og til syvende og sist sier du hva du mener ved å la være å gi dem mer penger i fremtiden.
Posted: 14 Aug 2006 16:08
by Fribbern
Jeg kan forstå det med ferie og syke folk. men en telefonsamtale tar ikke mere en 1 minutt max, og da har jeg forståelse på hvorfor dette skjer.
Har de ikke tid til å betjenekundene så ikke ta i mot så mange kunder.
Posted: 14 Aug 2006 21:26
by adoniz
Hvilket verk?
Posted: 14 Aug 2006 21:51
by Fribbern
Jeg vil vente litt med å slenge navnet ut her, får se om de gjør opp for seg først.
Posted: 14 Aug 2006 22:33
by adoniz
Gjør det etterpå davell

Om de ikke ordner opp etter seg..

Posted: 15 Aug 2006 00:00
by Fribbern
Klart, da skal dem bli svartelistet

Posted: 15 Aug 2006 14:02
by Fribbern
Da var dem ferdig mes sykkelen, men den har en elektronisk feil, den går ikke rent, så de er ikke ferdg likeveld
