Ting man bør sjekke ved kjøp av R6?

Prat om tung MC.
User avatar
Jarle
Posts: 2836
Joined: 02 Jul 2006 13:57
MC: Antall km i 2012: 997
Contact:

Ting man bør sjekke ved kjøp av R6?

Post by Jarle »

Som topic sier... noe spesielt man bør se etter når man skal kjøpe brukt R6? Søkte litt på forumet men fant ikke noe info om det...
Og er det noen spesielle årsmodeller man bør ungå, eller bør kjøpe?
Er vel snakk om å bruke ca. 60-70k når den tid kommer...
User avatar
shinobi
Posts: 86
Joined: 11 Aug 2006 08:29
MC: 2007 Yamaha FZ6-S
Location: Jessheim

Post by shinobi »

ikke noe annet enn det vanlige...det finnes en sjekkliste på forumet her for sånt:

http://www.mc-forumet.no/viewtopic.php?t=1555
- shinobi \:D/

- 1999 Kawasaki ZX6-R (sølv)
- 1998 Kawasaki ZX6-R (Full Akra med dysekit)(grønn)
- 2004 Suzuki GSXR-1000 (blå/hvit)
- 2003 Suzuki SV1000-S (sølv)
- 2006 Suzuki GSXR-600 (blå/hvit/svart)
- 2012 Suzuki SFV650 Gladius (svart)
- 2007 Yamaha FZ6-S (sølv/svart)
User avatar
Jarle
Posts: 2836
Joined: 02 Jul 2006 13:57
MC: Antall km i 2012: 997
Contact:

Post by Jarle »

Hmm... ikke akkurat sånne ting jeg tenkte på... mer typiske feil, tegn på hard bruk osv... sånn at man vet om det er ett godt kjøp eller ikke...
User avatar
adoniz
Posts: 881
Joined: 20 May 2005 20:53

Post by adoniz »

sykkler tåler hard bruk, bare servicene er fulgt. .
User avatar
shinobi
Posts: 86
Joined: 11 Aug 2006 08:29
MC: 2007 Yamaha FZ6-S
Location: Jessheim

Post by shinobi »

adoniz wrote:sykkler tåler hard bruk, bare servicene er fulgt. .
Ja disse R beistene er laget for hard kjøring. Men hvis du lurer på svakheter og sånt kan du jo kikke i bruktguiden til Bike.no eller papirutgaven som kommer i ny og ne.

Tror R6 er et bra kjøp uansett. Men jeg ville ikke kjøpt en som har gått veldig langt.

Syk lyd i den nye R6`n: http://video.google.it/videoplay?docid= ... 0532033990
- shinobi \:D/

- 1999 Kawasaki ZX6-R (sølv)
- 1998 Kawasaki ZX6-R (Full Akra med dysekit)(grønn)
- 2004 Suzuki GSXR-1000 (blå/hvit)
- 2003 Suzuki SV1000-S (sølv)
- 2006 Suzuki GSXR-600 (blå/hvit/svart)
- 2012 Suzuki SFV650 Gladius (svart)
- 2007 Yamaha FZ6-S (sølv/svart)
User avatar
adoniz
Posts: 881
Joined: 20 May 2005 20:53

Post by adoniz »

Fikk lyst på nye r6 æ no.. :) Virket som en spenstig sykkel..
User avatar
Jarle
Posts: 2836
Joined: 02 Jul 2006 13:57
MC: Antall km i 2012: 997
Contact:

Post by Jarle »

Takker for alle svar :wink:
User avatar
Jarle
Posts: 2836
Joined: 02 Jul 2006 13:57
MC: Antall km i 2012: 997
Contact:

Post by Jarle »

Vil R6'n bli "liten" til meg som er 187cm? Hørt flere si det...
Er vel ikke annet å gjøre enn å få prøvd en...
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Post by RH racing »

jeg er 189 og sliter på disse sykklene.. jeg er altfor høy for dem.. desverre.. for det er ellers gode sykkler å kjøre..
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
Muffinman
Posts: 249
Joined: 31 Jul 2006 08:08
MC: `00 929 Fireblade
Location: Averøy v/Kristiansund
Contact:

Post by Muffinman »

Jeg er 179 og det gikk greit å kjøre...men det så ganske idiotisk ut med en såpass lang mann på den lille sykkelen.
:?
User avatar
Jarle
Posts: 2836
Joined: 02 Jul 2006 13:57
MC: Antall km i 2012: 997
Contact:

Post by Jarle »

Hmmm... var det jeg fryktet ja... Hva kan være alternativet?

Hørte på en 34hk R6 nu, som jeg tenkte å gjøre til fulleffekts igjen...
Men det koster jo skjorta med engangsavgiften... synes det er greit å ha det i orden og.... hvis det skulle skje noe liksom...
User avatar
Stipa
Posts: 647
Joined: 28 Jul 2006 17:46
Contact:

Post by Stipa »

Kjøp deg en HD du :)
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Nåh ! :?
User avatar
Jarle
Posts: 2836
Joined: 02 Jul 2006 13:57
MC: Antall km i 2012: 997
Contact:

Post by Jarle »

$_p wrote:Kjøp deg en HD du :)
Haha... svinet... :lol:
Norris
Posts: 153
Joined: 16 May 2005 15:59
Location: oslo

Post by Norris »

en eldre r6 er ganske enkel å se om den er blitt bane kjørt,tror jeg har nevnt dette før men,se på styret om noen av skruene til styret er skrudd ut,da man skrur ut en av de to skruene så styret ikke brekker ved en feil landing,se på koblingene bak da rr folk har en tendens til å bare klippe ledningene til lysene bak, veldig lav kilometer på en eldre sykkel,rr kjørte r6er har ofte blitt skrudd av bak ramma på,generelt er det lett å se om skruer har vært åpnet eller ikke,styr unna skrudde r6er med fine kåper,de fleste sykkler som har blitt byggd opp fra vrak har hvite tusj tegn på seg fks på en luft boks (99 R6)eller på en bak ramme (01 R6) skrevet på seg.jeg er litt skeptisk generelt til eldre r6 pga sin populære fortid i racing og veldig mange av dem er blitt brukt til det eller så har timmy fra sogn og fjodane som har nettop fått tung lappen å gått fra 125cc til 599 hatt dem,vær nøye og spør og grav,man får mye sykkel for 70k i dag,ville nok i den pris klassen klint på et par høvdinger å kjøpt en gsxr750,har hatt R1 og kan si mot gixxman om at 750 er litt tamt,det er ikke tifellet,skal kjøpe ny sykkel til neste år,venter å se zx6r,blir det 599cc kjøper jeg en gixx 750 nyyydlig sykkel,er selv yamaha mann men bøyer meg for 750`Sitat fra Fast bikes gsxr750 is the best 600 ever made.
2001 vRak6
Post Reply