Page 1 of 2

hvite skilter

Posted: 29 Aug 2006 21:11
by bangel
går det an å få en 2004 mod 700cc på hvite skilter? 8)

Posted: 18 Dec 2006 08:40
by aaboe
Kansje litt veldi seint men vis den er godkjent så ska de gå an :D

Re: hvite skilter

Posted: 18 Dec 2006 22:43
by petter15
bangel wrote:går det an å få en 2004 mod 700cc på hvite skilter? 8)

Hvordan får du registrert 50cc'n din med fri fart?

Re: hvite skilter

Posted: 18 Dec 2006 22:44
by Pille
bangel wrote:går det an å få en 2004 mod 700cc på hvite skilter? 8)
ehm...det kommer jo an på hva slags atv dette er snakk om da..
og tør jeg spørre om hvordan du fikk til å registrere atv'en din på fri fart? uansett om du har billappen kan du ikke trimme en 50ccm..(på grunn av at køyretøyets hastighet er tilpasset så mye som bremser, ramme osv tåler)

Re: hvite skilter

Posted: 18 Dec 2006 22:46
by petter15
Pille wrote:
bangel wrote:går det an å få en 2004 mod 700cc på hvite skilter? 8)
ehm...det kommer jo an på hva slags atv dette er snakk om da..
og tør jeg spørre om hvordan du fikk til å registrere atv'en din på fri fart? uansett om du har billappen kan du ikke trimme en 50ccm..(på grunn av at køyretøyets hastighet er tilpasset så mye som bremser, ramme osv tåler)
Kjører SMC Mistral 50 cc selv, kunne tenkt meg å fått den til å gå litt fortere kanskje :P ikke så mye men, vil ha litt bedre trekk i oppoverbakkene....

Re: hvite skilter

Posted: 18 Dec 2006 22:49
by Pille
petter15 wrote:
Pille wrote:
bangel wrote:går det an å få en 2004 mod 700cc på hvite skilter? 8)
ehm...det kommer jo an på hva slags atv dette er snakk om da..
og tør jeg spørre om hvordan du fikk til å registrere atv'en din på fri fart? uansett om du har billappen kan du ikke trimme en 50ccm..(på grunn av at køyretøyets hastighet er tilpasset så mye som bremser, ramme osv tåler)
Kjører SMC Mistral 50 cc selv, kunne tenkt meg å fått den til å gå litt fortere kanskje :P ikke så mye men, vil ha litt bedre trekk i oppoverbakkene....
da vil jeg anbefale å evt. dreve til aks..og kjøpe større gasser, evt. fjerne plomber og fjerne en eventuell katalysator på den...

Re: hvite skilter

Posted: 18 Dec 2006 22:52
by petter15
Pille wrote:
petter15 wrote:
Pille wrote: ehm...det kommer jo an på hva slags atv dette er snakk om da..
og tør jeg spørre om hvordan du fikk til å registrere atv'en din på fri fart? uansett om du har billappen kan du ikke trimme en 50ccm..(på grunn av at køyretøyets hastighet er tilpasset så mye som bremser, ramme osv tåler)
Kjører SMC Mistral 50 cc selv, kunne tenkt meg å fått den til å gå litt fortere kanskje :P ikke så mye men, vil ha litt bedre trekk i oppoverbakkene....
da vil jeg anbefale å evt. dreve til aks..og kjøpe større gasser, evt. fjerne plomber og fjerne en eventuell katalysator på den...
Ok...Vil bensinforbruket gå drastisk opp hvis jeg gjør noe sånt? Hittill har jeg kjørt på 6,5dl pr mil, blitt mye småkjøring og tullkjøring:P Har sett et eller anna sted at den skal ha et gjennomsnittsforbruk på 0,28 elr noe i dn dur'n..Kunne tenkt meg å kjøre'n på 0,4 ca

Re: hvite skilter

Posted: 18 Dec 2006 22:56
by Pille
petter15 wrote:
Pille wrote:
petter15 wrote: Kjører SMC Mistral 50 cc selv, kunne tenkt meg å fått den til å gå litt fortere kanskje :P ikke så mye men, vil ha litt bedre trekk i oppoverbakkene....
da vil jeg anbefale å evt. dreve til aks..og kjøpe større gasser, evt. fjerne plomber og fjerne en eventuell katalysator på den...
Ok...Vil bensinforbruket gå drastisk opp hvis jeg gjør noe sånt? Hittill har jeg kjørt på 6,5dl pr mil, blitt mye småkjøring og tullkjøring:P Har sett et eller anna sted at den skal ha et gjennomsnittsforbruk på 0,28 elr noe i dn dur'n..Kunne tenkt meg å kjøre'n på 0,4 ca
hmm, skal vi se :P evt. fjerning av plomber vil ikke ha noen som helst slags økning i besninforbruk omtrent...evt. større forgasser og fjerning av katalysator øker bensinforbruket en del da...men som å fjerne katalysator om det er vil jeg anbefale..en kompis har en yamaha dt50, han kjørte opp noen svinger i motbakke med den, før han fjernet katalysatoren gikk den i 20-25km/t opp..etter fjerning gikk den LETT i 50-60km/t!

Re: hvite skilter

Posted: 18 Dec 2006 22:59
by petter15
Pille wrote:
petter15 wrote:
Pille wrote: da vil jeg anbefale å evt. dreve til aks..og kjøpe større gasser, evt. fjerne plomber og fjerne en eventuell katalysator på den...
Ok...Vil bensinforbruket gå drastisk opp hvis jeg gjør noe sånt? Hittill har jeg kjørt på 6,5dl pr mil, blitt mye småkjøring og tullkjøring:P Har sett et eller anna sted at den skal ha et gjennomsnittsforbruk på 0,28 elr noe i dn dur'n..Kunne tenkt meg å kjøre'n på 0,4 ca
hmm, skal vi se :P evt. fjerning av plomber vil ikke ha noen som helst slags økning i besninforbruk omtrent...evt. større forgasser og fjerning av katalysator øker bensinforbruket en del da...men som å fjerne katalysator om det er vil jeg anbefale..en kompis har en yamaha dt50, han kjørte opp noen svinger i motbakke med den, før han fjernet katalysatoren gikk den i 20-25km/t opp..etter fjerning gikk den LETT i 50-60km/t!



ok....Har ikke akkurrat så mye peiling når det gjelder hvor katalysatorn sitter... Er det det som er "blindtarmrøret" på eksosanlegget ved manifolden? Eller er det noe annet? Har fått et tips fra en bekjent om at jeg kan fjerne ei skive som står i variator-girkassen, og bytte den ut med en mindre, så vil den gå fortere....

Re: hvite skilter

Posted: 18 Dec 2006 23:02
by Pille
petter15 wrote:
Pille wrote:
petter15 wrote: Ok...Vil bensinforbruket gå drastisk opp hvis jeg gjør noe sånt? Hittill har jeg kjørt på 6,5dl pr mil, blitt mye småkjøring og tullkjøring:P Har sett et eller anna sted at den skal ha et gjennomsnittsforbruk på 0,28 elr noe i dn dur'n..Kunne tenkt meg å kjøre'n på 0,4 ca
hmm, skal vi se :P evt. fjerning av plomber vil ikke ha noen som helst slags økning i besninforbruk omtrent...evt. større forgasser og fjerning av katalysator øker bensinforbruket en del da...men som å fjerne katalysator om det er vil jeg anbefale..en kompis har en yamaha dt50, han kjørte opp noen svinger i motbakke med den, før han fjernet katalysatoren gikk den i 20-25km/t opp..etter fjerning gikk den LETT i 50-60km/t!



ok....Har ikke akkurrat så mye peiling når det gjelder hvor katalysatorn sitter... Er det det som er "blindtarmrøret" på eksosanlegget ved manifolden? Eller er det noe annet? Har fått et tips fra en bekjent om at jeg kan fjerne ei skive som står i variator-girkassen, og bytte den ut med en mindre, så vil den gå fortere....
jeg har ikke peiling på mopeder og den slags med variator så det vet jeg ikke, er godt mulig det er sant det han sier..(prøv, du kan ikke ødelegge noe :wink: ) katalysatoren er en slags "boks" som skal rense lufta og stopper også en del luft i eksospotta..den skal liksom gjøre at atv'en tilfredstiller utslippskrava til staten :shock:

Re: hvite skilter

Posted: 18 Dec 2006 23:05
by petter15
Pille wrote:
petter15 wrote:
Pille wrote: hmm, skal vi se :P evt. fjerning av plomber vil ikke ha noen som helst slags økning i besninforbruk omtrent...evt. større forgasser og fjerning av katalysator øker bensinforbruket en del da...men som å fjerne katalysator om det er vil jeg anbefale..en kompis har en yamaha dt50, han kjørte opp noen svinger i motbakke med den, før han fjernet katalysatoren gikk den i 20-25km/t opp..etter fjerning gikk den LETT i 50-60km/t!



ok....Har ikke akkurrat så mye peiling når det gjelder hvor katalysatorn sitter... Er det det som er "blindtarmrøret" på eksosanlegget ved manifolden? Eller er det noe annet? Har fått et tips fra en bekjent om at jeg kan fjerne ei skive som står i variator-girkassen, og bytte den ut med en mindre, så vil den gå fortere....
jeg har ikke peiling på mopeder og den slags med variator så det vet jeg ikke, er godt mulig det er sant det han sier..(prøv, du kan ikke ødelegge noe :wink: ) katalysatoren er en slags "boks" som skal rense lufta og stopper også en del luft i eksospotta..den skal liksom gjøre at atv'en tilfredstiller utslippskrava til staten :shock:


Ok...Har hørt nå rare lyder fra eksosen på lave turtall i det siste...Muli d er kulda som gjør det, veit ikke jeg.... Får se hva jeg gjør fremover...Er på flyttefot, så jeg skal vente til jeg har kommet istand i nytt hus til jeg tar standpunkt for om jeg ska gjøre noe med atv'n..Venter også på svar fra autozpider ang tankmåler og diverse spm ang trim :D

Posted: 19 Dec 2006 06:49
by aaboe
msn til autozpider vis de kunne komme til nyttte barachetta@hotmail.com :wink:

Re: hvite skilter

Posted: 19 Dec 2006 16:02
by bangel
Pille wrote:
petter15 wrote:
Pille wrote: hmm, skal vi se :P evt. fjerning av plomber vil ikke ha noen som helst slags økning i besninforbruk omtrent...evt. større forgasser og fjerning av katalysator øker bensinforbruket en del da...men som å fjerne katalysator om det er vil jeg anbefale..en kompis har en yamaha dt50, han kjørte opp noen svinger i motbakke med den, før han fjernet katalysatoren gikk den i 20-25km/t opp..etter fjerning gikk den LETT i 50-60km/t!



ok....Har ikke akkurrat så mye peiling når det gjelder hvor katalysatorn sitter... Er det det som er "blindtarmrøret" på eksosanlegget ved manifolden? Eller er det noe annet? Har fått et tips fra en bekjent om at jeg kan fjerne ei skive som står i variator-girkassen, og bytte den ut med en mindre, så vil den gå fortere....
jeg har ikke peiling på mopeder og den slags med variator så det vet jeg ikke, er godt mulig det er sant det han sier..(prøv, du kan ikke ødelegge noe :wink: ) katalysatoren er en slags "boks" som skal rense lufta og stopper også en del luft i eksospotta..den skal liksom gjøre at atv'en tilfredstiller utslippskrava til staten :shock:

Firhjuleren min er 150cc, og er derfor registrert som traktor..
fikk registrert den i fjor, før de nye reglene kom inn..

Re: hvite skilter

Posted: 19 Dec 2006 16:51
by petter15
bangel wrote:
Pille wrote:
petter15 wrote:


ok....Har ikke akkurrat så mye peiling når det gjelder hvor katalysatorn sitter... Er det det som er "blindtarmrøret" på eksosanlegget ved manifolden? Eller er det noe annet? Har fått et tips fra en bekjent om at jeg kan fjerne ei skive som står i variator-girkassen, og bytte den ut med en mindre, så vil den gå fortere....
jeg har ikke peiling på mopeder og den slags med variator så det vet jeg ikke, er godt mulig det er sant det han sier..(prøv, du kan ikke ødelegge noe :wink: ) katalysatoren er en slags "boks" som skal rense lufta og stopper også en del luft i eksospotta..den skal liksom gjøre at atv'en tilfredstiller utslippskrava til staten :shock:

Firhjuleren min er 150cc, og er derfor registrert som traktor..
fikk registrert den i fjor, før de nye reglene kom inn..

Ok. Trodde det var 50cc du hadde jeg :P tok tydeligvis feil der

Re: hvite skilter

Posted: 19 Dec 2006 22:34
by Thunder Storm
bangel wrote:
Pille wrote:
petter15 wrote:


ok....Har ikke akkurrat så mye peiling når det gjelder hvor katalysatorn sitter... Er det det som er "blindtarmrøret" på eksosanlegget ved manifolden? Eller er det noe annet? Har fått et tips fra en bekjent om at jeg kan fjerne ei skive som står i variator-girkassen, og bytte den ut med en mindre, så vil den gå fortere....
jeg har ikke peiling på mopeder og den slags med variator så det vet jeg ikke, er godt mulig det er sant det han sier..(prøv, du kan ikke ødelegge noe :wink: ) katalysatoren er en slags "boks" som skal rense lufta og stopper også en del luft i eksospotta..den skal liksom gjøre at atv'en tilfredstiller utslippskrava til staten :shock:

Firhjuleren min er 150cc, og er derfor registrert som traktor..
fikk registrert den i fjor, før de nye reglene kom inn..
Så ATV'n din e registrert som traktor på kvite skilt? Kjøyrer du på veien da eller? :) Og kor gammal er du då? :D