hjelm

Diskutèr kjøreutstyr her. F.eks: Hjelmer, støvler, dresser, hansker m.m.
Post Reply
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Har en KBC VR2 Assassin 2005 modell, og vet ikke helt hva jeg skal si. Kjøpte den mest for utseendes skyld :oops: Skinnmakern på Liertoppen ved Drammen har hvertfall veldig godt KBC utvalg og servicen der er helt topp. Jeg kom innom med et oljefarget visir jeg hadde som hadde fått noen rare flekker på seg. Både hjelm óg visir hadde jeg kjøpt i statene, men det hadde ikke noe å si sa de. Jeg fikk nytt visir uten at de nølte. Dro innom der for en ukes tid siden og nevnte at jeg er litt plaget av mye vind som kommer opp undenifra, og lurte på om de hadde en sånn støy/vindskjermer som var litt bedre enn den lille originale. Da gikk karen bare bort til en av de nye hjelmene og nappet av en sånn sak. Vårsågod sa han :lol:

Hmm, sorry, ble litt revet med...

Visirene har ikke anti duggbelegg, men ripefritt på utsiden. De iridium visirene deres tåler så og si ingenting, så vær forsiktig. Lufteluken i front merker jeg ikke forskjell på om er lukket eller åpen. Hjelmen støyer en del.
Er litt småtterier som trekker ned, men jeg aner jo heldigivis for min del, ikke hvor bra den er å gå i bakken med.
Paddingen innvendig kan dog taes ut så det er vel kanskje et lite pluss. I tillegg til god aerodynamikk. Kjører man R-sykkel så er aerodynamikken til hjelmen veldig viktig(syntes nå jeg da)

Bruk ørepropper om du skal kjøre på tur. Helt grei hjelm til den prisen, men vinner vel kanskje ikke så mange tester :)
User avatar
sorrow
Posts: 295
Joined: 12 Jul 2006 21:08
Contact:

Post by sorrow »

Dersom hjelmene til bullfighter er like bra som kjøreutstyret så styr unna...Har et par eksempler på at kjøreutstyret har endel dårlige sømmer og knapper. Men, om det er relevant for hjelm...who knows ?
CBR 900 RR 2001 Silver
Post Reply