Bytte pakning på ventillokket, er det en lett jobb?

Trenger du hjelp til mekking, tips til deler, spør her.
Post Reply
Fribbern

Bytte pakning på ventillokket, er det en lett jobb?

Post by Fribbern »

Hei.

Hadde sykkelen på verksted for ca 2 uker siden, og da hadde dem ventiljustering på sykkelen min, men når dem satt på ny pakning så er den ikke tett, lekker mye olje fra sykkelen min. Verkstedet sider dem ikke vil gjøre noe med det, siden dem ikke ga noen garanti for jobben, med tanke på at de ikke hadde pakninger siden kawa levrandør var konk, og måtte bruke sånn pakningsguffe.

Ser ut til at jeg må klare dette selv. er det en vanskelig jobb? jeg trenger ikke justere noe, den er bare og bytte ut?

Mvh
Anders
Hvh
Anders

http://www.supermenn.com
(fribbern er min del av siden)
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Snakk om service !!! Er det mulig :roll:

Kan jo se om du finner noe på Ebay, men just for the record, mas mye på de folka. Man kan jo få det helt tett med pakningspasta også, hvis ikke hadde det ikke blitt produsert. Det beste er ordinær pakning men men, pastaen skal gjøre nytten den også.
Fribbern

Post by Fribbern »

driver å krangler med dem i skrivenede øyeblikk.
tanket ikke på pakning, for det får jeg tak i, men er jobben vanskelig å gjøre?
Hvh
Anders

http://www.supermenn.com
(fribbern er min del av siden)
Dominator
MC: -93 Kawasaki ZZR1100 D1

Post by Dominator »

Enig med gixxerman her. Dette er fullstendig uholdbar opptreden av et verksted. Å gi garanti forutsetter jo at reparasjonen er utført riktig! Flytende pakning er bare latskap og dårlig unnskyldning for ikke å bruke original pakning. Ikke noe problem å få tak i original heller. I så fall skulle de gitt beskjed om det. Denne regningen hadde jeg nektet å betale.

På min gamle MC byttet verkstedet starterclutch og brukte flytende pakning der det skulle vært "ordentlig" pakning. Resultat: Guffa smeltet og klinte seg inn i starteren som brente seg.
pelsen
MC: litt

Post by pelsen »

Fribbern wrote:driver å krangler med dem i skrivenede øyeblikk.
tanket ikke på pakning, for det får jeg tak i, men er jobben vanskelig å gjøre?
generelt kan man si at jobben å skifte denne pakningen er omtrent like stor som den opprinnelige ventiljusteringsjobben.

Ventiljustering er en veldig enkel jobb, det er som regel alt som skal av først og på igjen etterpå som er den store jobben.

Verkstedet burde ikke ha skrudd sammen dette med pakningsguffe som erstatning for pakning uten å spørre kunden først. Egentlig burde de hatt ny pakning tilgjengelig før de påbegynte jobben. At pakninger går istykker ved demontering er jo ikke helt uvanlig.
Speedy Gonzales
MC: Z1000 08

Post by Speedy Gonzales »

Snakker meg om folk som vil gjøre god butikk.
Enig med Dominator, eg hadde heller ikkje betalt denne regningen.
Du sender ikkje noe på verksted for at de skal gjøre halve jobben.
Saab 9-3 SS 03 mod
Kawasaki z1000 08 mod
X: Yamaha R6 00 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
Post Reply