Hei.
Hadde sykkelen på verksted for ca 2 uker siden, og da hadde dem ventiljustering på sykkelen min, men når dem satt på ny pakning så er den ikke tett, lekker mye olje fra sykkelen min. Verkstedet sider dem ikke vil gjøre noe med det, siden dem ikke ga noen garanti for jobben, med tanke på at de ikke hadde pakninger siden kawa levrandør var konk, og måtte bruke sånn pakningsguffe.
Ser ut til at jeg må klare dette selv. er det en vanskelig jobb? jeg trenger ikke justere noe, den er bare og bytte ut?
Mvh
Anders
Bytte pakning på ventillokket, er det en lett jobb?
Enig med gixxerman her. Dette er fullstendig uholdbar opptreden av et verksted. Å gi garanti forutsetter jo at reparasjonen er utført riktig! Flytende pakning er bare latskap og dårlig unnskyldning for ikke å bruke original pakning. Ikke noe problem å få tak i original heller. I så fall skulle de gitt beskjed om det. Denne regningen hadde jeg nektet å betale.
På min gamle MC byttet verkstedet starterclutch og brukte flytende pakning der det skulle vært "ordentlig" pakning. Resultat: Guffa smeltet og klinte seg inn i starteren som brente seg.
På min gamle MC byttet verkstedet starterclutch og brukte flytende pakning der det skulle vært "ordentlig" pakning. Resultat: Guffa smeltet og klinte seg inn i starteren som brente seg.
generelt kan man si at jobben å skifte denne pakningen er omtrent like stor som den opprinnelige ventiljusteringsjobben.Fribbern wrote:driver å krangler med dem i skrivenede øyeblikk.
tanket ikke på pakning, for det får jeg tak i, men er jobben vanskelig å gjøre?
Ventiljustering er en veldig enkel jobb, det er som regel alt som skal av først og på igjen etterpå som er den store jobben.
Verkstedet burde ikke ha skrudd sammen dette med pakningsguffe som erstatning for pakning uten å spørre kunden først. Egentlig burde de hatt ny pakning tilgjengelig før de påbegynte jobben. At pakninger går istykker ved demontering er jo ikke helt uvanlig.
- Speedy Gonzales
- MC: Z1000 08