Takk til Gjensidige Forsikring

Prat om tung MC.
Post Reply
torstebo

Takk til Gjensidige Forsikring

Post by torstebo »

Jeg må bare kommentere Gjensidige Forsikring uten å utøve noen reklame. Min Thunderace ble stjålet i juli. Fikk først listepris tilbake + omreg avgift minus egenandel på 4000. Det var jeg rimelig fornøyd med. Ga 1000 under listepris når jeg kjøpte den. Jeg nevnte at jeg hadde handlet både hugger, en-sete, undertray + lakkering etterpå, tail raisers og blinklys. Tror dere ikke jeg fikk alle pengene som jeg hadde betalt for dette tilbake :D :D :D Nesten så det lønner seg 8)
Borg
MC: BMW R 1300 GS
Yamaha Ténéré 700

Re: Takk til Gjensidige Forsikring

Post by Borg »

torstebo wrote:Jeg må bare kommentere Gjensidige Forsikring uten å utøve noen reklame. Min Thunderace ble stjålet i juli. Fikk først listepris tilbake + omreg avgift minus egenandel på 4000. Det var jeg rimelig fornøyd med. Ga 1000 under listepris når jeg kjøpte den. Jeg nevnte at jeg hadde handlet både hugger, en-sete, undertray + lakkering etterpå, tail raisers og blinklys. Tror dere ikke jeg fikk alle pengene som jeg hadde betalt for dette tilbake :D :D :D Nesten så det lønner seg 8)
Godt å høre det selskapet der virker for noen da. Her i huset går de bare under navnet Gjenstridige :evil:
Jalmar

Post by Jalmar »

Her i huset også. :lol:
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
Transalp

Post by Transalp »

Har bare hatt bra erfaringer med gjensidige. De har til og med minnet meg på å føre opp alle tingene som ble ødelagt ved velten, siden jeg hadde glemt å føre på kjørejakken, buksen, hjelmen og hanskene. Tenkte bare på sykkelen jeg den gangen. så der fikk jeg nytt kjøre utstyr også :)
Frankeren
N - 99 Honda Transalp 600
X - 86 Yamaha Maxim 700
X - 93Suzuki Savage 650
X - 97Honda Rebel 125
supermons
Administrator
MC: Suzuki GSX750

Post by supermons »

Bare bruker denne tråden jeg, siden det er om Gjensidige..

Prøvde å sjekke opp forsikring på en sykkel, og brukte nettsiden deres til det.. Men fikk mail tilbake om:

Takk for din forespørsel.

For å kunne tenge MC forsikring med dekning for tyveri er det krav om at man er over 30 år og er totalkunde.

Ta kontakt om du evt ønsker tilbud på kun ansvarsforsikring.

Er det vanlig praksis hos forsikringsfolka? Vil det si at hvis min sykkel blir stjålet så har jeg får jeg ikke noe igjen, fordi de ikke vil la meg tegne forsikring med dekning for tyveri? Litt rart synes jeg men..

PS: Legg merke til skrivefeilen :P
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Over 30 og totalkunde... For no piss. Nok en gang viser de seg fra sin nonsjalante side. Ring en gang til, og vær sikker på at du prater med en annen. Jeg hadde Gjenstridige på gamle gixxern, og jeg kunne ha fått full kasko om jeg ville, og jeg er 25år.
supermons
Administrator
MC: Suzuki GSX750

Post by supermons »

Skal sies at jeg brukte nettskjema.. Får gidde å ta meg tid til å ringe Terra, der jeg har forsikret bilen.. Har jo ikke kjøpt sykkel enda heller..
moonlit

Re: Takk til Gjensidige Forsikring

Post by moonlit »

torstebo wrote:Jeg må bare kommentere Gjensidige Forsikring uten å utøve noen reklame. Min Thunderace ble stjålet i juli. Fikk først listepris tilbake + omreg avgift minus egenandel på 4000. Det var jeg rimelig fornøyd med. Ga 1000 under listepris når jeg kjøpte den. Jeg nevnte at jeg hadde handlet både hugger, en-sete, undertray + lakkering etterpå, tail raisers og blinklys. Tror dere ikke jeg fikk alle pengene som jeg hadde betalt for dette tilbake :D :D :D Nesten så det lønner seg 8)
Nå har jeg både innbo og MC-forsikring hos Gjensidige, men jeg er også rimelig fornøyd etter at min mountainbike ble stjålet her i sommer. Ga 1600 for den brukt (ganske bra sykkel, dog litt gammel, aluramme, XT-gir etc), og fikk tilbud om en ny Hard Rocx-sykkel med listepris på 7 laken. Jeg betalte 3000 av egen lomme, resten dekte Gjensidige, de har tom. en fin webshop man får rabatter i når man kjøper erstatninger.
Jarle
MC: Antall km i 2012: 997

Post by Jarle »

Da må dem bare ha hatt en dårlig dag tror jeg...
Fikk tilbud på full kasko til rundt 12k på fulleffekts R6, og ca. 6k med bare ansvar... 23 år... Da flyttet dem 70% bonus fra bilen over til sykkel og det ble 50% på bilen i stedet... Da var det rabatt for skivelås og garasje... Har som nevnt bilforsikring, hus-og garasjeforsikring og mobil forsikring der...
Fantomet
MC: ZX12R Med BMCfilter, Powercommander og Full MUZZY exaust!!
Move aside folks - comin` through!

Post by Fantomet »

Samme tullet her. Fikk først høre at de ikke ville forsikre min sykkel pga R-ene! Og jeg er 36 og det er min tredje sykkel + skadefritt!! La på og ringte en gang til - smertefritt! Rare greier. Bruker If nå.
Kawasaki ZX12R 2000mod
Før:
Honda CBR 900RR
Kawa GPZ 1000RX,
Kawa Z650
magne196

Post by magne196 »

prøv TERRA der e det sinsykt billig
Post Reply