Husaberg 400 som mellomklasse?

Prat om mellomtung MC
Post Reply
potet-R
Posts: 10
Joined: 03 Sep 2006 18:26

Husaberg 400 som mellomklasse?

Post by potet-R »

Har kjøpt en Husaberg 400 FE, som er registrert som tung sykkel, ca 45-50 hk. Jeg har mellomklasse lappen, så jeg på strupe den ned til 34hk. (Tar selvsagt ut plomba etter registrering.)

Men hvordan går du fram? Kan du selv strupe sykkelen, slik at du får ut ca 20-30 hk, å så vise den? Eller må et verksted gjøre dette?
Og er dette dyrt?

MVH Robert...
Hantler
Posts: 1
Joined: 19 Sep 2006 17:13

Post by Hantler »

Her er det samme opplegget som med ktm, sykkeln din må helt ned i 10hk når den plomberes ned. har selv en ktm med 7kw i vognkortet, disse blir ikke regga som 34hk som mellomtung. Så du må ha original lav-effekts svane+potte med plombering i svane og luftfilter.
mcfreak88
Posts: 31
Joined: 14 Nov 2006 19:30
Location: trondheim

Post by mcfreak88 »

når sykkeln ska registres fra toung til mellom klasse må d gjøres til et godkjent verksted vor å bli gyldig
Live to ride - Ride to live, MC for life. No Rules Riders

heller verre døu å kul en å hvær i live å ukul:)

Honda CBR 600F:p
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Post by supermons »

mcfreak88 wrote:når sykkeln ska registres fra toung til mellom klasse må d gjøres til et godkjent verksted vor å bli gyldig
Eller du kan gjøre arbeidet selv og få et verksted til å gå over og godkjenne. Men da må du finne et verksted som går med på det.
mcfreak88
Posts: 31
Joined: 14 Nov 2006 19:30
Location: trondheim

Post by mcfreak88 »

ja d går d å:) men trur nokk verkstedan sk ha mest mulig peng^^ så de vil nokk gjøre d^^:)
Live to ride - Ride to live, MC for life. No Rules Riders

heller verre døu å kul en å hvær i live å ukul:)

Honda CBR 600F:p
Kvalheim
Posts: 3
Joined: 12 Nov 2006 19:34
Location: Bergen

Post by Kvalheim »

Eller ikke?
Mange verksteder som har mer enn nok å gjøre og bare er glad for at noen ordner seg selv.
Dem må ta jobbene dem får uansett, enten man vil gjøre det selv eller ikke.

Men er Fe400 registrert som tung altså? Eg har aldri vært ute for å ha sett noen Husaberger som tung i det hele tatt..
vegsir
Posts: 234
Joined: 25 Dec 2006 21:28
MC: Husaberg FE600 00mod. digitalt speedo,sm-felger.
pissepåKTMedition!
Location: ærendal
Contact:

Re: Husaberg 400 som mellomklasse?

Post by vegsir »

potet-R wrote:Har kjøpt en Husaberg 400 FE, som er registrert som tung sykkel, ca 45-50 hk. Jeg har mellomklasse lappen, så jeg på strupe den ned til 34hk. (Tar selvsagt ut plomba etter registrering.)

Men hvordan går du fram? Kan du selv strupe sykkelen, slik at du får ut ca 20-30 hk, å så vise den? Eller må et verksted gjøre dette?
Og er dette dyrt?

MVH Robert...
da jeg kjøpte min husaberg, så hadde jeg gått og siklet på den i et halvt år, og spurt dem i butikken opptil flere ganger om den var mellomklasse eller tung. de ble til slutt enige med seg selv at den nok var tung.
da jeg fikk overtalt faren min til å gi meg et lite lån. kontaktet jeg importøren av husaberg(morstad motor) da fikk jeg høre at de som var tatt inn i det året var enten fulleffekt på sorte skilter eller mellomklasse på hvite skilter. da jeg fortalte dette i butikken så fikk de endelig undersøkt dette med biltilsynet, og det viste seg at den var mellomklasse. da ble det rask handel :smt055

mulig det som har skjedd her å?

og husaberg blir plombert til ca 12 hk. kontakt morstad motor http://www.husaberg.no så kan de evt, skaffe deg sånn til og plombere med.
Husaberg FE 600 00 mod med sm-felger og litt annet snackshttp://www.finn.no/finn/mc/object?finnk ... =22&tot=26
2xBMW 535 IA E-34

X bikez:02 NSR uplombert potte, og fp cdi. 98 TSX masse trim, 97 KX80, 90 KX 125. gammel haug av en dt
Post Reply