Hvordan skal en skinndress passe

Diskutèr kjøreutstyr her. F.eks: Hjelmer, støvler, dresser, hansker m.m.
Post Reply
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Post by tshansen »

Skal kjøpe meg dainese dress neste år jeg også! har du mulighet å legge ut bilde og hva du betalte for den?


jeg har overhodet ingen erfaring med skinndress, men jeg blir veldig overrasket om de ikke strekker seg litt etter kroppen!

Alt annet i skinn gjør jo det! Tror nok dette går seg til etter litt bruk!

Mvh
-Shaft-
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Husk at den vider seg ut. En dress skal være tight, det skal være pain in the ass å ha den på seg i starten. Sånn er det bare. Da vil beskytterne være på rette plassen når man går på snørra. Min dress er for stor, så jeg må kjøpe ny pga et dumt feilkjøp :)
Tumbleweed

Post by Tumbleweed »

Gixxerman wrote:Min dress er for stor, så jeg må kjøpe ny pga et dumt feilkjøp :)
Det kan fikses:
Flesk m/bacon til frokost kanskje? Og så litt flesk og bacon og flesk m/bacon til lunch. Middagen er lett: Baconsurret flesk med flesk og bacon. Kveldsmat blir litt verre, men flesk er en god start. Gjerne supplert med litt bacon i flesk m/bacon.

Skyll det hele ned med noen kopper smult. Innimellom måltidene kan det være lurt å variere litt med feks bacon og flesk.

Dressen for stor, sier du?
Joda
Posts: 143
Joined: 22 May 2006 16:42

Post by Joda »

Kjøpte min tredje skinndress i slutten av juli. Alle har vært så trange at det er et mareritt å ha dem på i starten. Den forrige fikk jeg blåmerker av fordi den var så trang i overgangen fra bryst til skulder/arm. Skinndressen skal i starten sitte som en kondom. Det skal ikke være mulig å ha mye klær under, særlig ikke bukse og genser. Jeg bruker bare superundertøy når tempen går under 10 grader. Felles for alle er at de har tøyd seg en god del etterhvert og passformen har med tiden blitt bortimot 100%.

Jeg har hatt to Dainese-dresser. Den første var av billigste modell og jeg var ikke helt fornøyd med skinnkvaliteten. Det ble hull på skuldre og første skinnlaget på skinka ved fall i lav hastighet.

Den andre var av dyrere modell og er den desidert beste dressen jeg har hatt på meg. Den ble testet i en 130-140 km/t highsider på bane. Skinnet holdt utrolig bra og jfikk bare noen mindre skraper. Jeg hadde nok fremdeles kjørt rundt med denne dressen hadde det ikke vært for at sømmene på høyre side av brystet og under armen revnet.

Nå har jeg investert i en rimelig Spyke-dress. Den er ikke kræsjtestet, men føles helt ok. Litt stivere skinn enn Dainese og litt annerledes passform. Plages litt med å få nok "skrev" på føttene slik at man kan henge tilstrekkelig ut ved banekjøring, men det går seg nok til med tiden. Foret innvendig holder imidlertid ikke samme kvalitet som Dainese og klistrer seg fast til huden i langt større grad. Glidelåser og andre tekniske løsninger føles heller ikke like bra som dyrere Dainese, så jeg regner med man får omtrent hva man betaler for.

Skal investere i en ekstra perforert heldress til neste år, for banekjøring og lek på varme dager. Blir vel enten Dainese eller Alpinestars tror jeg.
03 GSX-R 1000
ATWindsor
Posts: 1296
Joined: 28 Apr 2005 10:17
MC: Suzuki SV650 2002

Post by ATWindsor »

Joda wrote:
Skal investere i en ekstra perforert heldress til neste år, for banekjøring og lek på varme dager. Blir vel enten Dainese eller Alpinestars tror jeg.
Litt kvasi-OT, men jeg leste i MC-avisa eller noe om en ekstra perforert dress i kenguru-skinn som visstnok var veldig kjølig, om du er interessert kan jeg se om jeg klarer å grave opp navnet.

AtW
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Min er perforert over hele frontpartiet + hele armene. Når det er dritvarmt ute så merker man ikke så mye fra eller til da luften som blåser gjennom er så varm uansett, men selvsagt mye bedre enn ikke perforert. Syntes det er deilig nå som det begynner å bli litt kjøligere også, for da kjenner man at man lever :)
Joda
Posts: 143
Joined: 22 May 2006 16:42

Post by Joda »

Hvordan VET du at det blir så mye bedre med perforert dress? Har du kjørt med vanlig "tett" dress noen gang?

ATW: takk for tilbudet, men jeg har ikke tenkt å strekke meg opp i prisklassen hvor kenguruskinn er vanlig. Man får utrolig mange flotte dresser i prisklassen rundt 10.000,-
03 GSX-R 1000
ATWindsor
Posts: 1296
Joined: 28 Apr 2005 10:17
MC: Suzuki SV650 2002

Post by ATWindsor »

Joda wrote:Hvordan VET du at det blir så mye bedre med perforert dress? Har du kjørt med vanlig "tett" dress noen gang?

ATW: takk for tilbudet, men jeg har ikke tenkt å strekke meg opp i prisklassen hvor kenguruskinn er vanlig. Man får utrolig mange flotte dresser i prisklassen rundt 10.000,-
Jeg tror(?) den dressen det var snakk om kostet litt under 10 000.

AtW
Joda
Posts: 143
Joined: 22 May 2006 16:42

Post by Joda »

MED kenguruskinn? Host opp link please! :D
03 GSX-R 1000
ATWindsor
Posts: 1296
Joined: 28 Apr 2005 10:17
MC: Suzuki SV650 2002

Post by ATWindsor »

MED kenguruskinn? Host opp link please! :D
Jeg har ikke en lenke, men fant bladet, det er en Frank Thomas Sabre (importør står oppgitt som Erling Sande), med oppgitt pris til 10 000

Dette står om den:

Kommentar: sportslig allrounddress i kenguruskinn. Veldig perforert. Luftigere enn dette blir det ikke.

Pluss: Veldig lett og svært smidig dress. Det er ikke alt for mange og store stretchfelter, så du må finne en dress som passer godt, men da er den utrolig god å ha på.

Minus: Glidelåsen som holder sammen jakke og bukse er på selve jakken sydd fast i forsterket materiale, men ikke i selve skinnet. Med varmeforet på plass blir den litt mer knotete å ta på.

AtW
User avatar
sorrow
Posts: 295
Joined: 12 Jul 2006 21:08
Contact:

Post by sorrow »

Joda wrote:MED kenguruskinn? Host opp link please! :D
se her:

http://www.fcmoto.de

de selger Arlen Ness KENGURU til ca 8500 NOK (pluss etc diverse bestikkelser til den norske mafia..staten)
CBR 900 RR 2001 Silver
Post Reply