Hjelp til betaling på EBAY
Hjelp til betaling på EBAY
Har bydd på ebay på nye cylindre. men selger godtar ikke paypal på internationale ordre kun us money order eller cashiers check. hva er dette og hvordan gjør man dette? noen som har prøvd?
triumph sprint st 2000mod
kawasaki z1000j 1982mod
kawasaki vn15 vulcan 1996mod
kawasaki z1000j 1982mod
kawasaki vn15 vulcan 1996mod
er mange kukskaller der som ikke godtar paypal inernasjonalt,
men hvis du absolutt vil kjøpe den tingen og velger og stole på selgeren så kan du spørre han om kontodetaljer og overføre utenlandsbetaling på nettbanken, koster ca 50kr i min bank.
de kaller visst en sånn vanlig overføring for "wire transfer" i usa,
men hvis du absolutt vil kjøpe den tingen og velger og stole på selgeren så kan du spørre han om kontodetaljer og overføre utenlandsbetaling på nettbanken, koster ca 50kr i min bank.
de kaller visst en sånn vanlig overføring for "wire transfer" i usa,
Egentlig ikke noe større problem enn å sjekke selgers tilbakemeldinger fra tidligere salg, og er det en butikk, og ikke en enkelt person som selger, så er det litt tryggere igjen. Har karen/butikken mange salg med masse positive tilbakemeldinger så ville jeg handlet om jeg absolutt MÅTTE ha varen. Har selv gjort dette via tyske ebay, og det gikk smertefritt.
Kjøpte en D-link Repeater fra USA.. på E-bay.. var litt rask på budknappen.. så i etterkant at selger ikke godtok betaling via PayPal fra internasjonale kunder.... Tenkte faaaaen.. hadde jo et så høyt maksbud at jeg var sikker på å få varen.... vant budrunden fikk opp PayNow og betalte via PayPal og D-linken kom i går...... the moral of this story is at det er ikke alltid at det som står is the truth the whole truth and nothing but the truth...... så det kan godt hende at du likevel kan betale via PayPal....
Do You Feel Lucky?
Do You Feel Lucky?
Du trenger bare 1
-
-
Risikoen for en selger for å bli fralurt både penger og vare, er større ved bruk av PayPal ved internasjonalt salg fra USA. Derfor oppgir mange selgere at de IKKE tar PayPal fra kunder utenfor USA. Men om man spør dem pent og har god feedback fra andre selgere, sier de ofte ja.
Samtidig er money orders, sjekker og overføring via Western Union en ypperlig måte for uærlige selgere å fralure utenlandske kjøpere fra både penger og vare. Så der skal man sjekke feedback nøye før man handler.
Samtidig er money orders, sjekker og overføring via Western Union en ypperlig måte for uærlige selgere å fralure utenlandske kjøpere fra både penger og vare. Så der skal man sjekke feedback nøye før man handler.
-86 ugjenkjennelig Sportster
-07 grell XL883R
-07 grell XL883R
-
Jo. PayPal kan trekke tilbake penger som er kommet inn. Handler man i USA fra USA er selger beskyttet mot tilbakebetaling, da man i USA kan velge å sende til kun verifiserte adresser og da blir beskyttet av PayPal. Men adresseverifisering finnes kun "over there"Men hvordan kan de bli lurt ? Det er jo bare å vente til de har fått penger på konto, og så sende varen. Om de ser at de har fått inn penger, så kan ikke disse trekkes tilbake fra kjøper
http://answercenter.ebay.com/thread.jsp ... 8232131898
-86 ugjenkjennelig Sportster
-07 grell XL883R
-07 grell XL883R
-