Page 1 of 3

Tuning - noen vits?

Posted: 16 Sep 2006 16:50
by Fantomet
Hallo! Jeg har satt inn min Honda CBR900RR-97mod på verksted for tuning.
Sportsfilter og dynokit. Effektanlegg står på fra før. Noen som vet sånn cirka hvor mye effekt dette vil gi?
Er det noen der ute som har nogenlunde samme sykkel som vet?

Posted: 16 Sep 2006 18:44
by Asfaltkongen
rundt 5 hester...

Posted: 16 Sep 2006 18:50
by Fantomet
...og noen sier 20...

Posted: 16 Sep 2006 19:24
by RH racing
på 900CBR sier dem mellom 15 og 25. kommer ann på motoren fra før av (hvor bra den er) og åssn annleg og hvor godt den blir justert da.. men det burde du vel hørt om føre du satt den inn?

Posted: 16 Sep 2006 19:30
by Fantomet
Tja, motoren går jo som ei klokke, men det blir storservice samtidig så effekten regner jeg med å kjenne godt uansett! 15-25hk er jeg forøvrig godt fornøyd med hvis det blir det!!

Posted: 16 Sep 2006 19:37
by RH racing
du får ta den ned på KBC i tronheim når den er klar og gi den en rulletest ;) hold oss oppdatert.. komplet eksos annlegg eller slip on?

Posted: 16 Sep 2006 23:29
by Asfaltkongen
25 bakhjulshester el?

Posted: 17 Sep 2006 01:44
by RH racing
er vel motorhester vil jeg tro...

Posted: 17 Sep 2006 08:53
by Joda
25 hk? Hehe.. Det er jo lov å drømme da, men dette er langt fra reelt. Tiden hvor man fikk ut så mye ekstra effekt med små midler ble passert på 80-tallet. Mer reelt å håpe på er vel rundt 10-15 hk...

Posted: 17 Sep 2006 11:20
by Asfaltkongen
Joda wrote:25 hk? Hehe.. Det er jo lov å drømme da, men dette er langt fra reelt. Tiden hvor man fikk ut så mye ekstra effekt med små midler ble passert på 80-tallet. Mer reelt å håpe på er vel rundt 10-15 hk...
Jepp, og 10-15hk er nok med helanlegg og ikke slipon. Det som hadde vært bra var om man målte i dyno før og etter, ikke bare etter.

Posted: 17 Sep 2006 11:59
by Fantomet
Jeg gleder meg ihverfall stort til å kjøre den etter Tuningen. Håper på STOOOR forandring!!

Posted: 17 Sep 2006 20:57
by Gixxerman
Ikke ha for STOOORE forventninger :wink:

Posted: 18 Sep 2006 08:36
by Fantomet
Vet ikke helt forskjellen på helanlegg og slip-on, men jeg har det gamle anlegget og det er "helt" - dvs med rørene før potta - så da har jeg vel fullt effektanlegg da!?

Posted: 18 Sep 2006 09:47
by Keihin
Ja, høres sånn ut. Slip-on er bare selve "termosen" evt. med en rørstump som når under sykkelen. Komplett anlegg er inkl. grenrør, dvs rørene som går helt foran og inn på motoren. I ditt tilfelle er det 4 av de.

Kun fullt anlegg som gir noe nevneverdig effekt, og krever justering av forgassere/injection. Slip-on gir mest lyd, og krever som oftest ikke videre modifikasjon.

Posted: 18 Sep 2006 15:08
by Fantomet
Goody! :D