Honda CBR 600 F

Prat om mellomtung MC
Post Reply
User avatar
Flydude
Posts: 459
Joined: 23 Sep 2005 22:52
MC: Honda CBR 600F

Honda CBR 600 F

Post by Flydude »

Jeg skal begynne med tunglappen neste år, for å få den rundt 18års dagen min, og har sett litt på sykkel. Drømmer svært om Kawa Ninja, som så mange andre, men de årsmodellene jeg da vil ha blir alt for dyre, og for ikke å snakke om forsikringen!

Derfor har jeg i det siste sett litt rundt på CBR 600F -97, -98, -99 modellene. Disse synes jeg ser kule ut, og kan godt tenke meg å kjøre. Og de er ikke så dyre. Kan få dem for under 50K. (Noen erfaringer med disse modellene?)

Det jeg egentlig lurer på er hvordan denne sykkelen kan slå ut på forsikringselskapet i positiv retning? Den heter ikke "R", så kan det hende forsikringen går ned bare pga det? Og har det noe å si at de er så gamle og masseproduserte? Noen som kanskje har priser de selv har fått oppgitt/betalt? Den skal selvfølgelig registreres som mellomklasse. Og om det blir altfor dyrt dropper jeg kasko, og legger pengene til side isteden.
Sykkel selges:
CBR 600F4 -99 (Profilbildet)
User avatar
stian
Posts: 290
Joined: 15 Nov 2005 00:54
Location: Trondheim
Contact:

Post by stian »

CBR 600 F er genial sykkel, blir billigere forsikring en feks, ninja, gsxr, r6 ol. ja, helt rent forsikringsmessig på en 21åring i trheim delkasko, ligger gsxr,ninja osv på ca 13500 pr år. å CBR på 8000pr år.. dette er bare for og vise prisforskjell..

I effekt forskjell er det ikke store biten... 98 CBR ca 105hk, 98 ninja ca 108hk og 97 gsxr 103hk.. Så absolutt en sykkel og satse på..
Jeg er storfornøyd med min..

Har tenkt å selge nå, så bare rop ut hvis noen er interresert!
User avatar
Flydude
Posts: 459
Joined: 23 Sep 2005 22:52
MC: Honda CBR 600F

Post by Flydude »

Jess! Det jeg håpet på. Og så må den plombes ned til 34HK, så da er det hvertfall ikke stor forskjell. Om jeg skal kjøre med 34HK vet jeg ikke. Det får vi se på til neste år.

Men tenkte det kunne bli en fin, litt billigere førstegangs sykkel for en som elsker R-sykler. Er jo pene og se på og, imotsetning til enkelte av de andre merkene sine -97 - -00 modeller.

Da får vi bare satse på å få igjren masse på skatten neste år, og billige sertfikater (B og A), så blir det det 8)

Kan hende jeg også setter forsikringen på fattern, slik at jeg får 70%, eller at vi godsnakker med selskapet og kanskje får overført noe rabatt...
Sykkel selges:
CBR 600F4 -99 (Profilbildet)
mcfreak88
Posts: 31
Joined: 14 Nov 2006 19:30
Location: trondheim

Post by mcfreak88 »

når du tenke fårsikring en kompis av meg kjøpte en honda cbr 1000f og skulle fårsikkre sykkeln han er 25år og aldri hatt fårsikring før han com rundt
6000 i åre ^^^ vis d har vert en r hadde d forsikringa blit mye dyrere jeg har kjøpte meg en cbr600f no som skal ned til mellom kl. veit ikke om fårsikring enda men håper den ikke blir dyr:) jeg er 18 hehe
Live to ride - Ride to live, MC for life. No Rules Riders

heller verre døu å kul en å hvær i live å ukul:)

Honda CBR 600F:p
Post Reply