Ja, men det er vås. Snille folk som er mindre opptatt av penger, og mer opptatt av å være snille er lykkligere og har større livsglede enn andre, for å ikke snakke om at det er umoralsk.
ATWindsor wrote:.. er lykkligere og har større livsglede enn andre, for å ikke snakke om at det er umoralsk.
AtW
Større livsglede og lykkeligere er helt individuelt og har ingen sammenheng med denne saken. At det er umoralsk, det skal jeg være enig.
Jo det har en sammenheng, at det finnes lyklige rike og umoralske folk er det vel liten tvil om, men statistisk sett er feks folk som er mindre opptatt av materiell velstand lykkeligere.
Hadde ikke du satt pris på om noen hadde gjort en innsats for å levere tilbake noe du hadde mistet? En gullring har ofte betydelig større affeksjonsverdi enn de hundrelappene man eventuelt kan få for den. Jeg hadde ihvertfall ikke gjort meg til kjeltring for så lite.
Minn meg på det den dagen jeg finner din stjålne sykkel som du ikke har tyveriforsikring på... Fort gjort å glemme disse fine ordtakene man kan bruke som unnskyldninger for manglende moral.
v4: Keep it up! Som du ser er du medlem av en utrydningstruet art...
Men det er lett å se hvor mange som er uærlige. Står jo i kasse jeg, og om jeg gir tilbake for mye så er det ytterst sjelden kunden sier ifra. Om de på den annen side får igjen for lite, DA !!