Som alle andre tenkte jeg at jeg skulle skrive noen få ord om meg selv. Bare for reklamens skyld.....
Er en gutt på 23, bruker gutt da jeg synes mann gjør meg eldre enn jeg føler meg. Kommer fra Bergen, men er bosatt i Stavanger på grunn av studier. Går på Universitet i Stavanger og trives med det, dog det skal bli godt å bli ferdig om vel halvannet år ja.
Min mc-karriere har egentlig aldri kommet igang, tok lettlappen og kjørte litt lett, aldri egen sykkel da, var så vidt jeg fikk lappen i det hele tatt. Har noen foreldre som ikke var overbegeistret for ideen min om å ta lett-lappen, og det kom ikke på tale med egen sykkel om jeg ville bli boende hjemme. Oppgraderte A1 til klasse A da jeg ble 18 og har hatt lappen siden det, men har ikke kjørt siden. Sist jeg satt på en sykkel var altså over 5 år siden. Det var aldri penger til overs til å kjøpe meg sykkel, dessuten ble bil prioritert på den tiden. Jeg er også hellig overbevist om at hadde jeg hatt sykkel på den tiden hadde jeg drept meg innen to uker. Var ikke helt tam nei, verdensmester og alt det der.
Har heldigvis vokst fra meg de verste hornene i pannen, uten at jeg vil kalle meg en sinke av den grunn. Ihvertfall i bil, mine første meter når jeg atter en gang kommer til å bestige en mc vil nok bli til ergrelse for mine medtrafikanter, men slapp av, jeg skal gi beskjed her inne....
Så hvorfor denne nyfunne interessen for mc, jo i sommer fant jeg og en kamerat ut at jo, nå var det på tide, vi skal ha oss sykkel til neste sommer og reise på mc-ferie. Jeg vil til Nordkapp, han til Hellas, vi har ikke krangla ferdig enda hva det blir, men det blir Nordkapp, eller noe i Norge om ikke annet, kanskje Sverige. Heldigvis er det jo han som har presset på seg da han ikke har lappen, det har jo jeg, heldigvis. Hadde hatt råd til lappen, men ikke noe særlig mer tror jeg. Er ikke så fett å være student nei. Så det blir nok en eller annen rimelig bruktsykkel til å begynne med.
Apropos sykkelvalg, det blir nok kanksje noen tråder om hva og hvilke, og så videre, utover vinteren, og kanskje mest på nyåret. Det samme med kjøreutstyr, for det må en ha, har lest litt her inne og funnet ut at å kjøre i noe annet enn fullt utstyr ikke kommer på tale. Her skal det handles hjelm, jakke, bukse, sko, hansker, ryggskinne og jeg vet ikke hva. Da er jo erfaringer fra brukere meget ålreit. Selv om jeg tar alle forumanbefalinger med en klype salt all den tid vi snakker om subjektive opplevelser så er det kjekt å få høre hva andre mener, og er de enig med meg så sover jeg litt bedre

Tenkte å vente til jul/nyttår og se om det var mulig å skaffe seg noe utstyr til en rabattert pris. Det er nå verdt et forsøk. Skulle jo gjerne kjøpt sykkel nå, blir jo helt syk av å sitte på autodb og finn.no å se. Men det får vente til februar mars tenker jeg. Og håpe våren kommer tidlig neste år.
Well, that as they say, is that.
Mvh Alas