Page 1 of 1
Posted: 27 Sep 2006 19:59
by Olav'en
Det pleier å vere romtemperert.
At pakninger osv skal gå i stykker i oppvarmede lokaler? Rart dei ikkje renner vekk om sommeren da!

Posted: 27 Sep 2006 20:11
by Tekumseh
Dette lurer jeg også på. Lurer på om jeg skal ha sykkelen innendørs i vinter. Ville ment det er bedre for sykkelen jeg, så lenge den ikke står inntil vedovn, panelovn osv og får temperaturer over 30 grader.
Posted: 27 Sep 2006 20:23
by Banditbiker
Trenger ikke stå spesielt varmt. De magiske ordene her er
tørt og i stabil temperatur.
Pakninger tåler selvsagt varme. Hvordan skulle de ellers greie seg gjennom en varm sommer. Motoren har også en tendens til å opparbeide seg en viss temperatur når sykkelen kjøres. Slik er det i hvertfall på mine sykler.

Posted: 27 Sep 2006 20:33
by Jalmar
Tipper det siktes til pakninger på kjøretøy som står lenge slik at pakningene tørker ut. Da kan det skje at enkelte ting lekker etter svetter litt en stund når man begynner å kjøre igjen. Dette vil normalt gi seg når pakningene igjen har fått fuktigheten sin. Jeg opplevde dette på rørene mellom forgasserne på Gamle Blå og på innsugsmuffene av gummi. Men da snakker vi om lang lagring på over ett år. Vinterlagring i temperert lokale i 4-6 måneder skal ikke ha noe å si.
Posted: 28 Sep 2006 18:44
by adoniz
da tenker de nokk paa over mye lengre tid enn en vinter ja. aassen taaler bilene/mc i feks spania ellers varmen?
Som det ble nevt over. Toert og stabilt
