Pakketilbud! Noe tess?

Diskutèr kjøreutstyr her. F.eks: Hjelmer, støvler, dresser, hansker m.m.
User avatar
Alas
Posts: 1713
Joined: 22 Sep 2006 15:47
MC: 08 Suzuki DR-Z 400 SM, Yoshi fullanlegg, KN filter og oppdyset.
Location: Bergen

Pakketilbud! Noe tess?

Post by Alas »

Hei.

Var inne på http://www.mc-utstyr.no/storefront.php og kikket litt. Det som jeg fant veldig interessant var et av pakketilbudene deres, nemlig nummer 6. Det til den nette sum av vel 7k kroner.

Da får man en Caberg Justissimo, som jeg har lest at noen her inne beskriver i rosende ordelag.

Man får et cordurasett fra Bullfighter, og det er vel det jeg er mest skeptisk til. Vet ikke hvordan det er kvalitetsmessig. Jakken heter enten Ventura eller F-16, Ventura er vel mest aktuell tenker jeg. Også er det en Cordura snekkerbukse. Derfor lurte jeg på om noen hadde noen formeninger om dette settet. Jeg er jo relativt ny på dette her, og således litt usikker på hva man skal se etter, og hvor man bør ha bekyttelse osv.

Støvler ville nok blitt enten Oxtar SS Performance, eller Oxtar Explorer. Noen med erfaringer med noen av disse, eller Oxtar generelt?

Også får man to par hansker og halsvarmer, de er jo ikke så interessant, da de ikke (nødvendigvis) utgjør den store utgiften senere, men innspill her er også velkommen.

Butikken ligger jo mellom Stavanger og Sandnes så jeg regner med at man kan stikke innom og prøve størrelse, det er jo et pluss synes jeg da.

Bruksområdet blir vel allround kan jeg tenke meg. Ikke så mye kjøring i regn tenker jeg. Men litt blir det nok kanskje.

Om andre har linker til andre butikker med gode pakketilbud mottas de med takk.

Mvh Alas
User avatar
Lasseleeten
Posts: 445
Joined: 31 Aug 2006 10:01
MC: Husaberg FS 650
m/ Leo-V X3
Location: Tønsberg

Post by Lasseleeten »

Var på Hof MC center for noen dager siden og kjøpte litt kjøreutstyr..

Fikk dette for 7000 kr.

Dainese tekstil jakke.
Scott tekstil bukse.
Shoei XR-1000.
Alpinestars SP-2 hansker.
Og et sota visir =P

Anbefaler deg å ta en tur innom en lokal mc butikk og sjekke litt, pleier å ha rimlig bra rabatt nå ;D
User avatar
Alas
Posts: 1713
Joined: 22 Sep 2006 15:47
MC: 08 Suzuki DR-Z 400 SM, Yoshi fullanlegg, KN filter og oppdyset.
Location: Bergen

Post by Alas »

Jaja, da har jeg gjort som Lasseleeten forelso og vært på tur rundtomkring og sett og prøvd. Endte opp med 3 forskjellige tilbud.

Sted 1:
Det første var en med en Spyke tekstiljakke, en Halvarssons bukse, Oxtard støvler og en Shoei Raid II hjelm, dette kom på rett over 8k, men om jeg ville kunne jeg legge til ca 1100 og få en Shoei XR-1000 med grafikk. Så da ville det blitt i overkant av 9300. Ingen upris, men jeg mangler jo da ryggskinne og hansker. Men det er jo fine julepresanger....
Hjelmen var jo nesten rosinen i pølsa her, den var jo dritkul, spesielt XR-1000, jakken var velig behagelig, men siden de ikke hadde Spyke-bukse gikk ikke dette settet an å hekte sammen med glidelås. Både jakken og buksen hadde uttagbare innerfor og alt av beskyttere, eneste var et knebeskyttelsen kom litt for langt ned når jeg stod, men det var bedre når jeg satt på en sykkel.

Sted 2:
Her var det Lindstrands det gikk i. Fant et ganske kult sett i såkalt "urban camo" eller hva jeg skal kalle det. Litt harry, men ganske kule. Det hadde ikke beskyttelse, men det gikk an å kjøpe utenom. Igjen så ville nok knebeskytterne kommet under kneet mitt, kanskje litt for langt under, men alternativet er jo å kjøpe sånne crossbeskyttere og bruke det. Siden jakken også manglet beskyttere fikk jeg pris med en slik brynjesak. Den var jo meget behagelig å ha på også. Hjelmen var en X-lite 801, eller var det 601(?) med grafikk. Støvlene vet jeg ikke merket på, men det var noe skinngreier det og. Alt i alt 9000,- Det som jeg er mest usikker på her er jo det som har med selve jakken og buksen å gjøre, men det kan være litt psykisk og, det at, spesielt buksen, var tynnere enn alle andre og da innbiller jeg meg at den ikke tåler et fall like godt som de andre. Men det er jo ikke sikkert. I alle tilfeller tror jeg at dette vil bli det sikreste, all den tid jeg får brynje og skikkelige knebeskyttere som sitter der de skal. Dog, det blir jo litt arbeid å ta det på hver gang man skal ut, men jeg regner jo med å bli en finværskjører.

Sted 3:
Det billigste stedet, pakkepris 6000,- Bullfighter jakke og bukse, begge passet ganske bra. KBC hjelm, sølvfarget, ganske kul, ihvertfall med speilvisir som var med i prisen, Oxtar støvler med goretex. Det som var med dette settet var jo det at jeg synes beskyttelsen virket litt myk, og ikke så hard som de andre jakkene og beskytterne jeg prøvde. Igjen, kan jo bare være psykisk.

Sånn. Nå håper jeg på litt innspill om hva folk mener, og håper noen kan øse av sin erfaring til en novise.

For øvrig var det litt gøy å prøve utstyr, tasse rundt og se seg selv i speilet med full habitt, ønsket om sykkel ble ikke mindre av dette nei.

Mvh Alas
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Post by Jeanette »

Selv kjøpte jeg dette pakketilbudet hos Hof MC tidlig i sommer, og jeg er kjempefornøyd :D

Har ikke sykkel selv, så jeg har ikke fått prøvd det aktivt over lengre turer, men foreløpig er det hvert fall ikke noe negativt å si!
User avatar
brap
Posts: 254
Joined: 17 Jul 2005 01:02

Post by brap »

Hvis du ikke skal kjøpe sykkel før neste sesong burde du vente til da med å kjøpe utstyr, siden årets modeller fås nesten gratis til våren, pluss at du kan velge blant alle de kommende 2007-modellene.

Selv har jeg XR-1000 og har ingenting negativt å si om denne. Hvis den passer på hodet ditt vil jeg virkelig anbefale den.

Bullfighter er billig, men ikke noe mer. Etter en sesong kommer du til å oppgradere til noe bedre, og da er det ikke så billig lenger likevel - like greit å klemme til med Alpinestars eller Dainese med det samme.

Du må prøvesitte utstyret på en sykkel sånn at du vet hvordan det funker når det er i bruk.
il4
User avatar
Alas
Posts: 1713
Joined: 22 Sep 2006 15:47
MC: 08 Suzuki DR-Z 400 SM, Yoshi fullanlegg, KN filter og oppdyset.
Location: Bergen

Post by Alas »

Hvis du ikke skal kjøpe sykkel før neste sesong burde du vente til da med å kjøpe utstyr, siden årets modeller fås nesten gratis til våren, pluss at du kan velge blant alle de kommende 2007-modellene
Du har helt klart et poeng her, men jeg har en størrelse som gjør at det meste blir solgt ut på høsten. Og noe 2007-modeller har jeg ikke sånn bruk for. Det går greit liksom. Dessuten sparer man jo noen tusen på å kjøpe nå. Og det er jo kjekt. Mer penger til sykkel over nyttår. :D

Ellers ser jeg at du er fornøyd med XR-1000, det er nok den hjelmen jeg likte best. Men X-lite'n var ikke så verst den heller. Men det er nok ikke umulig at det blir flere hjelmer etterhvert. Samme med kjøreutstyr. Må jo ha litt å velge i :wink: At Bullfighter ikke er verdens beste ante meg, men det er jo greit å få bekreftelser på det og.

Men det med sånne brynjer, noen som har erfaringer med det? Jeg "følte" meg sikrere med det på for da satt jo all beskyttelsen der den skulle, uavhengig av hvordan jakken var.

Mvh Alas
Den Røde Fare
Posts: 968
Joined: 23 Mar 2006 20:45
Location: Bergen

Post by Den Røde Fare »

Jeg har Dainese skjelett, eller "brynje". Ryggskinne, nyrebelte, polstring på brystkassen og hardplast på skuldre, albuer og nedover armene.

Det passer greit under en romslig kjørejakke i tekstil, noe klumpete, men skal man ha noe litt tightere, er det glemmesak. Cafèracerjakker feks....man ser ut som noe overbolet noe ;)

Jeg brukte den når jeg jobbet som MC-bud. Om sommeren gjerne bare med en genser over :)

Det blir veldig mye og kle av og på for en kort tur.

Nå til dags kjører jeg med jakker med polstringer....
-86 ugjenkjennelig Sportster
-07 grell XL883R
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Personlig liker jeg ikke disse pakketilbudene da jeg ser på det som om de smekker sammen en pakke fra restelageret sitt og sier at det er århundrets tilbud osv. Som regel er det div ymse hva kvalitet angår også.
User avatar
Alas
Posts: 1713
Joined: 22 Sep 2006 15:47
MC: 08 Suzuki DR-Z 400 SM, Yoshi fullanlegg, KN filter og oppdyset.
Location: Bergen

Post by Alas »

Personlig liker jeg ikke disse pakketilbudene da jeg ser på det som om de smekker sammen en pakke fra restelageret sitt og sier at det er århundrets tilbud osv. Som regel er det div ymse hva kvalitet angår også.
Jo, men her er det jo utvalg fra deres vanlige utvalg, bare satt sammen til en pakkepris. Ikke et forhåndsbestemt tilbud. Jeg har etter å ha sett litt rundt kommet til samme konklusjon som deg. Sånne forhåndsbestemte ting er litt ymse, men det meste her er vel ting som de skal ha ut fra lager. Ikke latest of the latest, men ikke så verst heller tror jeg.
På de tol dyreste alternativene her så sparer jeg mellom 20 og 30% totalt, og da er ikke hjelmene nevneverdig nedsatt.

Mvh Alas
ATWindsor
Posts: 1296
Joined: 28 Apr 2005 10:17
MC: Suzuki SV650 2002

Post by ATWindsor »

Den Røde Fare wrote:Jeg har Dainese skjelett, eller "brynje". Ryggskinne, nyrebelte, polstring på brystkassen og hardplast på skuldre, albuer og nedover armene.

Det passer greit under en romslig kjørejakke i tekstil, noe klumpete, men skal man ha noe litt tightere, er det glemmesak. Cafèracerjakker feks....man ser ut som noe overbolet noe ;)

Jeg brukte den når jeg jobbet som MC-bud. Om sommeren gjerne bare med en genser over :)

Det blir veldig mye og kle av og på for en kort tur.

Nå til dags kjører jeg med jakker med polstringer....
Har du prøvd en sånn brynje uten armbeskyttere? Driver selv å vurderer en brynje, da skader i overkroppen er ganske heftig repsresentert i dødststistikkene/alvorlig skade for MC. (Og hofteskader interessant nok).

AtW
Den Røde Fare
Posts: 968
Joined: 23 Mar 2006 20:45
Location: Bergen

Post by Den Røde Fare »

Jeg har mine egne to airbager foran, og det er ryggbeskyttelse i to av kjørejakkene mine. Så noe brynje står ikke på innkjøpslisten. nei ;)
-86 ugjenkjennelig Sportster
-07 grell XL883R
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Men tror du mannen din blir så happy når han må kjøpe nye fordi lufta er gått ut i de gamle :lol:
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Post by RH racing »

hva er en brynje? vet hva en skikkelig ridder brynje er.. men regner med at dette ikke er samme sak ;)
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
ATWindsor
Posts: 1296
Joined: 28 Apr 2005 10:17
MC: Suzuki SV650 2002

Post by ATWindsor »

hva er en brynje? vet hva en skikkelig ridder brynje er.. men regner med at dette ikke er samme sak ;)
Ligner jo litt på en ridder-brynje :) Bare litt mindre klumpete, typisk noe sånn:

http://www.yamahamc.com/dainese1/visVare.jsp?id=117

eller no slikt som du er litt mer ivrig.

http://www.yamahamc.com/dainese1/visVare.jsp?id=116

AtW
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Post by RH racing »

var sånn jeg trodde ja..skal uansett ha meg nytt "turtle skjell" til neste år.. kanskje det blir en sånn brynje da ;) så er jeg "bullet-proof" heh
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
Post Reply