Årets vinterprosjekt er å lakkere et helt kåpesett i en eller annen "artig" farge. Har nylig kjøpt kompressor og lakksprøyte, og lurer på hvor man får kjøpt kvalitetslakk til en rimelig penge? Gjerne lakk som har ferdig iblandet metallic flakes.. Vet at colorrite.com kan skaffe orginalfarger til de fleste syklene, men jeg regner med dette er dyrere enn en "uorginal" farge..? Tips mottas med takk og stående applaus..
Apropos grinning baselakk og sånn. Den eneste erfaringen jeg har med lakkering er med Biltema grunning og "utbättringsfärg" på burk/boks.. Fungerer greit nok det for å flikke bort striper på rammen og sånt, men vil ikke lakkere et komplett kåpesett til en Blackbird med sprayboks!
Virker som noen av dere har litt peiling på det her, så er det noe spesielt jeg må spørre etter når jeg skal ha lakk? Hva slags base grunning/lakk er bygget på osv..? Alle selgerne vil jo seff prøve å overbevise meg om at nettopp deres produkt er det beste til mitt formål.. Vil heller høre på dere som er litt nøytral oppi det hele.
Du er nok på riktig vei hvis du kjøper grunning, basefarge og klarlakk på samme sted. Det er veldig trist å se på lakk som koker.
Jeg har lakksprøyte og har lakkert litt med varierende resultat. Siste gangen jeg lakkerte en sykkel ble finest resultat, for da satte jeg bort jobben til en som kan det.