Dekkets tilstand

Trenger du hjelp til mekking, tips til deler, spør her.
Post Reply
Gixxerman

Dekkets tilstand

Post by Gixxerman »

Har et bakdekk som skal byttes før jeg kjører en meter til, bare for å ha det sagt. Det er utslitt for å si det mildt. Jeg bare la merke til her for et par dager siden at det har fått en slags blåfarge på kantene. Kan jo nevne at sykkelen har stått de siste ukene først og fremst, så dette har vel fremskyndet prosessen. Men om det hadde vært rundt Mai/Juni og dekket hadde hatt mye mønster igjen, hadde bare litt vanlig kjøring skrapt bort dette, så hadde alt vært bra igjen ?
sorrow

Post by sorrow »

Blåfargen kommer når dekket er blitt veldig varmt. Kanskje for varmt. Har hatt endel slike på mine dekk men de forsvinner med litt slitasje igjen. Dekk overflaten der det er blått virker nesten litt "tørrere" enn andre steder og gummien virker hardere.
CBR 900 RR 2001 Silver
Keihin

Post by Keihin »

Trodde det samme som deg tidligere Sorrow, men som du ser så kommer denne fargen på et dekk som har stått parkert...

Jeg har aldri sett denne fargen på et dekk som kommer rett fra bane, men alltid på brukte dekk som har vært lagret.

Har noe med tørking å gjøre tror jeg. Virker som den ytterste hinna blir tørr og dermed misfarget av å stå over tid.

Og ja; den er glatt, men kan slites bort.
99 R1TIC
03 Audi RS6
Image
Post Reply