Dekkets tilstand
Dekkets tilstand
Har et bakdekk som skal byttes før jeg kjører en meter til, bare for å ha det sagt. Det er utslitt for å si det mildt. Jeg bare la merke til her for et par dager siden at det har fått en slags blåfarge på kantene. Kan jo nevne at sykkelen har stått de siste ukene først og fremst, så dette har vel fremskyndet prosessen. Men om det hadde vært rundt Mai/Juni og dekket hadde hatt mye mønster igjen, hadde bare litt vanlig kjøring skrapt bort dette, så hadde alt vært bra igjen ?
Trodde det samme som deg tidligere Sorrow, men som du ser så kommer denne fargen på et dekk som har stått parkert...
Jeg har aldri sett denne fargen på et dekk som kommer rett fra bane, men alltid på brukte dekk som har vært lagret.
Har noe med tørking å gjøre tror jeg. Virker som den ytterste hinna blir tørr og dermed misfarget av å stå over tid.
Og ja; den er glatt, men kan slites bort.
Jeg har aldri sett denne fargen på et dekk som kommer rett fra bane, men alltid på brukte dekk som har vært lagret.
Har noe med tørking å gjøre tror jeg. Virker som den ytterste hinna blir tørr og dermed misfarget av å stå over tid.
Og ja; den er glatt, men kan slites bort.